Karpervirus

Plaats reactie
Lex Vermeer

25-10-2012 13:45

Goeiendag Karper Vissers,

Ik zal mij heel even in het kort voorstellen en hoe ik met het karper vissen in aanraking ben gekomen.

Ten eerste ik ben Lex Vermeer en kom uit het mooie Kampen ( Overijssel )

Jarenlang ging ik met mijn schoonvader mee om op Paling en op Snoek-baars te vissen vanuit de boot of vanaf de wal.
Nu had ik al regelmatig over het karpervissen gehoord en heb ze ook al wel zien zitten langs de oevers.
Nu vist de man van mijn vrouw haar nicht, al jaren op karper en heb ik hem eens gevraagd of ik niet eens een keer met hem mee mocht.
Zo gezegd zo gedaan en hadden we samen een afspraak gemaakt om op de lokale kolk te gaan zitten intussen was er een folder aan mijn neus voorbij gegaan met daarin complete set karperhengels met alles erop en eraan van SPRO voor maar €200,- ik denk als ik die nu is haal dan heb ik geen lege handen hahahahhahah.
De dag brak aan en we hadden afgesproken aan het water dus daar aangekomen, en eerst mijn setje te hebben klaargemaakt wat ik eigenlijk al heel indrukwekkend vondt.
Hebben we mijn hengels maar eerst eens ingegooid dan hadden we dat gehad.
Nou wat ik toen zag gebeuren stond ik wel even heel erg perplex van hahahha.
De kofferbak van de station wagon ging los en die lag mij daar een potje vol ik zeg tegen hem wat ben jij dan vanplan ga je op vakantie of zo ???
Nee zegt hij heel nuchter dit heb ik alleen bij mij als ik een dagje ga, als ik een nachtje ga dan is het nog meer!!
nadat hij een half uur bezig is geweest met alles uitladen optuigen en de boel in gereedheid brengen.
Heb ik het met bijna open mond zitten aanschouwen.
Stoel,mat,tent,weger,weegzak noem maar op tas vol met lijntjes lood en van alles.
Daar zat ik dan onder een mooie grote paraplu op mijn koelboxje met bier !!
Hij vertelde mij nog "als je hiermee aangestoken wordt dan kijk je straks niet zo gek meer van dit alles op hahahaha"
Nou daar zaten we dan met een flesje bier aan de waterkant.
Na 4 uurtjes dacht ik bij mij zelf van zo kan ik ook wel in mijn tuin zitten met een flesje bier in de zon !!
Ondertussen was mij al van alles en nog wat de revue gepasseert.
ineens gebeurde het er volgde een gegil van mijn pieper, ik snelde naar mijn hengel en sloeg hem aan ik hoorde dat er nog wat nageroepen werd, maar het kwaad was al geschiet.
Er hing voor mijn molen een hele knot met draad hahahhahahaha!!
Maar er hing nog wel iets aan het uit einde van de lijn die ik onder een gelach begon binnen te halen met de hand en waarempel ik heb hem nog binnengehaald ook mijn eerste karper!!!
De volgende dag heb ik de boel weer klaargemaakt om weer te gaan vissen toen mocht het niet baten !!!
In de aflgelopen 5 maand heb ik het goedkope setje aan de wilgen gehangen (achter in de schuur op de plank) en heb ik een complete nieuwe uitrusting bij elkaar gewerkt!!
Wat gaat daar een boel geld in zitten zeg!!
Maar uiteindelijke ben ik nu ongemerkt toch elke dag met karper vissen bezig.
En heb ik de afgelopen maanden toch al wel mooie en leuke exemplaren mogen vangen !!

Zo dat was dan even in het kort wie ik ben en hoe ik ben begonnen met karper vissen.

Ik hoop hier nog een heleboel dingen op te doen en zo af en toe zelf ook nog eens wat te posten.

Nogmaals aangenaam ik ben Lex Vermeer en ben ook besmet met het karpervirus hahahahhah

Mischien tot ooit aan de waterkant !!!!
Plaats reactie