KK
- Jan Coolen
Lag aardig wat ijs op 8/9 en 7/8 vanmiddag
- stefan schoonen
Heb er pas geleden nog twee nachtjes gezeten en toen heb ik van verschillende voorbijgangers gehoord dat ze veel minder warm water gaan lozen, omdat de centrale proeven gaat doen met aardgas of zoiets??
Weet iemand hier iets meer van of is dit een fabeltje?
GreetZ
Weet iemand hier iets meer van of is dit een fabeltje?
GreetZ
- Paul van de Wiel
Das correct
Lupack
-
mario van de westerlo
Dat is niks nieuws dat speelt zich al jaren af, heel af en toe word er warm water geloost. Maar de laatste winters is dat al niet meer het geval. Dus KK een warm water zo als men vaak zegt is niet het geval. Wel als voordeel, zo hebben de vissen meer rust.
Vlekkie...
Vlekkie...
- kristof eyckens
nu ligt de centrale al effe stil, ze gaan ze namelijk op gas laten draaien en niet meer op steenkool, dus hebben ze dat koelwater ook niet meer nodig
en op termijn zal het lozen helemaal stoppen, als ze nog lozen tenminst
en op termijn zal het lozen helemaal stoppen, als ze nog lozen tenminst
-
peter andrae
Ook een centrale op gas heeft om zijn turbine,s te laten draaien water nodig en dat zal na het opstomen deels de schoorsteen verlaten en het andere deel zal in het koelwaterkanaal stromen.
Gas is een schone brandstof vergeleken met olie en kolen,maar in de toekomst zal ook dit gaan veranderen men praat al over het neerzetten van meer kerncentrale,s of het weer in gebruik nemen daarvan,olie,kolen,en gas zijn geen onuitputtenlijke brandstoffen en eens houd het op.
Ook zit je met de europese milieueisen die tegenwoordig worden gesteld,
het koelwater mag niet teveel verschillen met de temperatuur van het oppervlakte water(5 graden).
De tijden dat het koelwater op 20 graden werd geloost behoren tot het verleden alhoewel ik nog wel 3 stegs weet die op 20 graden lozen alleen doen die dat niet op binnenwater,dus daar heb je niets aan.
Wel is het idd zo dat het koelwater in fase word geloost behalve als er veel vraag is naar stroom dan draaien ze vollebak maar dit komt niet veel voor,het komt ook maar zelden voor dat een centrale stilstaat alleen bij het ombouwen van de installatie zal dit het geval zijn meestal zijn ze wel in bedrijf.
Gas is een schone brandstof vergeleken met olie en kolen,maar in de toekomst zal ook dit gaan veranderen men praat al over het neerzetten van meer kerncentrale,s of het weer in gebruik nemen daarvan,olie,kolen,en gas zijn geen onuitputtenlijke brandstoffen en eens houd het op.
Ook zit je met de europese milieueisen die tegenwoordig worden gesteld,
het koelwater mag niet teveel verschillen met de temperatuur van het oppervlakte water(5 graden).
De tijden dat het koelwater op 20 graden werd geloost behoren tot het verleden alhoewel ik nog wel 3 stegs weet die op 20 graden lozen alleen doen die dat niet op binnenwater,dus daar heb je niets aan.
Wel is het idd zo dat het koelwater in fase word geloost behalve als er veel vraag is naar stroom dan draaien ze vollebak maar dit komt niet veel voor,het komt ook maar zelden voor dat een centrale stilstaat alleen bij het ombouwen van de installatie zal dit het geval zijn meestal zijn ze wel in bedrijf.
- kristof eyckens
ja ok, ik bedoelde met stilliggen, dat er al effe geen warm water meer uitkomt 
grtzz
grtzz
- Nick Spiertz
- Contacteer:
Vertrek zometeen eens richting belgie de eerste keer dit jaar eens proberen op het KK ben benieuwd 
-
Rene Treffers
Beste medeboarders,
Ik ben meegvraagd om van dinsdag om donderdag naar het KK te gaan.
Maar kan je ook een weekvergunning halen?
Of alleen een jaarvergunning?
Groetjes,
René
Ik ben meegvraagd om van dinsdag om donderdag naar het KK te gaan.
Maar kan je ook een weekvergunning halen?
Of alleen een jaarvergunning?
Groetjes,
René
-
dennis pieter
met welke naam kan ik het kk vinden op google earth? is dat een afkorting of een bijnaam?
-
K. van den Herik
ik vermoed dat dat het kempisch kanaal is. Er schijnt daar ook karper te zwemmen.
-
Rene Treffers
Ja het is inderdaad het kempisch kanaal.
-
mario van de westerlo
De juiste naar is kanaal Bocholt - Herentals zo kan je het terug vinden. En alle andere namen zijn bijnamen. Omdat het door de kempen loopt zegt men Kempische kanaal of te wel KK. En een week vergunning hebben ze niet.
Vlekkie...
Vlekkie...
-
ron cuyten
Het B H kanaal
stek dd is het best....
stek dd is het best....
- Nick Spiertz
- Contacteer:
Een jaar vergunning (visverlof) kost €45,86. Had het geluk dat ik in de haven kon zitten maar helaas geblankt volgende keer beter 
-
Lode Hermans
Bij mij net van hetzelfde, ook geblankt. Er hing vond ik ook een zekere smurrie in het water, mij fluo draadjes van mn fox backleads waren gewoon bruin, zelfs mn gevlochten draad was omwikkeld door een laagje.
Iemand anders iets gevangen dit weekend op het kk?
Iemand anders iets gevangen dit weekend op het kk?
- j van der beek
hoop aankomende week wat te vangen! 
i love france...
http://www.youtube.com/watch?v=mC6wEFZYbpM
http://www.youtube.com/watch?v=mC6wEFZYbpM
- Edward van Berkum
- Contacteer:
Zet hem op he mannen! veel succes!
Edward
Edward
-
mario van de westerlo
Woensdag avond komen we even buurten mannen, zou zeggen doe je best en probeer iets leuks op de kant te halen. Nou tot woensdag avond.
Vlekkie...
Vlekkie...
- Jean-Pierre Ketelslegers
- Contacteer:
peter andrae schreef:Komt allemaal weer goed zodra de vlam onder de ketels weer word opgestookt.
Vergeet het maar, het is definitief gedaan !! Alleen in uitzonderlijke nood wordt de ketel nog eens opgestart!! Trouwens binnen de drie jaar gaat de fabriek definitief dicht !
Pluk de dag
- Lukas Linde
Die kleine groene puntjes bij het Kempisch Kanaal, op Google Earth, zijn dat nu bivy's?

Vissie kump zo!
-
mario van de westerlo
Ja dat zegt men al jaren, maar er word maar heel erg weinig warm water geloost. En de laatste winters was dat al zo KK is al jaren geen warm water meer. Want 4-5 graden noem ik geen warm water, dus we zullen het hier mee moeten doen. De meeste waters zijn zo, dus ook daar raken we aan gewent.
Vlekkie...
Vlekkie...
-
mario van de westerlo
Ja Lukas en dat grijze blokje is mijn bus, dus je ziet hoe druk het er is
Vlekkie...
Vlekkie...