Ik word er ook soms zwaar beroerd van hoe sommige "karpervissers" met de NOG KLEINE karpers omgaan, ze behandelen ze als ja vul dit zelf maar in......
Heb gasten hun lijnen zien door knippen.... en dat soort gekke dingen en het oppeens niet meer gebruiken van de onthakingsmaat...
En het zijn vooral de jonge karpervissers/ de vissers met weinig ervaring, die willen binnen een jaar vissen volgens mij alle biggen van hun watertje op hun lijstje hebben staan. Het lijkt wel of sommige zich schamen als ze een "kleine" vis vangen echt belachelijk want een grote big is toch ooit ook eens klein geweest??!!
Dus karpervissers behandel alle vissen gelijk en denk er maar aan dat de biggen ook ooit eens klein zijn geweest en toen ook goed behandelt zijn.... anders waren ze waarschijnlijk niet zo groot geworden.
P.S: Ik zei hier boven dat vooral de jonge karpervissers en onervaren dit deden voel je dus niet aangesproken als je van je zelf vind dat je niet bij deze groep behoort (tot de groep die er zo onvoorzichtig mee omgaat)...
Veel vis plezier en doe voorzichtig,
Stefan Koolstra
Targetvissen,bah!!
- peter postema
Heren,
Ik had zondagavond bij de vangsten nog een schitterende spiegel die bijna volschub was van ca 6 kilo, mooie vis om te vangen
Verder moet een ieder lekker vissen zoals hij/zij wil, of men nu achter een target aanjaagt of niet. Als je voor jezelf maar het plezier en de voldoening eruit haalt die voor jou van toepassing is.
Mark,
snap Marcel wel, als ik de kw`s doorblader lees ik best veel artikelen over hoeveel vissen men heeft gevangen en hoeveel deze wegen. Meer in de trend van ik legde m`n hengels op de stek en na even vissen met mijn merk x boilies was de 1ste vis binnen van 32.4 pond, ik legde het aas terug op de stek en binnen een kwartier was de 2e binnen van 36.8 Dit zijn niet eens de artikelen van gerenomeerde namen trouwens, dit zijn artikelen die ik niet eens lees daar ik ze persoonlijk niet boeiend vindt.
De artikelen geschreven door Jaques waar jij op doelt, Arjen of Herwin geven mij in ieder geval een stuk meer leesplezier, gelukkig zie ik dit soort artikelen steeds meer verschijnen. Of lees eens de stukken die Henk Dokter neerpent op carpweb (bespiegelingen of megasnikkel en miniepiemels), vooral de laatste is een schitterend stuk die veel weergeeft van de huidige karpervisserij
groet,
Peter
Ik had zondagavond bij de vangsten nog een schitterende spiegel die bijna volschub was van ca 6 kilo, mooie vis om te vangen

Mark,
snap Marcel wel, als ik de kw`s doorblader lees ik best veel artikelen over hoeveel vissen men heeft gevangen en hoeveel deze wegen. Meer in de trend van ik legde m`n hengels op de stek en na even vissen met mijn merk x boilies was de 1ste vis binnen van 32.4 pond, ik legde het aas terug op de stek en binnen een kwartier was de 2e binnen van 36.8 Dit zijn niet eens de artikelen van gerenomeerde namen trouwens, dit zijn artikelen die ik niet eens lees daar ik ze persoonlijk niet boeiend vindt.
De artikelen geschreven door Jaques waar jij op doelt, Arjen of Herwin geven mij in ieder geval een stuk meer leesplezier, gelukkig zie ik dit soort artikelen steeds meer verschijnen. Of lees eens de stukken die Henk Dokter neerpent op carpweb (bespiegelingen of megasnikkel en miniepiemels), vooral de laatste is een schitterend stuk die veel weergeeft van de huidige karpervisserij

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
- Nick Verhagen
Mijn voorkeur gaat zeker niet uit naar targetvissen.
Maar er zullen genoeg mensen zijn die het wel leuk vinden.
Ik vind dat iedereen maar zelf moet weten of hij/zij op een specifieke vis gaat vissen. Het is mischien van de andere kant ook wel weer leuk zijn om een doel te hebben. Maarja, dat kan ook in de vorm zijn van een 40er of 50er vangen.
Dusja ieder zijn ding...
groetjes
Maar er zullen genoeg mensen zijn die het wel leuk vinden.
Ik vind dat iedereen maar zelf moet weten of hij/zij op een specifieke vis gaat vissen. Het is mischien van de andere kant ook wel weer leuk zijn om een doel te hebben. Maarja, dat kan ook in de vorm zijn van een 40er of 50er vangen.
Dusja ieder zijn ding...
groetjes
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
- Frank Avezaat
- Contacteer:
Nick, ik zie je dat over 4 jaar graag nog eens vertellen. kijken of je dan dezelfde mening hebt
ik ga vissen
het loopt op de stek hehe

ik ga vissen

- Nick Verhagen
Ja, doen we Frank. 

Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.