ik zoek een makkelijk water in Nijmegen

Plaats reactie
Bas van den Oetelaar
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-08-2008 18:27
Locatie: Nijmegen

04-08-2013 18:21

Hallo mensen, ik erger me enorm dat ik de afgelopen jaren maar 1 karper heb gevangen :(.
Ik ben een half jaar geleden in Nijmegen gaan wonen bij mijn vriendin en ik heb het karpervissen weer opgepakt.
ik heb nu een aantal keer gevist met als resultaat 1 zeelt. Ik ben opzoek naar een water waar makkelijk te vissen is want ik zou toch erg graag een paar mooie karpers willen vangen. ik vis nu al bijna 6 jaar op karper en ik heb dus echt maar 1 karper gevangen en ik doe het nogsteeds omdat ik niet wil opgeven en het altijd gezellig is!
Vangsten 2013

schub: 3

spiegel: 0

zeelt: 2


I won't give up!
Domenico de jong
Berichten: 44
Lid geworden op: 24-07-2013 22:31

07-08-2013 21:28

waar in nijmegen vis je meestal?
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

08-08-2013 08:55

ga er op uit ga vaker vissen ga lekker struinen en op zoek naar karper, zo ga je zeker vis vangen.

als je al 6 jaar vist en pas 1 karper hebt gevangen dan ben je heb ik zo'n vermoeden een impulsieve visser en doe je iets niet goed het is niet zo dat je s'ochtends denk van nou ik ga vissen en ga vangen.
nee,... je moet als je echt vis wil vangen je best doen, dus voor voeren je stek uit zoeken de plas uit meten enz enz..

en vis eens met wat anders, neem pinda's of brood of kaas wees anders dan de rest.
pak eens die vergeten slootjes die in de weilanden of waar je moeilijk bij kan komen, werk voor je vis dan zul je beloont worden.

maar als je zeker dikke vissen wil vangen ga dan wat overuren maken en spaar dat op en ga lekker met je vriendin naar frankrijk een weekje, dan moet je zeker wel een vis kunnen pakken, lukt het niet dan kan je beter stoppen met je hobby.

want vragen naar een makkelijk water,.... :roll:

Succes.
Oja joh!!!
Bas van den Oetelaar
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-08-2008 18:27
Locatie: Nijmegen

09-08-2013 09:35

Meestal vis ik in winkelsteeg of lindenholt.
Vangsten 2013

schub: 3

spiegel: 0

zeelt: 2


I won't give up!
martijn bloemen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25-03-2013 18:03

09-08-2013 09:47

Neem dan is een kijkje bij de vossenkuil in sint oedrode is een stukje rijden maar je vangt je helemaal schil als je het goed aanpakt. Wel allemaal knolletjes. Maar ga der altijd heen gewoon puur om het vangen. Als je daarheen gaat kiesde kant waar de wind op staat.
Gebruikersavatar
Bas Jansen2
Berichten: 39
Lid geworden op: 08-11-2012 18:27
Locatie: Doorwerth

18-08-2013 20:40

Bas,

Het is zoiezo belangrijk om je voorbereiding op orde te hebben.
Wil je die week gaan vissen, zoek dan van te voren een stek uit.
Vaak is de eerste beste stek waar je aankomt ook de favoriete stek van iemand anders, dus neem de tijd om er een te zoeken.
Ga verkennen, peilen en misschien zelf markeren van harde platen of taluds of andere mooie "stekken"
Een paar dagen van te voren gaan voeren, dit hoeven geen tig kilo's per keer te zijn maar genoeg om de karper terug te laten komen.
Maak ook bij voorkeur meerdere stekken, mocht er bij aankomst toch iemand op je stek zitten dan kun je uitwijken naar een volgende.
Om het dan niet op kosten te laten lopen gewoon voeren met een mix van partikles en boilie.

Desnoods wil ik wel een keer met je mee als je dat wat lijkt, immers 2 zien en weten meer dan 1!

Gr.
Bas
se vis pacem para bellum

Stand 2013:
Spiegel: 3
Schub: 7
Gras: -
Brasem: 25
Zeelt: 6
Blanks: teveel...
Bas van den Oetelaar
Berichten: 22
Lid geworden op: 20-08-2008 18:27
Locatie: Nijmegen

22-08-2013 09:44

Hoi Bas,

Ik zou het erg leuk en fijn vinden als je een keer mee zou gaan ik denk dat ik hiervan veel kan leren. Stuur maar een pb als je iets af wil spreken.

Groetjes Bas
Vangsten 2013

schub: 3

spiegel: 0

zeelt: 2


I won't give up!
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

15-09-2013 14:13

Beste Bas,

De Winkelsteeg is toch echt wel een eenvoudig water. Ik heb er vroeger zelf wel eens gevist.
Zoals hierboven staat, ga je op de bonnefooi op pad? Of heb je een plan en een aantal avonden gevoerd/gepeild.
Denk na over het vissen. Waar zullen de vissen zich ophouden? Waar verwacht je natuurlijk voedsel?
Hoe is je montage, maak je je onderlijnen zelf en hoe zien die er uit?

Voor wat betreft de Winkelsteeg. Zoek een paar harde plekjes, en voer deze eens een dag of 3 aan met een halve tot een kilo boilie's per stek.
De dag voordat je gaat vissen neem je je hengels mee met voeren en clip je de lijn alvast zodat je de dag erna met zo min mogelijk kabaal je lijnen in het water krijgt.
Als je gaat vissen, zorg ervoor dat de laatste 2 meter van je lijn op de bodem ligt.
Mocht het nog niet lukken dan weet ik het ook niet meer... :wink:

Succes
Catch them if you can...
Plaats reactie