De Klushoek
-
Ron Passant
Hoi Beide,
Bedankt voor het reageren, ik kan hiermee uit de voeten en ga van de winter lekker klussen.
Thanks,
Ronald
Bedankt voor het reageren, ik kan hiermee uit de voeten en ga van de winter lekker klussen.
Thanks,
Ronald
- Schaper Michael
Mijn twee oudere molens hadden een onderhoudsbeurt nodig.
Zie hier hoe ik een Mitchell 408 en een Shimano Aero 2000 GTM onder handen neem.
Zie hier hoe ik een Mitchell 408 en een Shimano Aero 2000 GTM onder handen neem.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss
Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
- Dr. Seuss
Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
- Roy de Keijzer
Bart beentjes schreef:Paar weekjes terug ben ik door mijn hoofdeind van mijn 11jr oude bedchair gezakt..... Balen!
gelukkig was ik er niet helemaal doorgezakt en kon ik mijn tweedaagse afmaken met een oncomfortabele bedchair.
Same here!
In Frankrijk een pak melk over mn stoel laten vallen ( na 2 weken ruikt dat echt niet normaal meer ).
Dus er af die zooi een paar keer uitwassen. Nieuw elastiek er op want die hingen echt nog aan een haartje aan elkaar. Het frame opnieuw geverfd en nieuwe bouten in mn stoel.
En hij is weer zo goed als nieuw
Ik dacht, ben nu toch bezig kan ik gelijk effe mijn stretcher aanpakken. Deze ligt eigenlijk helemaal niet meer lekker.
Nieuwe elastieken er op plus een extra verbetering!
Eigenlijk heel simpel afgekeken van de stretchers met een dik matras er op.

Gewoon het dikste ligbedkussen wat ze verkochten gekocht.
Had er 1 bij de leenbakker voor een paar 10tjes. Mn stretcher slaapt beter dan ooit, en scheeld me honderden euro's om een nieuwe te kopen met zo'n dik matras er op. Hij past precies op mijn stretcher!
Alleen is het wel weer extra gesleep met spullen ( maar dat heb ik voor een goed liggende stretcher wel over ).
-
Sem Boersma
Iemand enig idee wat wat er gebeurd als je een pieper verbind met een aux kabel (bijv 30 meter) naar een speaker of stereo installatie. Werkt dit gewoon als sounderbox? Kan het niet meteen zo testen omdat ik een verloopje nodig heb om de aux kabel in de pieper te doen. Ben benieuwd wat jullie hiervan denken!
-
Martijn Nederpel
Bij sommige werkt het anderen zenden geen geluidssignaal maar alleen een gelijkstroom
-
Sem Boersma
Bedankt martijn voor je antwoord. Ik heb Fox SX digital beetmelders. Toevallig een idee of deze een geluidssignaal doorsturen?
- peter cooreman
Beste,
Deze zenden een gelijkstroom uit,enkel biepers met een zender zenden een bepaalde frequentie uit naar de ontvanger,geen enkele bieper zend een geluid uit via de output aansluiting!
Wanneer je er een zoemertje op aansluit dat werkt op dezelfde uitgangs spanning van de bieper zal deze reageren,wel niet met een aux kabel verbinden,deze is veel te zwaar voor deze kleine stroom en al zeker op 30m,neem hiervoor liever een tweedraad(2x0,75mm)of een utp kabel(hierin zitten wel meerdere draadjes maar je hebt hiervan maar twee kleuren nodig.vb:rood pos.(+) en blauw neg.(-)!!!!pos. op pos. aansluiten en neg. op neg. aansluiten!!!!(polariteiten respecteren,anders gaat dit niet!)
Hopelijk heb je hier wat aan ,mocht je nog vragen hebben mag het altijd via pb!
Mvg Peter
Deze zenden een gelijkstroom uit,enkel biepers met een zender zenden een bepaalde frequentie uit naar de ontvanger,geen enkele bieper zend een geluid uit via de output aansluiting!
Wanneer je er een zoemertje op aansluit dat werkt op dezelfde uitgangs spanning van de bieper zal deze reageren,wel niet met een aux kabel verbinden,deze is veel te zwaar voor deze kleine stroom en al zeker op 30m,neem hiervoor liever een tweedraad(2x0,75mm)of een utp kabel(hierin zitten wel meerdere draadjes maar je hebt hiervan maar twee kleuren nodig.vb:rood pos.(+) en blauw neg.(-)!!!!pos. op pos. aansluiten en neg. op neg. aansluiten!!!!(polariteiten respecteren,anders gaat dit niet!)
Hopelijk heb je hier wat aan ,mocht je nog vragen hebben mag het altijd via pb!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
- Erik da Costa
Omdat er op mijn thuiswater zo veel onbereikbare maar interessante stekken zijn wil ik naast mijn zodiac ook nog een klein kajuitbootje aanschaffen. Nu heb ik eens rond gekeken op Marktplaats en heb een aantal casco bootjes voorbij zien komen. Het lijkt me ideaal om een bootje te kopen en deze geheel aan te kunnen passen aan de visserij, zonder echt te hoeven slopen.
Nu heb ik totaal geen ervaring met de afbouw van boten en zou ook niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Hoe lang gaat zo'n project duren als er 2/3 man er 8 uur per week aan werken. Moet er in een cascoboot nog een vloer gelegd worden en wat kan ik echt niet vergeten? Zijn er hier Handige Harry's die hier wel ervaring mee hebben en dit eventueel aan- of afraden.
Externe links zijn ook altijd welkom!
Alvast bedankt
Nu heb ik totaal geen ervaring met de afbouw van boten en zou ook niet weten wat er allemaal bij komt kijken. Hoe lang gaat zo'n project duren als er 2/3 man er 8 uur per week aan werken. Moet er in een cascoboot nog een vloer gelegd worden en wat kan ik echt niet vergeten? Zijn er hier Handige Harry's die hier wel ervaring mee hebben en dit eventueel aan- of afraden.
Externe links zijn ook altijd welkom!
Alvast bedankt
-
Marco Mostert
Kijk eens in bootvisserij 
viewforum.php?f=60
Let trouwens op osmose!
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8121,d.d2k
viewforum.php?f=60
Let trouwens op osmose!
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 8121,d.d2k
Groeten, Marco.
..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid
.
..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid
- Jan Witter
Ik ben in het bezit van een Quad Continental XL zie afb

Nu heb ik voor de deur zo'n ruitje om voor het gaas te plakken met klitteband.
Maar voor die twee driehoeken bestaat nog niets of althans ik kan er niets voor vinden, nu wil ik dat zelf gaan maken, zijn er mensen die mij kunnen vertellen waar ik dat materiaal kan kopen om zelf van die ruitjes te maken.

Nu heb ik voor de deur zo'n ruitje om voor het gaas te plakken met klitteband.
Maar voor die twee driehoeken bestaat nog niets of althans ik kan er niets voor vinden, nu wil ik dat zelf gaan maken, zijn er mensen die mij kunnen vertellen waar ik dat materiaal kan kopen om zelf van die ruitjes te maken.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
-
Walter vd Kamp
Handig als je eenmaal weet hoe je het kan maken, het nadeel t.o.v. je deur is dat er op de zijkanten helaas geen klitteband aanwezig is. Aan de onderkant/zijkant wel, maar links en bovenop niet.
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken
Zelf klitteband erop stikken?
Ik ben zelf ook enorm fan van doorzichtige panelen, voelt lekkerder dat ik ten alle tijden naar buiten kan kijken. En als de zijkanten ook doorzichtig kunnen heb je een aardig beeld naar buiten.
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakken
Ik ben zelf ook enorm fan van doorzichtige panelen, voelt lekkerder dat ik ten alle tijden naar buiten kan kijken. En als de zijkanten ook doorzichtig kunnen heb je een aardig beeld naar buiten.
-
Martijn Nederpel
Zeilmaker...
- Jan Witter
De zeilmaker in Leeuwarden dan toch zeker..

De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
-
Walter vd Kamp
Onder het mom; liever makkelijk dan moeilijk een kijkemmer gemaakt.

Kosten 5 euro, en stapel ik mee op de emmers voer. Neemt dus nauwelijks ruimte in de auto

Kosten 5 euro, en stapel ik mee op de emmers voer. Neemt dus nauwelijks ruimte in de auto
-
Walter vd Kamp
Daarnaast een telescoop ruitenwisser verbouwd tot prik/peilstok.
Plastic koppelstuk eraf geschroef, alu ingezaagd en een punt van gemaakt en door een maatje laten lassen.
Zo voel ik perfect de bodem af.

Om de 20cm markeren met een lakstift en je hebt een 4m inschuifbare (naar 1m!) peil/prik stok.
Enige nadeel, hij is hol en vult zich met water.
Kosten 5 euro (van marktplaats getrokken).
Plastic koppelstuk eraf geschroef, alu ingezaagd en een punt van gemaakt en door een maatje laten lassen.
Zo voel ik perfect de bodem af.

Om de 20cm markeren met een lakstift en je hebt een 4m inschuifbare (naar 1m!) peil/prik stok.
Enige nadeel, hij is hol en vult zich met water.
Kosten 5 euro (van marktplaats getrokken).
Laatst gewijzigd door Walter vd Kamp op 23-01-2014 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan Witter
Martijn Nederpel schreef:Zeilmaker...
De zeilmaker bij mij om de hoek heeft het inderdaad, thanks. Ik ga morgen even bij hem langs.
Het frappante is dat het de schoonvader van een maat van mij is, en ik daar totaal niet aan gedacht had..
-
erik snijders
Ik heb last van Lasogen bij het kijken naar de nieuwe purple haze leds in mijn str's

-
quint lamar
Wouter Witkamp schreef:Handig als je eenmaal weet hoe je het kan maken, het nadeel t.o.v. je deur is dat er op de zijkanten helaas geen klitteband aanwezig is. Aan de onderkant/zijkant wel, maar links en bovenop niet.
Ben benieuwd hoe je dit gaat aanpakkenZelf klitteband erop stikken?
Er zijn ook rollen klittenband te koop met aan een zijde de gewone klittenband en aan de andere kant is het een soort plakband dus je kan het gewoon op je tentdoek plakken.
Je moet dan wel twee verschillende rollen hebben want je hebt natuurlijk beide kanten nodig( de haakjes kant van klittenband en de klitten kant).
Gr quint
- chris de jong
erik snijders schreef:Ik heb last van Lasogen bij het kijken naar de nieuwe purple haze leds in mijn str's
Andere leds inzetten
Of stukje zwart plastic over de leds
Treat a carp like you treat a woman ........... with respect .
- Jos Schenk
dun laagje zwarte nagellak van je vrouw haalt net het scherpe er af
graag gedaan
graag gedaan
- chris de jong
Wie o wie kan mij helpen
Wil snag ears maken voor mijn delkims ( ze zijn ook te koop dat weet ik )
Heb nog oude versie met een blok eronder om ze draadloos te maken. Nu is mijn vraag:
Wat heb ik nodig ( fantasie zat )
Kan ik ze op èèn of andere manier op de delkim of op het draadloos blok bevestige zonder te veel schade.
Eisen:
Stevig
Niet zwaar
Verwisselbaar als ik ze kan bevestige
En heeft iemand een how to hoe het moet
Wil snag ears maken voor mijn delkims ( ze zijn ook te koop dat weet ik )
Heb nog oude versie met een blok eronder om ze draadloos te maken. Nu is mijn vraag:
Wat heb ik nodig ( fantasie zat )
Kan ik ze op èèn of andere manier op de delkim of op het draadloos blok bevestige zonder te veel schade.
Eisen:
Stevig
Niet zwaar
Verwisselbaar als ik ze kan bevestige
En heeft iemand een how to hoe het moet
- Sandor vd Beek
nu bij visdeal 3 voor 15 euro. daar kan je ze echt niet zelf voor maken.
http://visdeal.nl/nl/deals/set-van-3-sn ... luminium-2
http://visdeal.nl/nl/deals/set-van-3-sn ... luminium-2
- chris de jong
Vraag niet waar ik ze kan kopen. die van visdeals wist ik al.
- Jan Witter
Je eigen Nash Cybershot maken. Na het zien van het prototype op de FB pagina van Kevin Nash, en omdat ik zelf zeer tevreden was over het origineel, heb ik voor een maat er eentje nagemaakt.
Dit was het prototype op de FB van Nash

En dit is de nagemaakte.

Werpt super, en simpel nagemaakt, wat je nodig hebt zijn 2 schepnet armen een kokertje daar kun je bv pvc buis voor gebruiken, en een rolletje tape.
Dit was het prototype op de FB van Nash

En dit is de nagemaakte.

Werpt super, en simpel nagemaakt, wat je nodig hebt zijn 2 schepnet armen een kokertje daar kun je bv pvc buis voor gebruiken, en een rolletje tape.
- R de Winter
- Contacteer:
Leuk gedaan jan,...
maar heb je nog wat tussen de schepnet stokken gedaan voor de afstand??? En hoe heb je die top gemaakt,.
heb namelijk nog een verot netje liggen en gelukkig wat tape en een pvc pijpie
en nog een uurtje vrij van werk..
ik zie je foto/antwoord wel verschijnen.
tnx
maar heb je nog wat tussen de schepnet stokken gedaan voor de afstand??? En hoe heb je die top gemaakt,.
heb namelijk nog een verot netje liggen en gelukkig wat tape en een pvc pijpie
ik zie je foto/antwoord wel verschijnen.
tnx
Oja joh!!!