Frenk de Gruiter schreef:Op zich maakt het mij niet veel uit, ik probeer gewoon te gaan telkens, soms heb ik gewoon geen zin of geen doel (niet op zoek naar iets nieuws/andere dingen). Gezelligheid trekt me wel aan en anderen ontmoeten.
Maar Carp (zwolle) vind ik gewoon in zwolle horen, alleen wel aanpassingen ter harte nemen svp, tw:
* doorloop,
* rookruimtes niet bij deur maar elders
* toegang,
* veiligheid,
* desnoods deels ook buiten in tenten
* parkeerplaatsen (en prijzen).
+1
Geloof dat enkele zaken niet te realiseren zijn door de organisatie zelf.
Doorloop: Hoort bij de constructie van het gebouw, ik zie er geen andere deuren in komen beste zijn van die wanden opgebouwd uit schotten dat je opeens een hele muur terug kan schuiven tot doorgang. Dit is een punt voor de ijsselhallen zelf
Rookruimtes: Dit is voor de organisatie zelf en inderdaad dat zal anders moeten een straal uit een LAF ( laminair air flow ) kast boven de deur is een oplossing maar wel een die niet ter harte wordt genomen door de mensen die hieronder door lopen

Zo hou je wel je rook buiten.
Toegang: Het is een oud gebouw ik denk dat de prijs ( hier kom ik zo op terug gunstig is voor zo'n beurs ) en wederom een puntje van kritiek van de ijsselhallen zelf.
Veiligheid: er loopt beveiliging maar vrij jong volk ( stagairs? ) en het duurde tamelijk lang op zaterdag eer de doorstroom weer plaats kon vinden.
Standhouders in tenten: Leuk idee, echter stel dat het ijzig koud is wat dan? Tenten/Verwarming is een onveilige situatie vooral als er in een klein tentje honderden mensen willen. Daarnaast zie ik weinig interesse van standhouders om "tenthouders" te worden. Op hengelsport Outdoor werkt het, echter tijd van het jaar, omgeving en iedereen staat in een tent. Daarnaast de prijzen voor tenthuur...
Parkeerplaatsen ( prijzen doe ik apart ): Lieten te wensen over en is ook een probleem van de ijsselhallen.
Prijzen: Dit jaar 16 eurootjes, VIP ( wat eigenlijk een aanfluiting was als je de geluiden hoort ) en online bestellen was ook een aanfluiting met de administratie kosten per kaartje in plaats van per bestelling terwijl het een geautomatiseerd systeem is. Koop een willekeurig product in een webshop en je hoeft daarover geen "administratiekosten" te betalen. Daarnaast moest je ook met je kaartje welke je vooraf betaalde op zaterdag minimaal een 30 min in de rij staan als je er rond 09:30 was ( ik was rond 10 uur pas binnen ) mensen die met een gekocht kaartje bij het loket zelf konden rechtsaf en stonden in feite vooraan de rij.... Doordat de beurs nu 3 dagen gaan duren is de organisatie een dag extra huur kwijt deze moet of bij de standhouder vandaan komen of bij de bezoeker. Gezien de situatie op zaterdag en alle overige punten zou een maximum prijs van 15 euro voor een kaartje aan het loket reëel zijn en de voorverkoop een tientje als daar ook nog eens administratie kosten bij in zitten.
De ijsselhallen profiteren al van de eigen verkoop van drinken en "broodjes", wellicht dat we met zijn allen contact op kunnen nemen met de ijsselhallen? En ik geloof niet dat bij een maximum aantal bezoekers per dag alle dagen uitverkocht gaan worden.
Een oplossing aan het prijzen debacle is om de fysieke toegangsbewijzen te vervangen A de kosten van toegangsbewijzen ben je kwijt B de kaartverkopers zitten er ook niet vrijwillig lijkt mij. Bijna iedereen heeft internet en kaartjes zouden via internet besteld kunnen worden heb je enkel controle nodig voor het toegangsbewijs en je kunt het scheiden met de mensen die gescand moeten worden en je bent van een groot deel van de problemen af. En creëer een afhaalpunt waar mensen met grote pakketten dozen, aas e.d langs kunnen om hun pakket te laten ophalen zodat ze niet met steekkarren en boodschappen wagens door het publiek heen moeten.