dagjes kanaal??

Plaats reactie
pepijn swagemakers

21-08-2004 22:50

IK wil binnenkort aan de slag op een kanaal, al een mooi plekske gevonden,, maar o.a.omdat er in de buurt flink word gedeald en zo mag ik er niet n8vissen. ik ben dus aangewezen op dagsessies.Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik denk dan oa aan voeren, "luccen" of een single?
open water of obstakelvissen?

bij voorbaat dank, PS
Danny Pauwels

22-08-2004 12:09

best bij obstakels overdag, wel veilig en blijf aub bij je hengels zitten :wink:

Veel zal afhangen of de karper op het kanaal dat je wil bevissen overdag willen azen want ik weet voorbeelden genoeg waar je vanaf een uurtje of 5 s'avonds pas terug een aanbeet kan verwachten en dit is zelfs al vroeg.
Meestal begint het van 20 a 23 uur en tot een uurtje of 9 s'morgens en dan gedaan.

Je zal de aasplekken overdag moeten vinden als die er al zijn.

Is er veel scheepsvaart ? zoek de rustige plekken op en zoals ik al zei de obstakel plaatsen lonen meer overdag volgens mij omdat ze zich daar in terug trekken.

Of ze willen azen is een andere zaak.

groetjes
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
pepijn swagemakers

22-08-2004 18:27

Dank je wel danny :)

er is in hert deel dat ik wil bevissen is redelijk wat scheepvaart, is namelijk in de buurt van een binnenhaven. maar om dat het kanaall op dat deel heel breed wordt, en een soort meer vormt,heb ik weinig last daar van. vaargeul ligt zon 300 meter van me vandaan.

Heb bij obstakel in de buurt (hoogspanningsmast) wat pelwerk gedaan, zon 2 meter diep daaro, maar een flinke laag bagger. moet ik nog iets op bedenken :-? heb in de buurt ook al vis zien rollen, zal zon 8 uur inde avond zijn geweest, ben van plan om er voorlopig me niet geheel op toe te leggen, en top wat kleiner water houden, en dan vlak voor en na de paai in een ondieper gebied gaan zitten, een kom in een quasinatuurgebied met dieptes tot zon anderhalve meter, en waar de bodem wat harder is. misschien mag ik tegen die tijd wel nachten, ook omdat er in het natuurgebied geen kip komt.

vr gr Pepijn
Danny Pauwels

22-08-2004 22:59

deze stekjes moet je zoeken hé, draaikommen waar minder waterverplaatsing is en waar de dikke karper graag vertoefd.

Wat ik wel zou doen is een harder deel zoeken, mijn ervaring heeft me geleerd naar de hardere delen te zoeken.

Zo vang ik op een bepaald deel van een niet nader genoemd kanaal geen enkele karper (vis) in de vaargeul omdat er daar blubber ligt, een paar meter er vandaan is de vaargeul hard van bodem daar vang ik wel vis en tegen de kant niet omdat daar blubber ligt.

Op een kanaal kan die blubber nogal hard stinken.

2 daagjes voeren met wat mais en boilies (niet te weinig) en je zou resultaat moeten hebben als alles mee zit.

Ga eerst eens observeren langs de kanten tegen de avond en wanneer het al donker is => springende vis (karper)

voila als je nog vragen hebt :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
pepijn swagemakers

23-08-2004 18:31

Dank je wel danny :D

Die draaikom heb ik al geregeld :D

is daar alleen vrij diep, heb gepeild op 5 meter :-?
de enige obstakels daar is de bouwtroepd ie daar gedumpt is, daar is deze kom denk ik ook voor uitgegraven. is duidelijk niet natuurlijk ontstaan, aangezien ze vierkant is :lol:

ga binnekort maar eens observeren :)

mvg pepijn
Plaats reactie