Een dagje vissen was voor mij al snel verpest…… hengelbreuk. Maar nou vraag ik mij toch iets af. Hoe kan een hengel nou op zo’n manier breken? Materiaalpech of materiaalfout? Ik heb er wat foto’s van gemaakt, wat denken jullie er van?
Om je mening niet te beïnvloeden noem ik geen merk, ik wil wel vermelden dat de hengel 6 jaar oud is, en dat ik erg zuinig op mijn spullen ben.
Voor de foto’s:
http://www.hsvog.nl/kca/breuk.htm
materiaalpech of materiaalfout???
- tobie derksen
na 6 jaar denk ik niet dat het een materiaalfout is, dan zou het denk ik veel eerder zijn gebeurt!
-
Jos, ik denk dat Toby gelijk heeft. Waarschijnlijk is dat de hengel toch een keer een 'deukje' heeft opgelopen, dit ondanks dat je er zuinig op bent.
Het viel mij op dat de breuk zo mooi recht is, vandaar mijn verbazing. Alsof hij doorgezaagd is.
- Edward van Berkum
- Contacteer:
Ik denk dat als je de hengel al een jaar of zes hebt, en er veel mee hebt gevist, gedrild en geworpen het zoals tobie zegt geen materiaalfout meer kan zijn, eerder materiaal moeheid, ontstaan door een deukje, of het per ongeluk laten vallen van een hengels of stoten.
Is dit gebeurd met inwerpen? wellicht te zwaar werpgewicht voor de hengel?
Is dit gebeurd met inwerpen? wellicht te zwaar werpgewicht voor de hengel?
- menno laarmans
Heb zoiets ook eens meegemaakt.
Tijdens n storm n tak op mn rodpod.
Alles nagekeken , en niks te zien dacht ik.
1e run en stok mooi midden door
Dus sneller gebeurd als je zou denken.
Gr
Tijdens n storm n tak op mn rodpod.
Alles nagekeken , en niks te zien dacht ik.
1e run en stok mooi midden door

Dus sneller gebeurd als je zou denken.
Gr

Oké, materiaalpech dan maar. Ik gooide gewoon in, 2 3/4 ponds hengel, 85 gram lood. Ik gooide niet eens hard. Toch jammer. Het was een Tritan hengel, al die jaren heerlijk mee gevist. En dan zo'n afscheid .....