Ik wil graag statisch op karper vissen, beginnend met 1 hengel. Weet iemand een leuke set. Heb nog geen onthaakmat hoef hier niet perse uitleg over

Ik ben 14 jaar en heb een budget van ca. 150eurotjes.
grtz Stefan
Stefan Vonk schreef:Hou ervan de vis goed te voelen dus denk aan 2.50/2.75 lbs.
licht eraan wat de groote van de karper bij jou in de buurt is als het alemaal rond de 10 pond is zeg ik koop een goedkope baitrunner van spro ofzo en pak een spinhengeltje dan heb je veel meer fun daaraanalwin boxhoorn schreef:
Jeroen Schulte schreef:Waarom blijf je (voorlopig) niet vissen met de methodfeeder? Kun je prima kleine karper mee vangen.
Als je alles in 1 keer wilt aanschaffen van die 150 euro dan wordt je keuze zeer beperkt en wordt de
prijs belangrijker dan de kwaliteit.
Ik zou naar een goede hengelsportzaak gaan die niet alleen Spro verkoopt, maar ook andere merken in het
assortiment heeft. Bij een goede hengelsportzaak krijg je ook goed advies daar er meestal wel iemand werkt
die iets met karpervissen heeft.
Ik zou gewoon die 0.40 lijn op de molen laten spoelen. Je budget is al krap, als daar dan ook nog nylon van gekocht
moet worden....
Testcurve van de hengel zegt niets over de grootte van vis die er mee kunt vangen, maar meer over de buiging van de hengel en
gewicht dat je er mee kunt werpen. Als jij geen verre afstanden hoeft te werpen en niet op groot water vist is 2 lb voldoende.
Jerome berken schreef:Haal iig niet dit voor je bonnenhttp://www.henkkoster.nl/Spro-C-Tec-The-Complete-Carp-Outfit
dat is echt zonde met dit spul kan je echt niet lang vooruit.
Haal wat klein materiaal van je bonnen zoals lood, onderlijnen (materiaal om zelf te knopen) haken, boilies, boilienaald, stoppertjes, banksticks etc of swingers (zou met jouw budget niet gelijk voor de dure swingers gaan omdat ik de swingers nou niet het belangrijkste vindt aan een nieuwe set)
Ik zou van je 150 euro goede molens en fijne hengels halen.. (voor molens kan je op MP goed terecht, denk aan shimano's) (voor hengels zou ik echt naar de hengelsportzaak gaan om te voelen wat jij persoonlijk fijn vindt, dat kan misschien best een spro hengel zijn van je hengelsportzaak maar probeer wel wat te vergelijken)
Piepers kan je ook voor 10 euro ps kopen, heb ik zelf ook gedaan tot ik een set met ontvanger wilde. Maar de pieper van een 10tje doet het nog steeds!
Stefan Vonk schreef:Ik denk dat ik inline ga vissen vanwege een eventuele lijnbreuk dat het lood los schiet.
Gewoon basis rig gebruiken? kan ik dan met pop-up vissen of moet ik dan iets anders hebben