wie houd er allemaal een logboek bij?

Lex Roording

27-02-2006 16:11

Ik hield een goede bij; alles kwam erin voor. Maar ik vond het te ingewikkeld en veel. Dus vanaf dit seizoen alleen nog; datum, tijd, vangsten (grote, soort,enz) :wink:

Gr. Lex
Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan: KSN!
Cor Nannings

27-02-2006 19:24

Nee ik houd geen logboek meer bij, maar ik ga nog wel elke week naar Mijnheer Pastoor 8) CN
Unicorn Carp Fisching
Michiel Roozen

09-03-2006 20:56

Heb bijhouden van een logboek is van groot belang voor je visserij naar mijn mening. Het geheugen is heel selectief. Behalve de vangsten van mezelf houd ik ook de vangsten van anderen bij. Ik vis op een kanaal, de vis daar trekt heel erg, de ene keer liggen ze op deze strook de andere keer op de ander. Aan de hand van mijn logboek weet ik in welke periode ik waar moet zitten om de meeste kans te maken op een mooie vis. Verder stel ik een profiel op van de grootste vissen van het water. Hierin zet ik wanneer waar en hoe een bepaalde vis gevangen is door mezelf of door een vismaat. Je ziet dat karper een gewoonte dier is, en je kan redelijk nauwkeurig voorspellen wanneer of waar deze vis gevangen zal worden. Dankzij je notities kan je dus het geluk wat meer naar je hand zetten. Een goed geheugen kan je wel hebben...natuurlijk, maar je ziet een paar hele belangrijke dingen over het hoofd als je het niet even na kan lezen uit je logboek.
Nick Verhagen

11-03-2006 15:48

Hallo medekarpervissers,

Ik heb dat afgelopen seizoen wel gedaan. Ik schreef dan na elke vangst de windrichting, tempratuur enz. op een papiertje. Maar dat vond ik niet de handigste manier. Ik ga nu eerst een beter manier verzinnen en een barometer aanschaffen, en dan ga ik het volgend seizoen weer alles bij houden.
En dan zet ik van elk seizoen dat ik vanaf dan bij heb gehouden, de gegevens in Exel, en dan kan ik er een mooie tabel van maken. Lijkt me wel leerzaam, en zo kun je er precies achter komen wat de beste omstandigheden zijn.

Mvg..
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.