Eric de Jong schreef:Hallo allemaal, ik ben 14 jaar,(over 17 dagen 15

) en ik vis al een tijdje met vaste stok en op snoek, maar ben van plan om te gaan beginnen met karpervissen. Ik heb een paar vragen waar ik nog wat meer over zou willen weten.
1. Hoe voer je het best?( welke hoeveelheden, hoe vaak? hoeveel dagen van te voren? etc.)
2. Ik ben van plan om deze hengelset te kopen,
http://www.vlemmix.nl/nl/producten/over ... unner_set/ ik weet dat het niet het beste merk is, maar is het een goede beginner set?
3. wat is goed viswater?
4. Wat is een goede haakmaat, en een goede boiliemaat?
5.En wat zijn goede boilies?( zal ook met het water te maken hebben? en ben nog niet van plan om ze zelf te maken

')
Alvast bedankt,
Eric de Jong
Hey Eric
Kijk even bij de rubriek 'Aanbod' op dit forum,daar staan leuke spulletjes te koop voor beginners,beetje onderhandelen en je hebt kans op leuk spul.
Eric,ik weet niet wat jij precies van plan ben met vissen,maar als je wil gaan vissen en voeren,en het water ligt voor jou dichtbij,dan zou ik zo nu en dan 3 dagen zachtjes voorvoeren, en dan erop gaan vissen,blijkt de keuze goed kan je altijd meer gaan voeren,maar let wel,juist rond deze tijd en dieper het voorjaar in hoef je echt niet veel te voeren nog,hou het gewoon op een halve kilo per dag op een brede stekkeuze en dat 3 dagen,dieper in de zomer en vooral najaar kan je veel meer gaan voeren dan is 1 kilo per dag voorvoeren zeker niet te veel. Boiliemaat keuze,tja dat is bij ieder verschillend zit er op een water veel brasem dan ben je met 20/22/24 mm de pineut,maarjah als dat je niet boeit is een 22/24 mm bol een goeie keus! Wil je geen brasem doe dan 2x 22 mm aan je hair of een goeie 30 mm bol dat is vaak goed,al heb ik het voor elkaar gekregen om met 2x 22 mm een brasem te vangen

Goed viswater,tja elk water waar een mooi bestand aan karper zit is een goed viswater,zou zeggen zoek een water en ga beginnen met een stek opbouwen,dan kan je tot de conclusie komen of het een goed viswater is jah of nee

Als je nog niet van plan ben zelf boilies te maken,en toch een 'goeie' bol wil hebben,zou ik voor Martin SB gaan,samenstelling is goed,veel voedingswaarde en lang goed (readymade juist ook), Je kan ook freezers nemen van Proline,neem aan dat je al genoeg gelezen heb over Proline?
.
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust