Ik zoek een setje hengels om op redelijke afstand mee te vissen, moeten ook geschikt zijn om mee naar Frankrijk te nemen. Zou leuk zijn als er ook een kousje oid mee kon worden geworpen, beetje ruggegraat is dus gewenst. Wat ik nog belangrijker vind is dat de hengels goed drillen, ook onder de kant. Probleem wat ik heb isd at ik niet helemaal bij meer ben vwb merken/types e.d., dus ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met veel bijlezen en ben ook bij een aantal hengelsportzaken binnen gelopen. Ik heb hier een aantal hengels vastgehad en types die ik interessant vond zijn de volgende:
Shimano Tribal Xtreme-A 12-275; Mooi afgewerkte hengel, redelijke balans en buigt redelijk mooi, zou iets parabolischer mogen;
Fox horizon 12-275; Redelijk afgewerkte hengel, nette balans, buigt redelijk;
Century NG+ 12-275; Mooie hengel, nette balans, stijf maar wel goed doorbuigend, lijkt veel reserve te hebben-->goede optie;
Century C2; 1 woord: Wauw!, echt om van te kwijlen zo mooi, goed etc, maar....echtscheiding in wording.
Piet Vogel Jedi 12-275; Mooie hengel, fraaie actie, maar wat een baggerbalans! Leek eerst een optie, maar met de molens erop gewoon niet lekker vast te houden, zonde!
Mocht ik nog goede opties zijn vergeten of als iemand een mening heeft over de meest logische keuze hoor ik het graag.
ps. Onder de hengels komen Shimano Big baitruner XT-A LC medium.