WANEER BOELIES MAKEN,,?
-
Hallo,ik vraag my af,wat is het best ,als ik bv binnen 2-3 maand een week ga vissen ,is het best om de boulies er juist voor te maken,of eventueel nu al maken,en dan invriezen?en voor alle duidelijkheid,eens gekookt,24h laten drogen,en dan pas invriezen?thanx and greetz 

-
Het best kun je de boilies maken vlak voordat je gaat vissen. Hoe verser hoe beter. Het is mij ook opgevallen dat aan verse boilies, die nog niet ingevroren zijn geweest veel meer smaak zit dan aan ingevroren boilies. Nu weet ik natuurlijk niet of een karper zich daar iets van aantrekt.
Je kunt ze ook nu maken en gewoon invriezen, ik maak meestal in de wintermaanden zoveel mogelijk klaar (totdat de vriezer bij mijn moeder en oma's vol zit zeg maar
). Daar vis ik dan een groot deel van het jaar mee en ook met de boilies die al maanden in de vriezer hebben gezeten vang ik nog best.
Hoe lang je de boilies laat drogen voor het invriezen moet je zelf bepalen. Gewoon af en toe controleren of je ze hard (= droog) genoeg vind en dan invriezen.
In de zomer, als mijn boilies op een warme zolder liggen te drogen vind ik ze na een dag al hard genoeg. In de winter, als de zolder koud en vochtig is duurt het 2 of soms wel 3 dagen voordat ik de boilies invries.
Groeten JW
Je kunt ze ook nu maken en gewoon invriezen, ik maak meestal in de wintermaanden zoveel mogelijk klaar (totdat de vriezer bij mijn moeder en oma's vol zit zeg maar

Hoe lang je de boilies laat drogen voor het invriezen moet je zelf bepalen. Gewoon af en toe controleren of je ze hard (= droog) genoeg vind en dan invriezen.
In de zomer, als mijn boilies op een warme zolder liggen te drogen vind ik ze na een dag al hard genoeg. In de winter, als de zolder koud en vochtig is duurt het 2 of soms wel 3 dagen voordat ik de boilies invries.
Groeten JW
Run to the water.....