captive backleads

Plaats reactie
pascal klooster

27-07-2005 18:07

wat is het voordeel van die top lood
gegroet pascal
Marc Schrikkema

27-07-2005 18:44

voordeel t.o.v. wat?

Maar ik denk dat het lood vrij komt van de lijn tijdens de dril al een heel verschil is met anderen.

Greets M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
jordyopthof

27-07-2005 20:44

dit is een "(goed'') toplood

Voordeel van dit toplood is dat de lijn simpelweg vrij komt bij een goede run, of tijdens de aanslag.

Nadeel is dat je het niet kunt gebruiken indien er wier onder de kant ligt, niet kunt gebruiken op diep water, of je moet er een stukje lijn aan vast knopen, en je heb er last van bij een hele zachte bodem

Wier?? zachte boden??, jawel!! Het nadeel hiervan is dat de clip, niet openschiet door toedoen van het wier of andere takjes e.d welke op de bodem liggen. Resultaat is een gefustreerde visser, een bungelend toplood en nog meer van die ongein.

Nog een nadeel welke in niet ongemoeid wens te laten is dat het ongeacht of het toplood loskomt of niet wel eens kan voorkomen dat het toplood om de hoofdlijn heen draaid, en dan losklip!! Leuk als je in je 1e vist 's nachts wat ik dus meestal doe!!!

Dus, de keuze is persoonlijk. Ik gebruik dit toplood enkel op harde bodem's anders gebruik ik zo'n sliding backlead uit het lichte model. ''onze benaming voor dit toplood ''duitsertje'' :lol:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Patrick Hitija

30-07-2005 00:12

live the life you love and
love the life you live ..
Plaats reactie