Ik heb ook verschillende Schreiner hengels gehad en ook andere glas hengels.. Daarnaast ook diverse carbon hengels, zowel fabrieks als hand gebouwd..
Ondanks het feit dat het drillen met glas echt geweldig is, moet ik toch bekennen dat (sommige) carbon hengels superieur zijn..
Met het werpen, zetten van de haak en sturen van de vis is het toch vaak behelpen met glas..
Ik denk dat dit voornamelijk te wijten is aan de massa van de hengel, al dan niet met bussluiting. Het gewicht maakt dat de hengel "na zwiept" met inwerpen en het zetten van de haak, waardoor je gewoon niet goed kunt doseren qua kracht.
Ik heb ook meerdere malen meegemaakt dat je met drillen met glas soms net te laat bent met reageren op wat de vis doet.
Bij het mis slaan krijg je ook 9 van de 10 keer het hele zaakje om je oren omdat de hengel doorslaat naar achter..
Dit viel me vandaag op toen ik met de nieuwe Hardy op pad was. Ik heb er vandaag 3 gemist maar dat ging veel minder heftig dan met glas..
Ik had helaas geen karper te pakken vandaag, alleen een stuk of 8 reuze brasems tot 65 cm... Van die dikke, donkerbruine, bijna slijmvrije lappen.
En ik heb het echt naar m'n zin gehad...