Wedstrijdje vissen.....als je durft???

Lukas Linde

14-04-2003 20:42

Wanneer er dure prijzen te verdelen zijn blijft er van die saamhorigheid en gezelligheid ook niet veel meer over. Het enige wat de heren dan voor doel hebben is winnen en niets anders. Vooral als het een soort van "WK karpervissen" betreft. Dan is er ook nog en soort van status te verkrijgen.

We hebben hier in de buurt voor een paar jaar terug ook karperwedstrijden gehad en daar betaalde je een tientje (in guldens) aan inschrijfgeld en kon je vleesschalen winnen of een tegoedbon die je kon spenderen in een hengelsportzaak. We zaten met een man of 15 met z'n allen gezellig aan de waterkant (niet te ver van mekaar af anders moest je te ver lopen :smile: ) en na een paar uur vissen gingen bij mij de hengels eruit en ging ik het parcour aflopen om gezellig bij te praten bij Jan en alleman. Als er een vis was gevangen dan werd de buurman erbij geroepen en werd hij gewogen. Omdat natuurlijk iedereen een andere weger had gebeurde dat niet echt secuur, maar niemand die er zich druk om maakte.
In het allereerste begin werd er her en der gevangen, de hele dag wel zo'n beetje door, maar na een paar jaar werd er alleen op de kopplekken gevangen omdat die karpers ook niet achterlijk zijn natuurlijk.

De belangrijkste reden voor mij was idd de gezelligheid, wat kon mij die vleesschalen nou schelen, ik heb zelfs nog een tijdje in de "organisatie" gezeten :razz:
Maar doordat er niemand op het laatst nog zin had om het te organiseren is het langzaam doodgebloed.
Vissie kump zo!