Klote winkels
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
- Locatie: rheden
Amen
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
- Locatie: rheden
Waarom is dit flauw, als het een bekende van jullie betreft wordt hij gesloten. Ik had een keer een stuk of 20 zakjes haakjes te koop en die had ik bij aanbod geplaatst. Meteen een slotje erop omdat het hier om nieuwe artikelen ging. Ik noem geen namen maar er worden toch ook op bestelling dingen gemaakt, deze heer adverteerd ook bij aanbod, is dan toch ook nieuw. De heer kip was het hier met de hele gang van zaken toch ook niet eens, daarom wilde hij toch uit het board bestand verwijderd worden.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
- Wil Jeurninck
- Berichten: 2261
- Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
- Locatie: Baexem
- Contacteer:
Is een ouwe dscussie waar je aan refereert.
Ik was daar ook bij betrokken maar heb inplaats van me te laten verwijderen een discussie aangegaan met de moderators.
Welliswaar buiten het board om maar heb wel geluisterd naar de menig van enkele modderators terwijl wij zij naar mij hebben geluisterd.
Om nu weer terug tegaan naar ouwe koeien lijkt me een beetje flauw, net zoals Mitsz met deze topic start niks te maken heeft.
Gaat om goed of slecht, nergens anders over.
Oja geen connecties met welke firma dan ook, ook Waterland niet ( buiten wat sociale contacten met Mitsz, is namelijk concurrent van me )
Ik was daar ook bij betrokken maar heb inplaats van me te laten verwijderen een discussie aangegaan met de moderators.
Welliswaar buiten het board om maar heb wel geluisterd naar de menig van enkele modderators terwijl wij zij naar mij hebben geluisterd.
Om nu weer terug tegaan naar ouwe koeien lijkt me een beetje flauw, net zoals Mitsz met deze topic start niks te maken heeft.
Gaat om goed of slecht, nergens anders over.
Oja geen connecties met welke firma dan ook, ook Waterland niet ( buiten wat sociale contacten met Mitsz, is namelijk concurrent van me )
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 22-12-2005 00:36
Rob van Burik schreef:Kees Ouwehand schreef:Nogmaals we werken niet mee aan een boycot en bediscussiëren ook niet de acties van moderatoren hier.
Nee, want die zijn god.........
In Frankrijk
Waarom zou je het gedrag van moderatoren niet gaan bediscussiëren?
Meerdere mensen valt een bepaald gedrag op, wat toch eigenlijk niet klopt. Maar goed als je je eigen beslissingen niet ter discussie wilt stellen is dat mi niet een teken van sterkte. Succes.
-
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 28-02-2005 17:35
Persoonlijk vind ik het altijd lastig om via internet spullen te bestellen. Het ziet er leuk uit maar echt een duidelijk beeld krijg je niet altijd. Met uitzondering van "bekend" materiaal. Heb nu kleding gezien via internet echter onbekend en betaal geen 120euro voor iets wat ik niet zeker weet.
Daarnaast kom ik vrijwel altijd bij dezelfde winkel en er valt altijd wel wat te onderhandelen. Zeker als ik 2 hengels en 2 molens koop. Misschien net iets duurder uit maar dat neem ik wel op de koop toe.
Groet Michel
Daarnaast kom ik vrijwel altijd bij dezelfde winkel en er valt altijd wel wat te onderhandelen. Zeker als ik 2 hengels en 2 molens koop. Misschien net iets duurder uit maar dat neem ik wel op de koop toe.
Groet Michel
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Dat is heel eenvoudig hoor. In bepaalde gevallen kunnen we alle achtergrond informatie niet zo maar open op het board gooien.
Maar we zijn altijd via PB te benaderen en geven dan altijd eerlijk antwoord.
Lijkt mij beter niet meer off-topic te gaan en als er problemen zijn dit verder via PB af te doen.
Groet, Kees
Maar we zijn altijd via PB te benaderen en geven dan altijd eerlijk antwoord.
Lijkt mij beter niet meer off-topic te gaan en als er problemen zijn dit verder via PB af te doen.
Groet, Kees
-
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
- Locatie: rheden
Lang verwacht toch gekomen
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
- Michiel de Vries
- Berichten: 1359
- Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
- Locatie: Leiden
ik heb 1 winkel waar ik altijd al me spullen haal voor karper, snoek en voornspullen.
laatst brak me top van me spinhengel, snel naar de winkel, de man had dezelfde stok niet meer maar had dezelfe thuis staan, is zelfde moment nog naar huis gefietst en ze eigen top aan mij gegeven.
kom ik thuis blijkt die ook kapot te zijn, dag erna dus weer terug en hij had nog een stokje gevonden dus kreeg ik daar de top van, en die is nog steeds heel .
oftewel ik blijf bij deze zaak, service is echt SUPER
echt nog nooit probs gehad, en krijg altijd korting
laatst brak me top van me spinhengel, snel naar de winkel, de man had dezelfde stok niet meer maar had dezelfe thuis staan, is zelfde moment nog naar huis gefietst en ze eigen top aan mij gegeven.
kom ik thuis blijkt die ook kapot te zijn, dag erna dus weer terug en hij had nog een stokje gevonden dus kreeg ik daar de top van, en die is nog steeds heel .
oftewel ik blijf bij deze zaak, service is echt SUPER
echt nog nooit probs gehad, en krijg altijd korting
- janieck spithoff
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
- Locatie: leeuwarden
- Contacteer:
Viswereld in leeuwarden
karper hengel gekocht, 50 euro, topjes waar het ringetje der uit is, oogjes die loszitten. Molen 40 euro valt bij de 2e vissessie uit elkaar...
pluggen die het niet doen enz enz enz.....
De boilies zijn daar in tegen wel goed
karper hengel gekocht, 50 euro, topjes waar het ringetje der uit is, oogjes die loszitten. Molen 40 euro valt bij de 2e vissessie uit elkaar...
pluggen die het niet doen enz enz enz.....
De boilies zijn daar in tegen wel goed
Mvg, Janieck
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 22-12-2005 00:36
Viswereld is die eigenlijk al weer los??
- janieck spithoff
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
- Locatie: leeuwarden
- Contacteer:
Neej, daarom kan ik miijn molen en hengel niet terugbrengen, zijn al hele tijd gesloten,. ik wilde ze gelijk een week na het kapotgaan terugbrengen, maar als ze niet open zijn... zeggen ze straks, jij, dat is al 2 maanden geleden, je vist er al veel langer mee
Mvg, Janieck
janieck spithoff schreef:Viswereld in leeuwarden
karper hengel gekocht, 50 euro, topjes waar het ringetje der uit is, oogjes die loszitten. Molen 40 euro valt bij de 2e vissessie uit elkaar...
pluggen die het niet doen enz enz enz.....
De boilies zijn daar in tegen wel goed
Ligt dat dan aan de winkel of het materiaal?
- janieck spithoff
- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
- Locatie: leeuwarden
- Contacteer:
Denk de winkel....ze kopen dure merk spullen goedkoop, ze kopen het van winkels met brand, rook, en water schade. Als ik spullen bij bv de fuik voor de zelfde prijs koop gaat het nooit snel stuk
Mvg, Janieck
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
- Locatie: achterhoek
heb wel een gevoelig onderwerp aangesneden geloof ik. Maar dat is alleen maar goed, hoop dat de medeboarders er de juiste conclusies uit trekken.
gr Wiljo
gr Wiljo
Gewoon doen..........
- Rob de Boer
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
- Locatie: Noord Holland
Kees Ouwehand schreef:Weet niet waarover je het precies hebt Rob. Maar rond Mitsz zijn wel meer topics verschenen die niet echt netjes waren en dan moet je een enkel topic toch in dat bredere kader plaatsen. Nogmaals we werken niet mee aan een boycot en bediscussiëren ook niet de acties van moderatoren hier.
Groet, Kees
Dat de acties van moderatoren niet openbaar mogen worden aangekaart heb ik reeds ondervonden. Ik kreeg toen netjes via pb te horen dat zijn mening de juiste was. Einde verhaal. Gelukkig kreeg ik toen meerdere pb's van leden die ook vonden dat het nergens op sloeg. Ik was in dat topic niet actief, ik trok alleen aan de bel toen ie op slot ging.
Ik vraag me alleen af of het nou nodig is om winkels of merken op een openbaar forum af te zeiken, zonder dat deze winkels ergens vanaf weten, en zich dus niet kunnen verdedigen. Tenslotte is geen enkel verhaal in dit topic op waarheid getoetst,nietwaar?
Ik ken Mitsz niet, en ook zijn aas niet. Ik heb dus niks tegen hem of zijn matriaal! Maar iemand vroeg of Waterlandbaits was overgenomen door een andere groothandel ofzo. Kort daarna ging het topic op slot. Daar mocht blijkbaar niet over gesproken worden. Mitsz, ik noem nu ook zijn naam maar, is net als al die anderen ook een winkelier. En Waterlandbaits, net al bv X2, een merk.
Gelijke monniken, gelijke kappen.
Als de vrije meningsuiting alleen geld voor diegene in de cirkel, zijn we niet ver van een dictatuur.
Met uiterst vriendelijke groeten Rob.
-
- Berichten: 423
- Lid geworden op: 31-08-2006 21:18
hoop dat sommige winkeliers hier ook eens rondneuzen
Better to rule in hell, then serve in heaven.
- Henk ter Maat
- Berichten: 6499
- Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
- Locatie: Didam
Hendrik Mienstra (henk) schreef:Rob de Boer schreef:Maar op de vraag of Waterlandbaits in andere handen overging kwam er direct een slotje op?
Soms snap ik niks van de regels....
Helemaal mee eens Rob, heel scherp opgemerkt.
Waterlandbaits gaat niet over in andere handen.
De webwinkel genaamd Icarp word sinds Januari gerund door H. Kostense, dit omdat Mitsz een beetje errug druk werd/was..
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Lukas Linde
- Berichten: 912
- Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
- Locatie: ZW Drenthe
Rinus Schuurman schreef:Zal waarschijnlijk een product zijn geweest die de winkelier niet standaard in zijn assortiment heeft en zo dus speciaal moet bestellen.
Zonder aanbetaling is de kans een stuk groter dat de klant zich bedenkt en het spul bij de winkelier laat die het vervolgens misschien niet meer kan verkopen of in ieder geval een stuk moeilijker!
Vooruit betalen doe ik normaliter nooit, al helemaal niet bij zulke grote bedragen.
Dan stel ik liever zwart op wit op papier dat wanneer datgeen geleverd word ik aan de koop vast zit. Zo zijn beide partijen ingedekt. De winkelier weet dan zeker dat hij er niet mee blijft zitten en de koper hoeft er geen geld in te pompen met als risico dat er een boel gedoe aan te pas moet komen om de centen weer terug te beuren wanneer het niet leverbaar blijkt te zijn, zoals nu.
Want wanneer het niet leverbaar is word gewoon het 'contract' verscheurd.
Vissie kump zo!
- Kees Ouwehand
- Berichten: 11597
- Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
- Locatie: Nederland
Rob,
Ik denk toch dat ik heel duidelijk was. Zodra het een hetze lijkt te worden tegen een individu of bedrijf houdt het op. Trek zelf je conclusie met betrekking tot Waterlandbaits. Klopt ook niet wat je beweert. Daar kwam niet direct bij de eerste topic/berichten een slotje op.
Consumentenervaringen met min of meer willekeurige bedrijven worden in bijvoorbeeld het blad van de consumentenbond ook geplubiceerd en waarom zou dat hier dan niet kunnen?
Nogmaals zolang het maar netjes blijft en niet verandert in een boycot dan wel hetze tegen een bedrijf. Anders wordt er ingegrepen.
Lijkt mij nu toch wel voldoende toelichting van mijn kant.
Groet, Kees
Ik denk toch dat ik heel duidelijk was. Zodra het een hetze lijkt te worden tegen een individu of bedrijf houdt het op. Trek zelf je conclusie met betrekking tot Waterlandbaits. Klopt ook niet wat je beweert. Daar kwam niet direct bij de eerste topic/berichten een slotje op.
Consumentenervaringen met min of meer willekeurige bedrijven worden in bijvoorbeeld het blad van de consumentenbond ook geplubiceerd en waarom zou dat hier dan niet kunnen?
Nogmaals zolang het maar netjes blijft en niet verandert in een boycot dan wel hetze tegen een bedrijf. Anders wordt er ingegrepen.
Lijkt mij nu toch wel voldoende toelichting van mijn kant.
Groet, Kees
-
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
- Locatie: achterhoek
Kees Ouwehand schreef:Rob,
Ik denk toch dat ik heel duidelijk was. Zodra het een hetze lijkt te worden tegen een individu of bedrijf houdt het op. Trek zelf je conclusie met betrekking tot Waterlandbaits. Klopt ook niet wat je beweert. Daar kwam niet direct bij de eerste topic/berichten een slotje op.
Consumentenervaringen met min of meer willekeurige bedrijven worden in bijvoorbeeld het blad van de consumentenbond ook geplubiceerd en waarom zou dat hier dan niet kunnen?
Nogmaals zolang het maar netjes blijft en niet verandert in een boycot dan wel hetze tegen een bedrijf. Anders wordt er ingegrepen.
Lijkt mij nu toch wel voldoende toelichting van mijn kant.
Groet, Kees
Mee eens, maar neemt niet weg dat er wel interessante dingen boven tafel kunnen komen. Dus zolang iedereen de mods een beetje terwille wil zijn kan dit een productief topic worden.
Gewoon doen..........
Ik wil niemand aanvallen, maar ik heb zelf lang in een winkel gewerkt en een groot aantal beurzen gedraaid voor een grote winkel in zuid-holland.
Nu lees ik hier en daar een beetje tussen de regels door dat men een hengeltje nog wel eens onder verkeerde spanning brengt.
Ik heb meerde malen meegemaakt dat er wat "specialisten" even een hengel testen, deze totaal verkeerd belasten en braken.....en vervolgens de hengel de schuld geven....
Ook kan je vaak aan een breuk zien wat er met de hengel gebeurt is.. bijv. geplet, geklemd of een fabricage fout...En dat valt sommige slordige kopers ook wel eens tegen.
Weet wel dat uit mijn tijd bij deze zaak wel altijd een nieuwe hengel gaven als er twijfel was.....we rekende dus naar de klant toe ondanks dat het soms bijna zeker was dat men de autodeur te vlot dicht gesmeten hadden nadat ze op de hengel hadden gestaan..
owja.......en haakjes in ogen......Is ook niet HEEL verstandig......
Vanuit een verkopend perspectief....een Vriendelijke groet,
Rob
Nu lees ik hier en daar een beetje tussen de regels door dat men een hengeltje nog wel eens onder verkeerde spanning brengt.
Ik heb meerde malen meegemaakt dat er wat "specialisten" even een hengel testen, deze totaal verkeerd belasten en braken.....en vervolgens de hengel de schuld geven....
Ook kan je vaak aan een breuk zien wat er met de hengel gebeurt is.. bijv. geplet, geklemd of een fabricage fout...En dat valt sommige slordige kopers ook wel eens tegen.
Weet wel dat uit mijn tijd bij deze zaak wel altijd een nieuwe hengel gaven als er twijfel was.....we rekende dus naar de klant toe ondanks dat het soms bijna zeker was dat men de autodeur te vlot dicht gesmeten hadden nadat ze op de hengel hadden gestaan..
owja.......en haakjes in ogen......Is ook niet HEEL verstandig......
Vanuit een verkopend perspectief....een Vriendelijke groet,
Rob
- Rob de Boer
- Berichten: 524
- Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
- Locatie: Noord Holland
Kees Ouwehand schreef:Rob,
Ik denk toch dat ik heel duidelijk was. Zodra het een hetze lijkt te worden tegen een individu of bedrijf houdt het op. Trek zelf je conclusie met betrekking tot Waterlandbaits. Klopt ook niet wat je beweert. Daar kwam niet direct bij de eerste topic/berichten een slotje op.
Consumentenervaringen met min of meer willekeurige bedrijven worden in bijvoorbeeld het blad van de consumentenbond ook geplubiceerd en waarom zou dat hier dan niet kunnen?
Nogmaals zolang het maar netjes blijft en niet verandert in een boycot dan wel hetze tegen een bedrijf. Anders wordt er ingegrepen.
Lijkt mij nu toch wel voldoende toelichting van mijn kant.
Groet, Kees
Kees, je was heel duidelijk. Maar ik wilde mijn kant ook nog even toelichten. Ik hoop dat dat mag, want je toon veranderd al.
Daar kwam niet direct bij de eerste topic/berichten een slotje op.
Klopt, dat kwam, dacht ik, net na die vraag.
Consumentenervaringen met min of meer willekeurige bedrijven worden in bijvoorbeeld het blad van de consumentenbond ook geplubiceerd en waarom zou dat hier dan niet kunnen?
Klopt bijna. De concumentenbond toetst het verhaal of vraagt om reactie. Ik ben er nog nooit " ervaringen" zoals hier tegen gekomen.
Amen.
-
- Berichten: 8585
- Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
- Locatie: Dronten
Ik wil even aansluiten bij hetgeen JJRHagen heeft geschreven omdat hij m.i. gelijk heeft.
Objectief gezien is er geen enkele winkel die alle klanten altijd tevreden zal kunnen stellen. Natuurlijk zullen er ook winkels zijn die hier ook niet al teveel moeite voor zullen doen, maar gemiddeld genomen zal een winkelier er het nodige voor doen om zijn klanten naar tevredenheid te behandelen. Niemand wil immers graag een klant verliezen.
Anderzijds zijn er ook altijd lastige klanten die koste wat kost hun gelijk willen halen wat niet altijd terecht is. Immers, objectief gezien kan geen echte kwaliteit verwacht worden van spullen die in China voor een paar rotcenten worden gemaakt en dat wordt nog wel eens vergeten door wie dergelijke spullen voor weinig geld aanschaft. Een lage prijs en een goede kwaliteit gaat nu eenmaal niet samen.
Objectief gezien is er geen enkele winkel die alle klanten altijd tevreden zal kunnen stellen. Natuurlijk zullen er ook winkels zijn die hier ook niet al teveel moeite voor zullen doen, maar gemiddeld genomen zal een winkelier er het nodige voor doen om zijn klanten naar tevredenheid te behandelen. Niemand wil immers graag een klant verliezen.
Anderzijds zijn er ook altijd lastige klanten die koste wat kost hun gelijk willen halen wat niet altijd terecht is. Immers, objectief gezien kan geen echte kwaliteit verwacht worden van spullen die in China voor een paar rotcenten worden gemaakt en dat wordt nog wel eens vergeten door wie dergelijke spullen voor weinig geld aanschaft. Een lage prijs en een goede kwaliteit gaat nu eenmaal niet samen.
- Douwe Bijlsma
- Berichten: 8217
- Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
- Locatie: Leeuwarden
Voor diegenen die er interesse bij hebben de VISWERELD in Leeuwarden is weer OPEN.
War ik niet begrijp is dat men bij goedkoop materiaal, waarvan je kunt verwachten dat het niet het beste materiaal is, de verantwoording bij de winkelier legt.
Indien je voorlichting vraagt en men raad het goedkope spul aan is het iets anders.
Bij dat soort bedrijven is er geen kennis aanwezig of men trekt zich niets van de consument aan.
Toch ben ik er diverse malen bij geweest dat de koper kwam zeuren over de kwaliteit terwijl de verkoper wel goed had voorgelicht.
War ik niet begrijp is dat men bij goedkoop materiaal, waarvan je kunt verwachten dat het niet het beste materiaal is, de verantwoording bij de winkelier legt.
Indien je voorlichting vraagt en men raad het goedkope spul aan is het iets anders.
Bij dat soort bedrijven is er geen kennis aanwezig of men trekt zich niets van de consument aan.
Toch ben ik er diverse malen bij geweest dat de koper kwam zeuren over de kwaliteit terwijl de verkoper wel goed had voorgelicht.
Vissen is een hobby, geen religie!