meer actie ?

Plaats reactie
Viktor van Ophuizen

10-12-2005 21:06

beste boarders,

aangezien ik steeds minder tijd heb om te gaan vissen,spelen er allemaal gedachtes door mijn grijze massa.
uiteraad wil ik wel blijven vissen maar dat is dan af en toe een nachtje en als het effen kan met de penhengel er op uit.
veel lol heb ik met het pennen omdat het zoveel actie geeft,zelfs met visjes van een pond of 14.
nu dacht ik het volgende te doen:ik verkoop mijn huidige rodpod en hengels en koop nog 2 van deze penhengels erbij (eigenlijk match hengels) en ga dan met 2 stuks statisch vissen,je pakt dan de makkelijke watertjes en heb super veel actie op de kleine exemplaren,mocht je dan een dikkert vangen dan is dat helemaal mooi meegenomen.
mijn vraag is dan ook doet 1 van jullie dat op deze manier en bevalt het?
je zult dan altijd je lijn uit moeten varen omdat het werp gewicht van deze hengels maar 20 gram is,opzich heb ik daar geen problemen mee
graag jullie bevindingen

mvg

viktor
Roel Visser

10-12-2005 22:02

Viktor,
Ik snap je vraag niet helemaal. Als ik het goed begrijp heb je:
-het verschrikkelijk druk zelfs zo druk dat je bijna geen tijd hebt om te vissen
-je hebt minimaal 1 penhengel - je vindt het erg leuk en spannend om een vis van minimaal 14 pond te drillen op een penhengel.
-je hebt een (paar) hengel(s) waarmee je nu statisch vist maar deze wil je gaan verkopen om meerdere hengels te kopen welke geschikt zijn om te penvissen? Maar deze nieuwe (pen)hengels wil je gaan gebruiken om statisch te gaan vissen.

Misschien is het beter om een periode te stoppen met vissen en je hengels waarmee je statisch vist te verkopen en geen nieuwe (pen)hengels kopen. En als je over een paar jaar weer meer tijd hebt om dan weer te beginnen met vissen.
De penhengel zou ik dan gebruiken, als ik jou was, in de spaarzame uurtjes welke ik dan vrij en zin zou hebben om te vissen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan
Roel
Rick Boerboom

10-12-2005 22:56

Dus je wilt met lichte hengels (matchhengel/penhengel) met een loodsysteem gaan bodemvissen als ik het goed begrijp? Zodat je een hele lichte manier van bodemvisserij krijgt die veel sport opleverd. Maar ik zou niet te snel zijn met het verkopen van je stokken en rodpod. Mij lijkt die methode die jij voor ogen hebt toch vrij beperkt. Obstakelvissen zal bijvoorbeeld lastig worden. En altijd uitroeien....
Je zegt dat je het liefst gaat penvissen, dat zou ik dan lekker zoveel mogelijk lijven doen. Heeft het toch ook niet veel zin om andere hengels te kopen voor die statische visserij. Dat zou ik lekker blijven doen met die stokken die je daar nu voor hebt, ook al heb je daar minder sport aan te beleven bij het drillen.
Ik heb weleens op dergelijke wijze gevist. Toen gebruikte ik de penhengel als derde hengel. Gewoon met lood tot maximaal een gram of 60. Heb je zeker leuke actie op, maar je bent dus wat beperkt met loodgewichten, werpafstanden en dergelijke.
Plaats reactie