Trouwens... Is delen door 0,5 niet het zelfde als maal 2? rekenwonder dat je rond loop!

"Ben ik nou zo slim, of zijn jullie nou zo dom?"

robin de ronde schreef:Had laatst een vis van 14,5 kg, 14*2=28 pond, dan daarbij opgeteld die 5 ons maal 2= 1 kg, dus 30 pond!
Volgens mij is henry de enige die het wel snapt!
Nu weer gauw verder met het veterdiploma mannen....
Koos van Spronsen schreef:HENRY!!!!!!!!!!! jij zegt dat wij moeten leren lezen? alsjeblieft, haal dat bord voor je kop vandaan!!!!!!
11,6 kilo = INDERDAAD 23 pond en 1 ONS.
maar geen 23,1 pond!!!!!!!!!! (manier van schrijven!!!!!!!)
als je een getal schrijft met decimalen erin dus 23,2 betekent dat dit getal maar 1 eenheid (dus of kilo of pond of centimeter of kilometer of gram of weet ik veel wat) is!!!!!!!!!!
23,2 pond = 23 pond en 1 ons!!!! je moet ze dan los vermelden!!!!
zie jij het verschil tussen 23,1 pond en 23 pond en 1 ons?
Frank Verstraaten schreef:Henry van die 5 onsjes maken wij dus een POND!
nou ik wordt gek joh frank van jou IK MAAK GVD TOCH OOK VAN 5 ONS EEN POND WIE NIET zo is deze klote disscussie begonnen dat er wel eens gasten zijn die zeggen LET OP KOOS VAN SPRONSEN sommige gasten die zeggen dan zo ik had gisteren een vis van 29 pond en 6onsdan zeg ik op mijn beurt hoe kan dat nou 29 pond en 6 ons??? 5 ons is al een pond dus die vis is 30pond en 1 ons!! en wie nu zeg dat ik geen gelijk heb kom ik opzoeken ahahahah
nu eerlijk zijn jongens tegen mij zeg het!!
Verder is dit gewoon een verschil van mening tussen mensen die totaal in ponden wegen (de meesten) en mensen die voor de komma in ponden en achter de komma in onsen wegen.
Terwijl iedereen weet wat die in kilo's heeft gevangen haha!
Slotje!