Nu moet ik dus een nieuw loodsysteem kopen en dacht zelf aan het Running Rig systeem. Ik vis eigenlijk alleen met de Safty Clips, maar na het bekijken van de Korda DVD's heb je met een Running Rig een veel betere beet indicatie.
Wil dus eigenlijk één hengel met de Safty Clips vissen en de andere met de Running Rig. Nu zet ik hieronder een plaatje van de Running Rig, maar wil hem ietsje aanpassen, maar ik weet niet of dit wel gaat werken...

Nu wilde ik de de Big Eye Swivel waar het lood met een Kwik Link aan wordt bevestigd vervangen door onderstaand/Ring Klip.
Kan ik dit beter niet doen of juist wel? Lijkt me dat in de war worden nog minder snel kan gebeuren, omdat de lengte naar het lood iets korter wordt. Ik weet echter niet of het lood deze bewegingsvrijheid nodig heeft. Het lijkt me niet, maar vraag het hier even voor de zekerheid.
Nog een vraagje... In plaats van een normale Size 8 Swivel te pakken om de onderlijnen aan te bevestigen wordt vaak een Size 8 Ring Swivel aanbevolen voor me bewegingsvrijheid. Dit kan ik wel doen, maar als je hier vervolgens weer 3mm. silicone overheen schuift is die bewegingsvrijheid toch weer weg. Klopt wat ik hier zeg he en dat het er eigenlijk niet tot doet welke swivel ik daarvoor gebruik.
De kleur Silt van Korda is overigens de bruine kleur of niet? Heb dit op internet op liggen zoeken, maar kom er niet goed uit. Bij onze lokale hengelsportzaak hangt alleen Khaki, dus kan dat zelf niet bekijken. Ik moet het daar bestellen, dus wil ik meteen de juiste kleur doorgeven. En bruin is de kleur

Hoop dat jullie me kunnen helpen zodat ik alles kan bestellen.