Piet, is in principe een goeie opzet, maar ik zou het dan meer onder de noemer van
“ kennismakingsdagen “ doen. Of iets dergelijks.
Door de KSN als voorbeeld worden viskampen georganiseerd, waarbij materiaal enzo meegebracht moet worden. De techniek en de behandeling staan daarbij voorop.
Wat dat betreft zou het een “dure” doublure zijn.
Wat jij voorstaat zint me echter wel. Alle materialen zijn voorhanden, jij verzorgt de uitleg en de techniek, prima.
Het allergrootse voordeel zie ik in het feit dat de beginnende – lees geïnteresseerde – jeugdige karpervisser na afloop van zo’n weekend een keuze kan maken uit te gebruiken materiaal.
Het gebeurd nu maar al te vaak dat een arsenaal wordt aangeschaft wat niet aansluit bij de werkelijkheid.
Driehengelsets voor weinig, maar geen kwaliteit, of gewoon niet te “handelen” door licht gebouwde jongens, ik noem maar een dwarsstraat..
Overbodig materiaal omdat de visser in kwestie misschien alleen wil struinen met de pen, ook zo een voorbeeld.
Punt is natuurlijk dat om de prijs te drukken de commercie om de hoek komt kijken, welke hengel,rigs,lood enzovoorts. Wordt het Vogel,Fox,Nash of anderen. Kan jij neutraal blijven in het geheel?
Misschien muggenziften, maar toch.
Nogmaals een leuk idee.
Met Joop Slob en mijn vader heb ik in de midden zeventigers zoiets van de grond proberen te krijgen in Vinkeveen, maar dan met snoekbaarsvissen en niet voor de jeugd, door veel missers is dat toen uiteindelijk op niks uitgelopen, nét geen financieel fiasco, maar toch.
Wellicht krijg je nog meer respons, tegenwoordig gaat alles iets gemakkelijker qua sponsorwerving, dus hou het warm.
Om je laatste vraag te beantwoorden over betaald vissen, zeg ik neen, dat lijkt me niet als jij voorstaat wat ik hierboven heb geschreven.
Wil je brainstormen buiten de uitzending, je weet me te vinden…
Henk
PS Dat de jeugdafdeling van de KSN gepromoot zal worden staat natuurlijk buiten kijf