Waarom zet je nu Herman's naam erboven. Sluit je mij uit. En ik wil zo graag reageren verd...

Klaas vd Herik schreef:Herman,
Veel van mijn mede starters uit de begin jaren 80 hebben voor korte of langere tijd de (bamboe)latten aan de willigen gehangen.
Ik betrap me erop, dat ik zelf ook minder zin heb om een s gek te doen. Karpervissen wordt steeds vaker karperkamperen. Biertje bij, happie eten maken, btje kloten op fb, filmpie kijken. Boekie lezen.
Deug ik nu niet dan?
Wen er maar aan want ik doe het toch
Nog 1 xtje. Sorry hoor...
Roelove voor Schut heeft niet "al te lang" geleden ook nog ergens in een visbladje geschreven dat het ook allemaal eigenlijk niets met vissen meer te maken heeft. En hij had het daarbij over de beperkte betrokkenheid van ons vissers vanwege o.a. vastlood systemen (techniek).
En dat klopt! We zijn met z'n "allen" aan die waterkant met van alles en nog wat bezig, behalve vissen.
Gradus, ik zeg ook niet dat er geen moeite voor gedaan wordt.VISSENDE BETROKKENHEID
Peter van Loo schreef:Ik zou zeggen alle sentimentalisten onder ons, pak een rol aluminiumfolie uit de keuken(eerst aan je vrouw vragen) en ga vissen.
Groet, Peter
ps bij welke leeftijd hoor je bij de oudere jongere of andersom?
Met mijn 51 jaar mag jij voor mij bepalen in welke leeftijdsgroep je mij wilt scharen, ik zal me er dan bij neerleggen
Peter, het is niet dat ik sentimenteel ben, maar ik hecht nogal wat waarde aan normbesef, laat nou net dat enorm aan het vervagen zijn en laat ik daar nou net vatbaar voor zijn, waarom, omdat ik zolang ik dat op kan brengen wil kunnen blijven vissen, mijn kinderen ook nog en ga zo maar door.
Wedden dat dat er niet van gaat komen als deze tendens zich voort zet.
Dat er excessen zijn, ben ik het mee eens, maar die moeten we dan ook uitbannen!!
gradus scholtens schreef:Herman,
De mogelijkheden worden elk jaar iets uitgebreider, denk aan het met 3 hengels vissen en/of de vergunning om het hele jaar te mogen nachtvissen. als het alleen kommer en kwel zou zijn, zouden deze uitbreidingen ook niet mogelijk zijn geweest. Nee ik denk dat wel het allemaal enigszins dramatiseren!!
Dat er excessen zijn, ben ik het mee eens, maar die moeten we dan ook uitbannen!!
Peter van Loo schreef:Beste Herman, de waarde en normen aan de waterkant ben ik het geheel met je eens, de rakkers die bivakkeren langs de waterkant met asociaal gedrag en er zitten om te feesten en te zuipen daar heb ik geen goed woord voor over.
Maar de ontwikkeling betreft aas, techniek en materiaal vindt ik een goede ontwikkeling.
Ach en als mensen zich niet kunnen indentificeren met deze huidige ontwikkelingen, zou ik zeggen pak een rol alufolie en ga vissen. Ook dan zal je gewoon je visje kunnen vangen hoor.
Groet, Peter
ps lekker hoor roggebrood met stroop.
Maar de ontwikkeling betreft aas, techniek en materiaal vindt ik een goede ontwikkeling.
Ach en als mensen zich niet kunnen indentificeren met deze huidige ontwikkelingen, zou ik zeggen pak een rol alufolie en ga vissen.
Toch gelukt hé dat er wat te plussen en te minnen is voor je.
Groet, Peter