hey ,
Al jaar en dag vis ik op de limburgse wateren , waaronder bokrijk , hengelhoef , de kanalen en zelfs op wat privewatertjes en ik kan maar tot éé onclusie komen , het visbestand in limburg gaat vreselijk hard achteruit , nu weet ik ook wel dat het van jaar tot jaar kan afhangen maar dit jaar was het zwakste jaar ever , mishandelde vissen , kapotgescheurde lippen , vernielde oevers , afval in het water .
heb vorige week ferm ruzie gemaakt met een "karpervisser" die zijn afval in de beek aan het kieperen was ... waar is het respect , van de 10 vissers die ik zie zijn er 3 met een onthakingsmat , maandje geleden zat op het gruwelmeer ( lees blauwe meer ) zelfs iemand met driehaken op karper te vissen ....
Wat een zonde , nu mag er eindelijk terug legaal snachts gevist worden en dan moet je weer dezelfde conclusie maken als daarvoor , 3 vissers , 14 lijnen ? waar ben je dan mee bezig !!!
en dan de mensen , die om de vis geven en het vissen beoefenen als sport , met respect voor de natuur , die mensen worden scheef bekeken
ik vis nu al een jaar alleen , zonder vismaat , vroeger kwam je mensen tegen op de kanalen , watertjes waar je na een tijdje vriendschappelijk me eomging , delen van recepten en tips etc , nu ben ik zelfs blij als ik alleen zit , kwestie van dan niet te moeten toezien hoe een groepje "beesten de dieren mishandeld "
zwaar misnoegd en geneigd om te stoppen
Tommy
zwak visbestand limburg ( Belgie )
-
respect nature