partikels weken

Plaats reactie
Eric Glacius

25-07-2003 22:25

hoi,

ik heb nog nooit partikels geweekt omdat ik normaal met blik mais vis (met pen) maar nu ik aan mijn loodrig ook eens partikels wil gaan gebruiken zonder ze er telkens af te gooien is mijn vraag :
hoelang moet ik ze laten weken en wat kan ik eraan toevoegen ? (flavours E.D.)
en als ze geweekt zijn gaat mijn boilie naald er makkelijk doorheen ?

ik hoop dat iemand me een paar tips kan geven

alvast bedankt

Eric
John Pannekoek

25-07-2003 23:55

Eric,

Over het algemeen moet je de meeste particles 24 uur weken en daarna ±30 min. koken.
Sommige particles hebben een andere/langere/kortere bereidingswijze nodig.
Als je bij 'Navigatie' de 'zoekfunctie' aanklikt en daar particles invoert zul je meer info krijgen.
Groet,

John
Daaf Wolters

26-07-2003 00:03

Beste Eric,
Droge particles moet je altijd weken, hoelang hangt echter van de soort af. De meeste particles moet je na het weken ook nog even koken, tot ze heel iets minder zacht zijn dan je ze zelf zou eten. Dit heeft ook nog met je persoonlijkevoorkeur te maken. Als je particles goed bereid hebt kan je de boilie naald er makkenlijk doorheen prikken. Ook dit verschilt per soort. De meeste particles worden redelijk zacht, maar bijv tijgernoten kan je niet zacht krijgen tenzij ze verrot zijn.
Flavours hoef je niet toe te voegen, particles hebben van zichzelf al een goede geur en smaak. In vergelijking met boilies lijkt het misschien of ze weinig ruiken, de karper vindt ze echter makkelijk. Als je toch flavours wil toevoegen kan je dit het beste direct na het koken doen. Wat veel mensen er wel aan toevoegen is een flinke schep suiker. Persoonlijk vind ik dit in de meeste gevallen niet noodzakelijk, dit hangt echter ook af van je persoonlijke voorkeur.
Als je me verteld welke particles je wil gebruiken kan ik je misschien wat specifiekere informatie geven.
met particles gebruikende groet,
Daaf
Eric Glacius

26-07-2003 17:44

de partikels die ik wil gaan weken zijn mais en kikkererwten

vooral de kikkererwten wil ik gaan gebruiken, die zijn uit blik TE zacht om aan de hair te hangen.
rinus koolen

26-07-2003 19:31

De kikkererwten 12 uur laten wellen
daarna 20 min koken.
In het vocht laten staan dan kan je ze zo`n
3a 4 dgn bewaren.of invriezen in porties.
Flavours heb ik er nog nooit bijgedaan.
Plaats reactie