Laurens,
Wat verklaart dan de Engelse wintersuccessen, in de tijd dat iedereen veel met zware visolieen in de vismeelboilie viste. Het ging toen trouwens niet om een of twee visjes! Vandaar dat ik denk dat de hoeveelheid een uitermate belangrijke en cruciale rol speelt. Elk aas kan in de winter (maar ook in de zomer, al is het dan nodig om echt extreem zwaar te voeren voordat de vangsten afnemen) de boel op een lage pit doen belanden, maar ik weet het volgende zeker:
Als die jongens van Pro-Line wat doordachter (lees: minder scheutig) tekeer waren gegaan, had het wel meegevallen.
Tijgers zijn ook niet al te rap te verteren, laat staan in de winter. Ik heb dan ook het zeer sterke vermoeden dat het geen ruk uitmaakt of je nu een tijger of een vimeelboilie (met voor mijn part veel olie en Robin red erin) aan je hair hangt of gebruikt om te voeren, zo lang het maar met mate is. Afgestemd op andere vissers, bestandsgrootte, activiteit vs. weerbeeld etc. etc.
Wanneer het dus met mate gebeurd, zie ik het probleem niet. Ik ving ze 's-winters ook op vismeel/RR met aardig wat Fishfeed oil...
Met mate dus, dat is de sleutel.
WB
PS: Laurens, doet enkel de vangst van die ene graskarper jou vermoeden dat de stek (telkens) leeg is (gevreten)? Zo ja, kom met een strak en duidelijk argument, ik vind het namelijk zeer interessant wat jij stelt.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Willem Barnas op 2003-07-20 00:45 ]</font>