Hallo allemaal,
Ik ben een student aan de NHTV in Breda. Voor mijn opleiding moet ik een opdracht maken waarbij ik een tour moet organiseren voor sportvissers uit Ierland in Nederland. Nu heb ik zelf helemaal geen verstand van sportvissen. Mijn vraag is daarom ook of jullie tips hebben voor mij.
Waar moeten ze zeker gaan kijken? Zijn er 'vismusea' in Nederland?
Wat zijn de plekken om te gaan vissen in Nederland?
Wat is er voor de buitenlandse sportvisser te doen in Nederland?
Zijn er wedstrijden waar ze aan mee kunnen doen?
Hoop zeer dat jullie mij een beetje de juiste richting op willen sturen.
Alvast heel erg bedankt!
Sarah
Sportvissen in Nederland voor Ieren
- Kevin van Etten
Je hebt een prive berichtje!
Kevin
Kevin
- Rick Boerboom
Er is in ieder geval water genoeg in Nederland om in te vissen. Misschien zou je de Ieren kunnen laten "proeven" aan verschillende typen wateren hier. Denk bijvoorbeeld aan kanalen, rivieren, beekjes, grote meren, kleine vijvertjes. Ook de verschillende vissoorten waar op gevist wordt zou je iets mee kunnen doen. In Ierland wordt volgens mij naar verhouding veel op snoek en witvis gevist. Dat zou je hier ook kunnen doen misschien, maar dan op de Nederlandse snoek en de Nederlandse witvis.
Verder zijn er volgens mij niet echt speficieke vissoorten of methoden in Nederland die ze daar niet kennen. Alleen denk ik dat de karpervisserij hier populairder en wellicht verder ontwikkeld is dan daar. Dus dagje karpervissen
Of er in Nederland gidsen zijn die vissers meenemen tijdens een visdag om op mooie plekken te vissen weet ik zo niet. Maar er zijn wel speciale visvakantie te vinden. Er zijn ook wel instanties die deze verzorgen en hier meer informatie over verschaffen. Lijkt me ook wel iets voor buitenlanders die hier willen vissen.
Viswedstrijden worden door verschillende hengelsportverenigingen georganiseerd en men moet in de meeste gevallen lid zijn om te kunnen meedoen. Maar de mogelijkheid is er dus wel.
Ik hoop dat je wat met deze aanvulling kunt.

Of er in Nederland gidsen zijn die vissers meenemen tijdens een visdag om op mooie plekken te vissen weet ik zo niet. Maar er zijn wel speciale visvakantie te vinden. Er zijn ook wel instanties die deze verzorgen en hier meer informatie over verschaffen. Lijkt me ook wel iets voor buitenlanders die hier willen vissen.
Viswedstrijden worden door verschillende hengelsportverenigingen georganiseerd en men moet in de meeste gevallen lid zijn om te kunnen meedoen. Maar de mogelijkheid is er dus wel.
Ik hoop dat je wat met deze aanvulling kunt.