Eindelijk mijn pb van 3 jaar terug met 12 pond verbeterd naar 42 pondjes.
Je hoeft voor dikke vissen echt niet de grens over, deze dikbuikige schub gisterenavond gevangen.
Mijn vismaat heeft deze vis ook al eerder (voordat zij haar kuit loosde) op 46 pond. Tering dat ie bij mij 2kg kuit kwijt was........
Maar mijn maat had em op 1 maiskorrel, zonder enige vorm van een run, gewoon een paar piepjes. Ik had ongeveer hetzelfde echter nu op een bollie, maar de aanbeet was er een (blij dat het nog vroeg in de avond was) die ik nog nooit gezien had. De vis heeft zichzelf gehaakt zonder dat ik iets heb gehoord. Omdat we op wat zwaarder stromend water aan het vissen waren en de lijn aan de overkant lag moets ik met toplood vissen. Hierdoor komt er toch een soort bocht in de lijn te zitten.
Afijn doordat ik mijn toplood steeds verder zag wegschuiven merkte ik op dat er iets aan de hand was. Hengel in de hand en aanslaan dus.......als een blok op de bodem leek het wel todat ik ineens stoten voelde op mijn top. Beetje trekken en los was ie van zijn plekkie drillen maar......na een half uur was het zover....deze schat van een dame gleed in mijn net:
Jammer dat het dezelfde vis was als een tijdje terug maar niet getreurd, een 21kg vis in nederland....heerlijk!!
Na deze ervaring ben ik toch maar verder gaan vissen zonder toplood, met zwaardere swingers, slip bijna dicht en 115 gram lood op de bodem.....resultaat: 2 brasems......joepie