Het vis seizoen is voor mij al weer flink van start gegaan!

Mijn moeder en vriendin spreken nu al van een obsessie, ik noem dit het begin van het seizoen! Passie, liefde, plezier en vrijheid en rust. Maja ik begin nu al af te dwalen!

De onderlijnen zijn geknoopt, aangepast, en vernieuwd!
Alles word opgeschreven, De wind gecheckt, en temperaturen worden gemeten;
Ook de stek keuze is al weer bepaald!

De eerste 3 visse op een put bij mij in de buurt zijn al weer binne, 12 - 18- 21 pond, allen schub.
Dit niet op mijn voer stek, omdat ik deze graag met rust wil laten.
Ook de eerste blanks zijn al gemaakt, dit omdat de vis natuurlijk op mijn stek zit;)
Ik voer gemiddeld om de dag met partickels en bollen, om de vis wat gretiger te maken, en om ze zeker de tijd te geven om alles op te eten.
Dit kan nog wel veranderen, ligt er aan hoe de stek loopt.
Ook heb ik mijn stekkeuze op het kanaal ook al gemaakt, en ben begin maart al begonnen met voeren en ook hier doe ik dit om de dag en met partickels en wat bollen.
Ook hier kunnen er nog de nodige voerveranderingen plaatsvinden.
Dit wil ik graag vol blijven houden, tot en met het najaar, dan hoop ik mijn doelstelling: Een 30+ kanaal vis te hebben.
Maar mijn vraag luidt: wat is jullie voertactiek op het kanaal? bolle? partickels?
En hoelang voer je voor van te voren? 2 dagen, of 2 weken? of langer?
in een strook? op een hoop? in de lengte van het kanaal of, in de breedte?
Ik neem aan dat de meeste van jullie ook peilen? vissen jullie dan op het diepste punt? het talud, of op de ondiepe spots?
Ook pas ik mijn onderlijnen aan op iedere situatie, wat is jullie favo onderlijn op het kanaal?
Na wat gegraaf, gepeil en gevoer zijn mijn stekken klaar voor de eerste gerichte sessies komende week.
Wanneer beginnen jullie?
Vang ze!
En dat ik je niet op mijn stek tege kom