In navolging van het topic nu nog oorvoeren vraag ik mij het volgende af.
In de zomer vis ik geregeld in het NHK en omliggende vaarten, nu weet ik dat het voornamelijk knolletjes zijn dus dat zal nu niet anders zijn. In de zomer zoek ik de vis geregeld tegen het riet, hoe ou ik in de winter een water als dit moeten bevissen? Is het voornamelijk in de diepere gedeeltes waar het in de zomer geen vis oplevert danwel dezelfde stekken vast houden?
Wintervisserij NHK
- Bart beentjes
De vaargeul van het NHK heeft mij eigenlijk nooit geen vis opgeleverd, zou plekken opzoeken waar ze zich graag ophouden in de koude maanden bv. De aanlegplaatsen waar veel dukdalven zijn, daar is het vaak wat dieper en je hebt daar vaak ook een natuurlijk voedselaanbod bv. Mosselbanken.
Zoek harde stukken bodem
Heb ze in de winter ook gevangen op een meter water by the way...
Grote karpers moet je echt zoeken, weet dat je op bepaalde plaatsen bv. In omgeving Denhelder dat je over het algemeen alleen maar knallen vangt.
Ik vis op een stuk waar 1 op de 5 vissen een 10kg+ is, das niet slecht voor dat kanaal.... dacht ik.
Zoek harde stukken bodem

Heb ze in de winter ook gevangen op een meter water by the way...
Grote karpers moet je echt zoeken, weet dat je op bepaalde plaatsen bv. In omgeving Denhelder dat je over het algemeen alleen maar knallen vangt.
Ik vis op een stuk waar 1 op de 5 vissen een 10kg+ is, das niet slecht voor dat kanaal.... dacht ik.