Sorry William, was dat maar waar... Er worden n.l. ook Koi's verkocht die drager zijn van een virusziekte (ook KHV) maar deze zijn zelf immuum.
Maar...1 zo'n Koi in een vijver erbij zetten betekent dat de rest of allemaal of vrijwel allemaal doodgaat.
karper overzetten van het ene naar het andere water
- william van den broek
- Contacteer:
klopt aard.als een bus.ik heb zelf ook koi,s gehad en die gingen ook dood.maar wat bleek ze kwamen uit belgie en dat was warm water kweek.die vissen gedeien sneller door overvloed aan voedsel en bacterieen.en dan wordt de vis van warm naar koud gezet en is het vatbaarder voor ziektes(ook die je niet ziet)en gaat het beestje dood. maar ook wat jij zegt is ook waar.je kan het eigelijk nooit vertrouwen denk ik zo
- kevin hulsteijn
ik ben er fel tegen.
punt 1 al eens gehoord van karperziekten die je van het ene water naar het andere overzet.
punt 2 zo verziek je het visplezier van de andere vissers op dat water, als er nog meer mensen zijn op dat water die er ook zo over denken dan blijft er geen vis meer over, leuk hoor !
punt 1 al eens gehoord van karperziekten die je van het ene water naar het andere overzet.
punt 2 zo verziek je het visplezier van de andere vissers op dat water, als er nog meer mensen zijn op dat water die er ook zo over denken dan blijft er geen vis meer over, leuk hoor !
- william van den broek
- Contacteer:
heren we wijken eens van het onderwerp af.
ondervind een karper stres in de winter als je hem opzakt of niet
ondervind een karper stres in de winter als je hem opzakt of niet
- Douwe Bijlsma
William volgens mij zit jij in het verkeerde topic

Vissen is een hobby, geen religie!
- william van den broek
- Contacteer:
sory,sorry sory sorry het zal de carnaval wel geweest zijn.mar vis moet je laten zitten waar het zit.maar wat als er een watertje verdwijnt en er worden huizen opgebouwd.wat dan?