Vissen in het Gardameer ( italie )

Plaats reactie
Maarten Bolderman
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

03-07-2002 16:18

Hallo,

Ik had een vraagje, kan iemand mij wat informatie geven over het gardameer in Italie..ik kom er al 10 jaar lang maar heb er nog nooit een karper zien zwemmen. Maar ik heb op internet gelezen dat er vroeger een karper is gevangen van 62 ( !! ) Lb..

Alvast Hartelijk dank,

Maarten Bolderman
Maarten Bolderman
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

21-07-2002 00:34

thanx voor de reply..!!

ik heb in de buurt een meertje gevonden..de mensen die er visten zeiden dat er wel karpers opzaten tot 20 kilo (?!) maar hun viste er niet op omdat karpers niet te eten waren..Maar ik denk dat het water vrijwel onvisbaar is omdat het er STIKT van de dwergmeervallen..het meertje ligt in padenghe la garda d8 ik..iets na manerba..

laters
Maarten Bolderman
Berichten: 5
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

22-07-2002 23:39

aan de zuid west kant..
ik heb ook gehoord dat je bij peschiera goed kan vangen waar die rivier in het gardameer komt..

latersss
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-08-2002 02:10

na het journaal van vannacht zou ik een extra reisverzekering afsluiten op je auto ruiten.

Hagelende groet, MB
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

05-08-2002 07:28

verzeker je brilleglazen dan ook maar gelijk mee!! :grin:
at your service !!
asalaam aleikum !!
mark hofman.

25-10-2002 19:53

ik ben een aantal jaar met mijn ouders naar het gardemeer geweest. een stuk of 4 keer. een van die die keren heb ik karper gezien en toen gelijk een hoop! het hele haventje lag vol! ik had mijn hengel toen niet bij me die lag nog op de camping! de volgende dag ben ik er gelijk heengegaan met mijn hengel maar er was geen enkel spoor van karper te zien. de rest van de vakantie ook niet en die twee jaar daarna ook niet. je moet volgens mij dus gewoon geluk hebben dat je op het juiste moment op de juiste plaats bent.
als je het gaatt proberen wens ik je veel succes

mark
Youri Hoogstrate
Berichten: 143
Lid geworden op: 22-06-2002 02:00

25-10-2002 20:01

stormpalen, wel handig
Laatst gewijzigd door Youri Hoogstrate op 13-01-2010 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

01-03-2005 09:26

Ik ben zelf ook 2 keer naar het gardemeer geweest (camping: Bella Italie) ook ik kreeg te horen van mensen (lees:vissers) daar, dat er weinig karper zat in het gardemeer, ik heb wel enkele weten te strikken aan de oppervlakte in het haventje bij Peschiera maar je kan beter je winkle picker mee nemen want witvis zit er genoeg :wink:

Groetjes Robbin..

hmm beetje late reactie zie ik nu.... :oops: :oops: :oops:
wouter mevis
Berichten: 170
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Puth (CHINA)

02-03-2005 12:32

je hebt ook lage di ledro das het kleine zusje van lago di garda..
hier heb ik wel gevist en ook gevangen maar bijna allemaal onder de 50cm... maar toen was ik ook nog niet echt met karpervissen bezig..

good luck

wouter mevis
easy does it!!!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-06-2005 20:49

Ik ben 2 jaar geleden 5 dagen naar het Gardameer geweest op visvakantie.

Ik heb daar toen de eerste dag niks gevangen, tweede dag een schubkarper (18 pond) en een lederkarper (26 pond), derde dag een schubkarpertje (11 pond), een spiegelkarper (19 pond) en een spiegelkarper (mijn grootste van daar: 31 pond), vierde dag 2 losschieters en de vijfde dag heb ik niet gevist.

Ben toen naar een pretpark geweest aan het meer, het heet Gardaland. Heel mooi pretparkje, een aanrader voor degenen die daar toch heengaan!

En by the way, ik weet mijn vangsten nog uit mijn hoofd omdat ik voor een karperwebsite toen een artikeltje had geschreven. De website ligt inmiddels al plat, anders had ik een linkje ervan neergezet hier.

Afbeelding

Echt een prachtig watertje..
Danny Verhagen
Berichten: 22
Lid geworden op: 18-05-2007 11:18
Locatie: Nijnsel

01-06-2007 16:26

hallo allemaal,

ik ga ook elk jaar naar het gardameer, en dit jaar ga ik daar voor het eerst op karper vissen. hebben jullie advies voor mij wat ik mee moet nemen aan voer, materiaal en waar een mooie stek is om goed te vangen. (groot of klein maakt niet uit) zolang het maar karper is.

gr Danny Verhagen
Born to fish, fishing to die!!
Peter Servais
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-10-2010 13:19

27-10-2010 10:11

Ik heb er wel flinke biggen 20-30pond zien zwemmen, vooral in de hoek van lasize tot peschiera.
Langs die kant zijn veel zwemstrandjes en veel grote rietkragen.
De plek waar ik de grootste heb gezien was in het haventje van Pacengo.
Verder heb ik er vooral Giebeltjes, jonge karper tot 30cm, zeelt en baby meerval tot 40cm, zonnebaars, baars, blackbass, snoek enzo gevangen. Ik viste dan ook hoofdzekelijk in dat haventje.
Ik heb mama meerval ook enkele keren zien zwemmen in dat glasheldere water. Is een mooi gezicht.

Als je er gaat vissen zal ik het proberen om op plekken te gaan zitten waar de zwemstrandjes zitten, maar waar geen speedboten geparkeerd liggen. Die gebruiken allemaal grote brokken steen of ander materiaal om hun boei aan te hangen en dan maak je alleen maar kans om je vis te verspelen.
Waar de zwemstrandjes zijn heb je ook geen last van dikke velden met waterplanten.
Waar je misschien wel last mee zal hebben is dat er overal kiezels liggen.
Verder moet je daar zeker vissen met een rodpot, want banksticks krijg je niet in die keiharde bodem.

Verder zie ik er alleen Italianen vissen met iets wat op karperuitrusting lijkt, vaak op zeelt oid.
Ik denk dat het loont om daar 's nachts te vissen tot een uurtje of 11 's morgens, dan is het allemaal nog rustig op het meer. Daarna gaat het los met bootjes e.d en vang je niks meer.

Het lijkt mij zeker de moeite waard om het te proberen,

Het is water waar ook monsters moeten zwemmen, ze hebben iig de ruimte en genoeg te eten.

mvg Peter
benny bouwman
Berichten: 42
Lid geworden op: 17-08-2004 01:04

04-01-2011 22:13

Kijk is aan, dit is nog eens duidelijke informatie over het gardameer peter, bedankt voor je reactie op dit topic.
Dit jaar neem ik mijn hengels maar wel mee, zit zelf namelijk op de camping vlak naast lazise (du parc) met idd een hele mooie rietkraag en zwemstrand voor de camping wat het proberen waard is natuurlijk.
twee jaar terug de keus gemaakt om geen hengels mee te nemen, maar die vergissing maak ik nu geen 2de keer.

Is er iemand bekend met vergunningen in deze streek?en mag je er met 3 hengels vissen?

groet benny
jop stortelder
Berichten: 56
Lid geworden op: 26-04-2011 15:38
Locatie: Arnhem

26-05-2011 23:05

wij zaten vorig jaar bij maderno'' als ik het goed heb.
En zag wel in de nacht op de pieren veel paling vangsten


Zelf alleen maar op zonnebaars gevist.
Geduld is een schone zaak
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-10-2011 00:46

@Peter : Bedankt voor de info, ik ben van plan in 2012 naar het Gardameer (of daar in de buurt) te gaan met mijn vrouw.
Doel: vakantievieren met mijn vrouw (niet altijd goed ter been, dus afhankelijk van mij), en -daarom- enkele dagen (max 2) korte sessies maken van 5-9 uur per keer. Dus wel karperhengels mee.
Ik zal de strrandjes in de gaten houden!

@Benny : Nog succes gehad? Ben uiteraard benieuwd naar andermans ervaringen en tips.

Ik heb inmiddels zelf ook een en ander uitgezocht, maar vooral van wateren in de buurt, lang leve het google vertaal programma!
Plaats reactie