Arjen Dijkstra schreef:Douwe Bijlsma schreef:Arjen Google is een zoekmachine die naar de bron zoekt, zo heb ik mijn twijfels bij jou objectiviteit en de kennis om de rapporten in twijfel te trekken, wederom een waardeloos argument.
Die paar linkjes zijn alles behalve rapporten, zo heb ik m'n twijfels of jij het verschil kent. Hiernaast zijn gegevens pas betrouwbaar als ze ondersteund worden door fatsoenlijk onderzoek en geen onduidelijkheid meer verschaffen. Google is een zoekmachine waarmee inderdaad bronnen gevonden kunnen worden, de onbetrouwbare bronnen ook, Google zelf is nooit en te nimmer een bron.
Nu ik erover nadenk, stoppen met roken is lang geen slecht idee.
Wat een wijsheid over Google, bronnen en de waarde van onderzoeken. respect.... Ps. stop alsjeblieft niet met roken! Ga door!
In navolging van Douwe zijn opmerking zal ik het even iets verder uitdiepen:
"De overheid wil in 2007 het aantal rokers van 15 jaar en ouder hebben verminderd van 31% (2002) tot 25%. Als iedereen morgen stopt met roken zou bijna 509 miljoen euro bespaard worden op de kosten van de gezondheidszorg"
Speciaal voor onderzoeker Arjen.. gevonden via Google! bron: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. gepubliceerd door het RIVM. ECHTER na aftrek van deze kosten levert de roker en zijn verslaving de schatkist jaarlijks 2,6 miljard op...
http://www.forces-nl.org/artikelen/NEI.html (met excuus voor de enigzins linkse bron: de telegraaf....)
Zo nu hebben we eindelijk eens wat getallen!
Omdat rokers gemiddeld eerder sterven heb je op latere leeftijd slechts eenmalig kosten aan ze.. de crematie! (ziekte verschijnselen als gevolg van roken moeten in dat geval maar niet meer uitgekeerd worden door verzekeringen (goed plan!)) Voordeel van deze eenmalige lage verbrandingskosten is dat je ze daarna niet 20 jaar hun demente reet hoeft laten afvegen in een één of ander links verzorgingshuis
Ik (sorry geen SP gestemd!) trek hieruit de volgende conclusies:
1. Rokers moeten doorgaan met roken op voor mij niet storende plaatsen. Sterker nog, ze moeten meer roken!
2. mijn ziektekostenpremie moet met 20% omlaag. De premie voor rokers verhogen we met 20% (waarom 20%? ik vind het wel een mooi rond getal..)
welterusten..