Een paar vraagjes.

Plaats reactie
stefan nales

11-07-2012 09:21

Hallo,

Aanstaand weekend wil ik in een meer hier in de buurt gaan vissen.
Ik heb een complete hengelset incl rodpod en piepers.
Dus aan het materiaal zal het niet liggen.
Wat kan ik vanaf vandaag tot aan zaterdag doen om te zorgen dat ik ook nog wat vang?
Alvast bedankt
Gr stefan
michel Tja
Contacteer:

11-07-2012 09:40

hoofdlijn, lood, onderlijn,boilienaald en aas (stoppertje niet vergeten) :wink:
ook kan je natuurlijk een beetje voorvoeren op de stekken waar je wil zitten :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Daaf Wolters

11-07-2012 11:54

Vooral zo veel mogelijk bij het water zijn en je ogen openhouden. Misschien vast wat peilen, indien je ergens vis ziet een beetje voeren. Kom je een stuk beter beslagen ten ijs zaterdag.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
stefan nales

11-07-2012 12:45

Oke dus als ik het goed begrijp moet ik maar gewoon op een stek gaan zitten en hopen dat ik geluk heb?
Twee weken terug heb ik er namelijk ook een dag gezeten en geen piepje gehoord dus niet eens een beetje beet gehad. Nu weet ik dat er mooi en ook redelijk groot formaat karper zit. Alleen ik wil ze op de kant hebben. Ik ben gister begonnen met een beetje voeren maar heb geen idee wat het best is. Kan ik nu ook voeren als normaal opstromend water of is een handvol boilies elke dag wel genoeg?
Gr stefan
leen goudappel

11-07-2012 12:48

Plek zoeken,spotten en peilen. Ziet het er belovend uit onder water en/of zie je vis daar wat klauwtjes voer droppen. En erop gaan tegen het weekend.

pak dan 2 plekjes wil de ene plek niet lopen,heb je uitwijk mogelijkheden.
.

Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
stefan nales

11-07-2012 12:55

Ik zal het maar eens gewoon proberen bedankt voor de tips heb ik een laatste vraag.

Is het verstandig om wel op de bodem te vissen in het meer?
Marc Schrikkema

11-07-2012 17:07

Stefan,

Lees jij de antwoorden wel? Zo ja, dan zou het fijn zijn als je dat in je reactie enigszins laat merken.

Je hebt een paar verschrikkelijk goede tips mee gekregen m.b.t. peilen etc.

Daaf raadt jou aan om VOOR zaterdag zoveel mogelijk bij het water te zijn om te ontdekken waar de karper rond hangt.
Daarnaast kun je de dagen tot zaterdag gebruiken om te gaan peilen, waar is het diep, waar ondiep, waar zit een taludje, wierbedje, plompenveld etc. Kies een paar stekken (advies Leen) en begin daar iedere dag een paar handjes voer in het water te gooien. Rustig aan niet te veel,w at er eenmaal in ligt kun je er niet meer uithalen. Doe meer dan 1 stek om uit te kunenn wijken indien 1 stek niet loopt of per ongeluk bezet is.

Wat bedoel jij met op de bodem van het meer vissen?

Je moet eigenlijk op die diepte vissen waar de vis op aast. Dus zitten ze op een stek van 3 mtr diep te azen, dan zou ik daar gaan vissen. Zie je ze wel zwemmen maar nergens aasbellen? Dan zou ik ze met een zig te lijf proberen te gaan, afstellenop de diepte waarop je ze ziet zwemmen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
stefan nales

11-07-2012 17:44

Marc

Bedankt en ja ik lees de antwoorden wel maar zoals je mischien gemerkt heb ben ik net begonnen met het karpervissen.

Dus ik vraag gewoon wat ik denk dat ik moet weten.
Met op de bodem bedoel ik met een tubelood en een boilielijn dus hij zinkt gewoon naar de bodem en zakt dus waarschijnlijk weg in de grond.

Ik ben al op 3 plekken bezig met het voeren nu en zie ook wel wat activiteit in het water maar het is een meer en peilen gaat dus niet zo makkelijk haha ik heb geen bootje dus als iemand daar een andere oplossing voor heeft ben ik diegene eeuwig dankbaar.

Ik ga vanaf vandaag tot zaterdag even langs en voer wat op de plekken waar ik vis heb zien zitten. Dan kan ik dus zaterdag kiezen waar te gaan zitten.
Maar ik moet nog veel leren mijn excuses daarvoor.
Gr stefan
Sven van Anrooy
Contacteer:

11-07-2012 17:50

stefan nales schreef:Ik ben al op 3 plekken bezig met het voeren nu en zie ook wel wat activiteit in het water maar het is een meer en peilen gaat dus niet zo makkelijk haha ik heb geen bootje dus als iemand daar een andere oplossing voor heeft ben ik diegene eeuwig dankbaar.

Een peilhengel!

Alvast bedankt voor je eeuwige dankbaarheid.

De uitleg mbt peilen heb ik al eens beknopt maar duidelijk gedaan en dat vindt je hier:

viewtopic.php?f=34&t=68713

Alstu!

Stuur de dankbaarheid maar in een vloppie, okee?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stefan nales

11-07-2012 17:59

Hey sven

Hartstikke bedankt daar heb ik zeker wat aan ik zal mee eens wat meer verdiepen in het peillen .
En dan natuurlijk hopen dat ik het ook snap
Maar dat zal wel goedkomen
Waar moet ik je " vloppie" naartoe sturen :p
Sven van Anrooy
Contacteer:

12-07-2012 08:36

Stefan,

Als je eenmaal met een peilhengel overweg kan vind je dingen die je met een voerboot en dieptemeter vaak over het hoofd ziet. Met name de verschillen in bodemstructuur kunnen vaak (zeker op niet al te diepe wateren) het verschil maken.

Staar je niet blind op alle moderne dingen, jij en je peilhengel kunnen meer dan Jan met de voerboot. Zeker als je visafstand niet groot is.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marc Schrikkema

13-07-2012 08:53

Jouw volgorde is wel een klein beetje achterwaarts denk ik?

Voor de volgende keer zou ik eerst gaan peilen (en bodem structuur ontdekken) en daarna pas voeren op de plekken waar je wilt gaan vissen.

M.b.t. de tube en lijn, die zinkt niet zo heel erg snel in de bodem hoor! Als het een meer is, zit er dan ook ergens een gedeelte waar men wel eens zwemt? zo ja, doe dat zelf ook eens en voel met je voeten hoe de bodem er daar aan toe is. Jij zakt met jouw gewicht toch ook niet zo maar de bodem in? Als het echt een blubber bodem is EN je onderlijn is te kort, dan heb je wel kans dat jouw loodje de blubber inzakt en jouw boilie meeneemt. Dit zou ik willen voorkomen, de vindbaarheid van jouw haak boilie wordt immers een stuk lastiger.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie