Reparaties en onderhoud
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
BB Motor schoon gemaakt,staart olie ververst,bougie's vervangen,slangetje van water uitlaat doorgespoten,
Moet er weer jaartje tegen kunnen.
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Goed bezig, maar vergeet ook de impeller niet !
Beste is om ieder jaar staartstuk te demonteren, impeller vervangen of iig controleren.
Impeller kost 25 tot 50 Euro, een heet gelopen motor daarentegen...
Beste is om ieder jaar staartstuk te demonteren, impeller vervangen of iig controleren.
Impeller kost 25 tot 50 Euro, een heet gelopen motor daarentegen...
CarpeR Diem
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
En bij 4 tact ook zeer zeker kleppen stellen/ controleren. En vergeet het oliefilter niet
Mmh verleden jaar zijn beurt bij de dealer gehad,
Wou eigenlijk een jaartje overslaan ......
Is inderdaad 4-tact ,zoveel technische kennis heb ik niet dus toch maar naar de dealer voor een beurtje
Wou eigenlijk een jaartje overslaan ......
Is inderdaad 4-tact ,zoveel technische kennis heb ik niet dus toch maar naar de dealer voor een beurtje
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Heb alleen maar ervaring met 2 T
Daar volstaat eigenlijk bovenstaande allemaal wel voor. Als die minder loopt of start kan je altijd nog naar een specialist gaan om de carburateurs te laten schoonmaken/synchroniseren.
Slangetje van de koeling heb ik van doorzichtige slang gemaakt, kan je ook beter zien wáár de verstopping zit. Uit voorzorg is het altijd makkelijk om een lang dun staalkabeltje in je boot te hebben, bijvoorbeeld van je fiets de versnellingskabel en/of de remkabel. Deze kan je goed gebruiken om je slangetje door te prikken als er bijv een spin of ander beest in je wateruitlaat (controlestraaltje eigenlijk alleen) is gekropen en een prop heeft gemaakt !
Daar volstaat eigenlijk bovenstaande allemaal wel voor. Als die minder loopt of start kan je altijd nog naar een specialist gaan om de carburateurs te laten schoonmaken/synchroniseren.
Slangetje van de koeling heb ik van doorzichtige slang gemaakt, kan je ook beter zien wáár de verstopping zit. Uit voorzorg is het altijd makkelijk om een lang dun staalkabeltje in je boot te hebben, bijvoorbeeld van je fiets de versnellingskabel en/of de remkabel. Deze kan je goed gebruiken om je slangetje door te prikken als er bijv een spin of ander beest in je wateruitlaat (controlestraaltje eigenlijk alleen) is gekropen en een prop heeft gemaakt !
CarpeR Diem
-
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 19-11-2007 19:20
De keus ijzer of polyester, Ik ben bij toeval na heel wat jaren een polyester te hebben gehad over gestapt naar een beenhakker van ijzer.
Onderhoud heb je aan een goede polyester veel minder maar aan ijzer is het onderhoud veel makkelijker, vind ik .
Als je wat aan een polyester hebt osmose, beschadigingen dan is het niet zo makkelijk om dit goed te verhelpen.
Ik ben nu de 2e winter bezig aan mijn beenhakker deze had houten daken en stuurhut, heb deze vervangen en de stuurhut van ijzergemaakt en een meter verlengd nu nog de ramen erin en een andere huif erop alles effe in de verf en klaar is Kees.
Koop een boot werk je dood.
Onderhoud heb je aan een goede polyester veel minder maar aan ijzer is het onderhoud veel makkelijker, vind ik .
Als je wat aan een polyester hebt osmose, beschadigingen dan is het niet zo makkelijk om dit goed te verhelpen.
Ik ben nu de 2e winter bezig aan mijn beenhakker deze had houten daken en stuurhut, heb deze vervangen en de stuurhut van ijzergemaakt en een meter verlengd nu nog de ramen erin en een andere huif erop alles effe in de verf en klaar is Kees.
Koop een boot werk je dood.
-
- Berichten: 2391
- Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
- Locatie: poeldijk
Kees het grootste voordeel van ijzer vindt ik dat je meer in en water ligt. Bij polyester ligt ie meer op het water. Het onderhoud valt wel zwaar tegen, wat loopt dat hard van je af.
Let op slagboom !
-
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 19-11-2007 19:20
Dennis, Het is dat die boot al niet goed was toen ik hem kocht dat is waarom ik er zo veel werk aan heb.
Ik laat hem na deze winter zeker 3 jaar in het water , als je goede verf gebruikt 2 comp en niet te zuinig hoef je er niet te veel aan te doen.
Een buiskap op wat voor een boot maakt niet uit na zoveel jaar is t op.
Wat ik nu de 2e winter aan het doen ben is gewoon een verbouwing waar ik er jaren geen omkijken meer naar hebt.
Dat ijzer beter vaart is mij ook opgevallen en een inboarddiesel motor is ook prettig en zuinig.
Maar wat voor boot je ook hebt onderhoud en dan ook op tijd wat doen is een pre bij wat voor een boot ook.
Ik laat hem na deze winter zeker 3 jaar in het water , als je goede verf gebruikt 2 comp en niet te zuinig hoef je er niet te veel aan te doen.
Een buiskap op wat voor een boot maakt niet uit na zoveel jaar is t op.
Wat ik nu de 2e winter aan het doen ben is gewoon een verbouwing waar ik er jaren geen omkijken meer naar hebt.
Dat ijzer beter vaart is mij ook opgevallen en een inboarddiesel motor is ook prettig en zuinig.
Maar wat voor boot je ook hebt onderhoud en dan ook op tijd wat doen is een pre bij wat voor een boot ook.
- Marcel Suchan
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
- Locatie: jrc one man sti (Z-H)
Nou geef mij maar ijzer.Dit is veel robuuster dan polyester.Oke je heb meer onderhoud maar als ik zie wat die ouwe baardagrundel van mij al voor zijn kiezen heeft gehad dat had polyester echt niet overleefd.Zeker niet met de vaar ervaringen van mijn vrouw Die heeft hem al eens tot halverwege op het steiger gevaren.Koste me wat zwarte verf maar daar bleef het bij.Ook heeft ze hem al eens vol de kant in gevaren op de stenen terwijl ik beneden zat , werd ineens vol naar de punt van de boot gelanceerd.Dat hoef je niet met polyester te proberen want dan slaan de gaten erin.
Het voordeel met staal vindt ik dat als er wat aan mankeert men meene een slijptol en wat ijzer een las aperaat en wat electrodes en je komt een heel end.Vergt wel wat meer inspanning van je eigen en wat meer technische vernucht van je zelf.En zeker met een inboard diesel kom je verder per ltr dan een benzine gestookte boot.Maar dit is maar net wat je er zelf voor over hebt.Wil je minder onderhoud en slechtere vaarcapiciteiten hebben ga je voor tupperware en wil je een boot ga je voor staal.
Het voordeel met staal vindt ik dat als er wat aan mankeert men meene een slijptol en wat ijzer een las aperaat en wat electrodes en je komt een heel end.Vergt wel wat meer inspanning van je eigen en wat meer technische vernucht van je zelf.En zeker met een inboard diesel kom je verder per ltr dan een benzine gestookte boot.Maar dit is maar net wat je er zelf voor over hebt.Wil je minder onderhoud en slechtere vaarcapiciteiten hebben ga je voor tupperware en wil je een boot ga je voor staal.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19-08-2010 11:26
iemand antifouling nodig van international
ik verkop het voor dumprijzen splinternieuwe
tel 0639500504
ik verkop het voor dumprijzen splinternieuwe
tel 0639500504
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Hoi.
Ik heb een Quicksilver rubbertboot overgekocht, en weet niet precies welk type het is.
Maar op de boot zit aan de bovenkant een vieze bruine laag op die er wel af te halen is met cif.
Maar wat kan ik eigenlijk het beste gebruiken om de boot een keer grondig schoon te maken ?
Er zijn namelijk een aantal schoonmaakmiddelen te koop, maar ik wou van iemand met ervaring horen wat misschien het beste was.
Mvg. Chris
Ik heb een Quicksilver rubbertboot overgekocht, en weet niet precies welk type het is.
Maar op de boot zit aan de bovenkant een vieze bruine laag op die er wel af te halen is met cif.
Maar wat kan ik eigenlijk het beste gebruiken om de boot een keer grondig schoon te maken ?
Er zijn namelijk een aantal schoonmaakmiddelen te koop, maar ik wou van iemand met ervaring horen wat misschien het beste was.
Mvg. Chris
- benjamin Mazereeuw
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
- Locatie: Enkhuizen NH
- Contacteer:
Probeer eens dasty.
Dat is pas goed spul
Dat is pas goed spul
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
- jannes hooijer
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 13-02-2008 19:28
dasty???
ik heb wel ervaring met boven genoemde maar op een rubberboot?? ik gebruik dasty zelf voor mijn caravan maar je ziet de lak wel dunner worden naar jaren
dit spul is namelijk vrij agressief
ben dus heel benieuwd hoe lang je dit al gebruikt voor je rubberboot
ikzelf gebruik elk jaar dikke driehoek zeep , en dan met een pannen sponsje uit de keuken (met de harde groen kant boen ik dan)
carp greats jannes
ik heb wel ervaring met boven genoemde maar op een rubberboot?? ik gebruik dasty zelf voor mijn caravan maar je ziet de lak wel dunner worden naar jaren
dit spul is namelijk vrij agressief
ben dus heel benieuwd hoe lang je dit al gebruikt voor je rubberboot
ikzelf gebruik elk jaar dikke driehoek zeep , en dan met een pannen sponsje uit de keuken (met de harde groen kant boen ik dan)
carp greats jannes
carp greats jannes
carp fishing a way of live
carp fishing a way of live
-
- Berichten: 1242
- Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
- Locatie: lelystad
Een pannesponsje moet je dus niet doen.
de groene kant schuurt al genoeg om miniscule krasjes er in.
daardoor blijft er alleen maar meer vuil in hangen.
laat de speciale reinigings middelen maar lekker staan en neem gewoon een afwasmiddel en een zachte spons.
alles wat er met een beetje fatsoenlijk boenen er niet meer af gaat lekker laten zitten.
voor die plekken bestaat namelijk 2 mooie woorden.......achterstallig onderhoud..........
voor je boot kan het geen kwaad, de vorige eigenaar heeft het ding dus gewoon laten liggen buiten en er geen onderhoud aan gepleegt
de groene kant schuurt al genoeg om miniscule krasjes er in.
daardoor blijft er alleen maar meer vuil in hangen.
laat de speciale reinigings middelen maar lekker staan en neem gewoon een afwasmiddel en een zachte spons.
alles wat er met een beetje fatsoenlijk boenen er niet meer af gaat lekker laten zitten.
voor die plekken bestaat namelijk 2 mooie woorden.......achterstallig onderhoud..........
voor je boot kan het geen kwaad, de vorige eigenaar heeft het ding dus gewoon laten liggen buiten en er geen onderhoud aan gepleegt
- jannes hooijer
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 13-02-2008 19:28
hoi Camiel
ik gebruik echt al jaren boven genoemde zonder enig probleem
mijn boot blijft het hele jaar op geblazen en word echt vaak gebruikt (dus ook smerig)
ik heb deze methode over genomen uit de kampeerwereld
daar doen ze niets anders tenten van stof en de seizoen tenten(dik vrachtwagen zeil) worden allemaal schoon gemaakt
met dikke driehoek en een pannen sponsje (de groene kant)
maar goed ieder zijn eigen ideeën
carp greats jannes
ik gebruik echt al jaren boven genoemde zonder enig probleem
mijn boot blijft het hele jaar op geblazen en word echt vaak gebruikt (dus ook smerig)
ik heb deze methode over genomen uit de kampeerwereld
daar doen ze niets anders tenten van stof en de seizoen tenten(dik vrachtwagen zeil) worden allemaal schoon gemaakt
met dikke driehoek en een pannen sponsje (de groene kant)
maar goed ieder zijn eigen ideeën
carp greats jannes
carp greats jannes
carp fishing a way of live
carp fishing a way of live
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Er zit een heel klein speldenprik lekje in mijn bood op het naadje onder.
Ik ben er eigenlijk achter gekomen met schoonmaken.
Als ik hem een nacht laat staan is hij een klein stukje leger gelopen maar niet heel erg.
Met wat voor lijm, en hoe kan ik dit het beste maken ?
Mvg. Chris
Ik ben er eigenlijk achter gekomen met schoonmaken.
Als ik hem een nacht laat staan is hij een klein stukje leger gelopen maar niet heel erg.
Met wat voor lijm, en hoe kan ik dit het beste maken ?
Mvg. Chris
-
- Berichten: 4864
- Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
- Locatie: leeuwarden
De lijm en olakkers yut je plakset?
-
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: 19-03-2012 19:34
Ik heb zo'n 3 jaar geleden als noodoplossing Bison Montage Kit moeten gebruiken op een klein scheurtje, het zit er nog steeds op.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
Ik had geen plakset bij de boot.
Maar ik zal is kijken voor de lijm.
Het is net een klein gaatje onder het naatje.
Ik denk dat er niet eens een plakker op hoeft.
Mvg. Chris
Maar ik zal is kijken voor de lijm.
Het is net een klein gaatje onder het naatje.
Ik denk dat er niet eens een plakker op hoeft.
Mvg. Chris
- jannes hooijer
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 13-02-2008 19:28
hoi chris
rubber repair van bizon kit (kosten om en nabij de 8 euro)
48 uur laten drogen en klaar ben je
carp greats jannes
rubber repair van bizon kit (kosten om en nabij de 8 euro)
48 uur laten drogen en klaar ben je
carp greats jannes
carp greats jannes
carp fishing a way of live
carp fishing a way of live
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
jannes hooijer schreef:hoi chris
rubber repair van bizon kit (kosten om en nabij de 8 euro)
48 uur laten drogen en klaar ben je
carp greats jannes
Hoi Jannes.
Bedankt voor je tip.
Ik ga het deze week effe proberen.
Mvg. Chris
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 30-07-2013 13:07
Beste boarders,
Ik heb laatst men eerste rubberboot gekocht
Het is echter wat opknapwerk aan.
Eerst en vooral is de boot al vrij oud en kan de rubber misschien best behandeld worden.
Verder is hij geschilderd geweest en die verf gaat er stilaan af. Ik kwam net via google uit op Tuff Coat.
Spul zou wonderen verichten volgens de uitleg.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Of kan iemand me vertellen wat ik best gebruik voor behandeling en verf ?
Zou graag ook ineens weten waar dit alles te vinden is.
Bedankt
Ik heb laatst men eerste rubberboot gekocht
Het is echter wat opknapwerk aan.
Eerst en vooral is de boot al vrij oud en kan de rubber misschien best behandeld worden.
Verder is hij geschilderd geweest en die verf gaat er stilaan af. Ik kwam net via google uit op Tuff Coat.
Spul zou wonderen verichten volgens de uitleg.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Of kan iemand me vertellen wat ik best gebruik voor behandeling en verf ?
Zou graag ook ineens weten waar dit alles te vinden is.
Bedankt