karper of karperwereld ?
- tobie derksen
hoi,
Ik wil graag een abonnement op een karpertijdschrift, maar ik weet niet welke ik ga nemen. Dus ik vraag wat info over beide bladen.
Ik wil graag weten wat voor soort verhalen enz. in beide bladen staan.
BVB tobie derksen
Ik wil graag een abonnement op een karpertijdschrift, maar ik weet niet welke ik ga nemen. Dus ik vraag wat info over beide bladen.
Ik wil graag weten wat voor soort verhalen enz. in beide bladen staan.
BVB tobie derksen
- Bart-Jaap Koorn
Toenertijd heb ik gekozen voor de Karperwereld, om mezelf daar op te abboneren, waarom ? ik vond het een mooi blad en bovenal er werd geen reclame gemaakt over betaalwateren.
Helaas is karperwereld nu ook gevallen voor reclame van betaalwateren
en zullen ze spoedig een abbonee verliezen
Wat staat er zoal in de karperwereld ? verhalen, technieken enz enz, zelfde in de karper, bladen komen wel een beetje overeen.
Succes met je keuze
Helaas is karperwereld nu ook gevallen voor reclame van betaalwateren

Wat staat er zoal in de karperwereld ? verhalen, technieken enz enz, zelfde in de karper, bladen komen wel een beetje overeen.
Succes met je keuze

- Mark Noorman
Bart-Jaap Koorn schreef:Helaas is karperwereld nu ook gevallen voor reclame van betaalwaterenen zullen ze spoedig een abbonee verliezen
![]()
Bart-Jaap,
Mark van Balveren heeft hier al eens uitgelegd dat ze als commercieel blad niet zomaar advertenties van betaalwateren mogen weigeren. Als je de inhoud van het blad leest klinkt toch door dat ze hier nog altijd erg kritisch tegenover staan. Ik denk dat als dit lang genoeg duurt, deze advertenties vanzelf zullen afnemen of zelfs helemaal verdwijnen. Ik lees er in ieder geval met het grootste gemak overheen.
Qua inhoud is er bij mij niet eentje die er duidelijk uitspringt. De ene keer ziet er ene er wat fraaier uit of zijn de artikelen voor mij wat interessanter, de keer erop kan het weer andersom zijn. Daarom ben ik op beide geabonneerd.
Groeten,
Mark
-
Ik vind karperwereld iets meer verhalen dan Karper. Karper is informatiever...
In Karperwereld nummer 1 wordt reclame gemaakt voor:
Worldwide sportfishing LTD (weekje bivy vanaf 299 euro, excl vervoer)
Fisherman Holydays
De Vluchtende visser
Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie te vragen volgend jaar september vooral niet naar Weddermeer te gaan (betaalwater). Afgelopen keer was het er zo druk dat ik bijna in de rij moest voor een plekje.
Tobie;
Ik heb een abonnement op beide, maar heb er nog 3 ongelezen liggen. Beide abonnementen zijn binnenkort beëindigd, al die verhalen worden op den duur een beetje hetzelfde. Beide bladen zien er wel zeer verzorgt uit. Als je dan toch een abonnement wilt zou ik kiezen voor degene met de leukste aanbieding. Maar je kan natuurlijk ook eerst een paar losse nummers kopen, dan weet je snel genoeg waar je aan toe bent.
Fisherman Holydays
De Vluchtende visser
Ik wil gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie te vragen volgend jaar september vooral niet naar Weddermeer te gaan (betaalwater). Afgelopen keer was het er zo druk dat ik bijna in de rij moest voor een plekje.
Tobie;
Ik heb een abonnement op beide, maar heb er nog 3 ongelezen liggen. Beide abonnementen zijn binnenkort beëindigd, al die verhalen worden op den duur een beetje hetzelfde. Beide bladen zien er wel zeer verzorgt uit. Als je dan toch een abonnement wilt zou ik kiezen voor degene met de leukste aanbieding. Maar je kan natuurlijk ook eerst een paar losse nummers kopen, dan weet je snel genoeg waar je aan toe bent.
- elco kuipers
De ene keer is de Karper interesanter met verhalen, de andere keer de Karperwereld. Ik vind ze niet veel van elkaar verschillen. Heb op beide geen abbo.
- Harnold Kikkert
Jos Holla schreef:In Karperwereld nummer 1 wordt reclame gemaakt voor:
Fisherman Holydays
De Vluchtende visser
Laat iedereen juist maar naar die betaalwateren gaan...à € 300 p/w???
Hebben we mooi weer wat ruimte op de kanalen

Wim Verbeek schreef:Ik vind karperwereld iets meer verhalen dan Karper. Karper is informatiever...
Inderdaad.
Daarom koop en verkoop ik ze beide!
gr Harnold
- tobie derksen
ok allemaal bedankt voor de informatie... Meer info is van harte welkom !!!
-
Tobie,
Ben je al lid van de KSN? Ik zie alleen een Derksen in Almere en Winterswijk in de KSN ledenlijst staan. Wordt je lid, dan krijg je twee maal per jaar het enige onafhankelijke en objectieve karperblad van Nederland in huis (166 pag, deels in kleur). En nog veel meer uiteraard.
Gr,
Frank Huisman
Ben je al lid van de KSN? Ik zie alleen een Derksen in Almere en Winterswijk in de KSN ledenlijst staan. Wordt je lid, dan krijg je twee maal per jaar het enige onafhankelijke en objectieve karperblad van Nederland in huis (166 pag, deels in kleur). En nog veel meer uiteraard.
Gr,
Frank Huisman
- tobie derksen
nee ik ben geen lid van de KSN...
-
Harnold,
Zeker nadat ze eerst de grote vissen van je kanaal meegenomen hebben.
-
In Karper staan verhalen over betaalwateren, in karperwereld niet. Misschien dat dit de keuze kan beinvloeden???
Run to the water.....
- michel Tja
- Contacteer:
ik ben op geen van beide geabonneerd , maar bijna elke maand koop ik meestal de karperwereld.
ik heb eerlijk gezegd nog nooit in het blad de karper gekeken.
misschien moet ik dat maar eens gaan doen dan.ben alleen bang dat het mij elke maand dan dubbel geld gaat kosten ,en dat geef ik liever uit aan aas en dergelijk,om hopelijk zelf ooit zulke dikke vissen te vangen.want dat lukt mij maar niet.
maar mijn dag komt nog wel.
(hoop ik)
gr,
michel
ik heb eerlijk gezegd nog nooit in het blad de karper gekeken.

misschien moet ik dat maar eens gaan doen dan.ben alleen bang dat het mij elke maand dan dubbel geld gaat kosten ,en dat geef ik liever uit aan aas en dergelijk,om hopelijk zelf ooit zulke dikke vissen te vangen.want dat lukt mij maar niet.

maar mijn dag komt nog wel.

gr,
michel
- Harnold Kikkert
Peter Otte schreef:Harnold,
Nee, hoor. Die vang alleen ik maar!
Mijn werkgebied ligt naast De Mussels....
gr Harnold
ik ben op geen van beide geabonneerd , maar bijna elke maand koop ik meestal de karperwereld.
Heb je zeker veel dubbele????
Heb je zeker veel dubbele????

- Gert jan Prevo
Ik ben geabboneerd op de karper en koop tegenwoordig ook elke editie van de karperwereld omdat ik vind dat je niet genoeg kan lezen over je grootste hobbie!
- michel Tja
- Contacteer:
eeehm
bedoel elke keer als ik in de hengelsport sta en er staat een nieuwe in de schappen
hoe vaak per jaar wordt het blad uitgegeven dan ?
voor dat ik weer met mn mond vol tanden sta
bedoel elke keer als ik in de hengelsport sta en er staat een nieuwe in de schappen

hoe vaak per jaar wordt het blad uitgegeven dan ?
voor dat ik weer met mn mond vol tanden sta

6x per jaar.
Weet je wat trouwens ook een probleem met die bladen is? Het is zonde om ze weg te doen, maar die stapels worden steeds groter.
Weet je wat trouwens ook een probleem met die bladen is? Het is zonde om ze weg te doen, maar die stapels worden steeds groter.
-
Mn maat heeft de Karper, ik de Karperwereld. Kun je uitwisselen. Kost twee keer zo weinig en je stapel tijdschriften groeit minder snel 

Run to the water.....
-
Gert Jan,
Hoeveel Chick's
Heb je al?
MVG
Klaas
Hoeveel Chick's
Heb je al?
MVG
Klaas
- michel Tja
- Contacteer:
mijn kast zit ook al vol ja, maar elke keer als ik een grote boodschap moet doen,geniet ik weer van die boeken.
ik zat bijv. een keer op het toilet een artikel te lezen en ik zag bij de auteur de naam Mark Noorman staan , en dan zie je later bijv,dat hij ook op het board zit,wel grappig vind ik , ook als je vragen hebt over een artikel kan je via dit board wel goed aan je informatie komen.als ze er dieper op in willen gaan tenminste.
(sorry dat ik jouw naam gebruik mark noorman,maar ik nam jouw artikel als voorbeeld, wil je dat ik dit weghaal dan hoor ik het wel.)
gr,
michel
ik zat bijv. een keer op het toilet een artikel te lezen en ik zag bij de auteur de naam Mark Noorman staan , en dan zie je later bijv,dat hij ook op het board zit,wel grappig vind ik , ook als je vragen hebt over een artikel kan je via dit board wel goed aan je informatie komen.als ze er dieper op in willen gaan tenminste.
(sorry dat ik jouw naam gebruik mark noorman,maar ik nam jouw artikel als voorbeeld, wil je dat ik dit weghaal dan hoor ik het wel.)
gr,
michel
- bart van bezouw
- Contacteer:
Jan-Willem,
Laat eerste even duidelijk zijn dat ik tegen betaalwateren ben waar een slecht visstandbeheer wordt gevoerd. Ik lees echter wel de Karper (ook de KW). Ik vind namelijk dat je om een mening te hebben over een onderwerp ook op de hoogte moet zijn van de feiten en meningen van anderen. Door gelijk je kop in het zand te drukken zodra het over BTWen gaat vind ik erg kortzichtig en niet de juiste manier om je een goede mening te vormen. Ieder mens heeft recht op een mening, alleen door elkaars meningen te respecteren kun je een gefundeerde discussie houden over het één of ander. Ik vind het feit dat er in de Karper verhalen staan over BTWen nog geen reden om hem niet te kopen. Integendeel. Een goede stijder komt goed beslagen ten ijs
Groeten Bart
Laat eerste even duidelijk zijn dat ik tegen betaalwateren ben waar een slecht visstandbeheer wordt gevoerd. Ik lees echter wel de Karper (ook de KW). Ik vind namelijk dat je om een mening te hebben over een onderwerp ook op de hoogte moet zijn van de feiten en meningen van anderen. Door gelijk je kop in het zand te drukken zodra het over BTWen gaat vind ik erg kortzichtig en niet de juiste manier om je een goede mening te vormen. Ieder mens heeft recht op een mening, alleen door elkaars meningen te respecteren kun je een gefundeerde discussie houden over het één of ander. Ik vind het feit dat er in de Karper verhalen staan over BTWen nog geen reden om hem niet te kopen. Integendeel. Een goede stijder komt goed beslagen ten ijs

Groeten Bart
- bart van bezouw
- Contacteer:
p.s.
Dit is géén aanval op jou, maar ik haak even in op wat jij noemde over de Karper en de KW
Dit is géén aanval op jou, maar ik haak even in op wat jij noemde over de Karper en de KW
- Mark Noorman
michel Tja schreef:mijn kast zit ook al vol ja, maar elke keer als ik een grote boodschap moet doen,geniet ik weer van die boeken.
gr,
michel
Michel,
Geen enkel probleem, ben blij dat ik je op die manier van dienst kan zijn

Groeten,
Mark
- bart van bezouw
- Contacteer:
Ik schijt ook wel eens op je Mark
IK gebruik jou artikelen altijd als WC papier...
HAHA HAHA
Bart
p.s. Dat kan jij binnenkort ook doen...

HAHA HAHA
Bart
p.s. Dat kan jij binnenkort ook doen...