aha...eindelijk gevonden
Waarom staat deze topic eigenlijk niet bij vangsten op datum?
Maar goed...
Afgelopen weekend een verse klos nylon gekocht voor de abu suveran werpmolen. Heb gekozen voor de Berkley Vanish transition ( een zachte fluorcarbon lijn) 0,28 mm
Dit moet een goede combi zijn met de 13 foot CJW Conquistador penhengel (fucking good rod!)
Dit met het oog om nog eens te kunnen korsten zodra de mogelijkheid zich aanbood
Vanmiddag brak er een flauw zonnetje door, dus met de penhengel op stap gegaan.
Eerst nog even langs de bakker gegaan en met drie hagelwitte verse broden op stap gegaan en een blik kikkererwten geopend om een voerplekje te creeeren om evt later op de dag met de dobber af te vissen.
Tip:
Kikkererwten zijn tegenwoordig ook verkrijgbaar in blik, kosten slechts 80 eurocent per liter blik
Maar goed...
Het viel nog flink tegen...
Waar ik op mijn standaardstekken toch wel snel een karper weet te spotten zie ik in het glasheldere water geen enkel teken van leven.
Op een viertal stekken voer ik wat zinkende broodvlokken en voer voor wat levendigheid de eenden & meeuwen die een hoop kabaal maken.
Meestal reageren er wel wat karpers hierop..dit keer niet
De tijd kruipt voorbij ..dus lopend op weg naar een andere stek.
Op deze stek heb ik eerder v.d week al een paar karpers gespot (nu niet allemaal tegelijk naar deze stek gaan he bij het zien v.d foto's

)
En wederom zitten er een paar.
Ook hier laat ik wat broodvlokken zinken en met een zinkende lijn en de korsten zijn voor de eenden.
Met 3 enkele loodhageltjes verspreid over een hengellengte vis ik puur op zicht.
Zodra een karper het brood opzuigt, moet er aangeslagen worden
Al vrij snel pakt 1 v.d aanwezige karpers de broodvlok en ik sla aan...maar MIS..weg vis

!
De lijn zat onder water om een klein takje gekeerd en mede hierdoor kon ik niet voldoende kracht overbrengen bij het aanslaan.
Jammer dan
Ik pak weer in om terug te keren naar de auto...
Teruglopend bemerk ik dat er wat karpers de drijvende korsten van de oppervlakte weten te plukken
Gauw maar weer uitpakken
Loodhageltjes verwijderd om dit keer drijvend te vissen.
Al vrij vlot weet ik er 1 te vangen en dit beestje levert veel strijd!
Moet werkelijk alle zeilen bijzetten om deze vis bij te kunnen houden gedurende de strijd. Af en toe twijfel ik echt of deze lijn-hengelcombinatie wel correct gekozen is
Er zit behoorlijk wat rek in de lijn...
Hoe dan ook...ik win
Twee mannen staan de ramen van een zorgcentrum te wassenen zijn bereid foto's te nemen.
Bukken gaat deze man blijkbaar niet zo goed af en bij het indrukken van de ontspanknop zie ik het fototoestel heen en weer bewegen
Daar kan geen enkele antishake optie tegenop
De karper wil wraak nemen en wilt zelfs de fotograag te lijf gaan ..Woeeehaaaaaaa
Na enig overleg neemt de andere heer het over en deze foto's zijn beter
Volgende keer toch ook maar letten op de schaduwen..al vind ik deze wel zo leuk omdat het historische centrum van de stad erop staat
Ben benieuwd hoe druk het hier binnenkort gaat worden
Tevreden keer ik terug naar de auto en neem nog even een kijkje bij mijn kikkererwtenstek.
Ook hier zie ik een karper en snel knip ik de haak eraf en bouw ik een dobbermontage op.
De kikkererwten zijn wel errug zach en met moeite krijg ik ze op de hair. (ligt ook aan de dikte van de boillienaald!)
Snel te water gelaten en ook hier vrij snel een aanbeet..enkel deze schiet al vrij snel los
Jammer dan...het kan niet altijd mooi wezen , hoe dan ook ik ben toch wel redelijk verwend qua vangsten de afgelopen weken en tevreden keer ik wederom huiswaarts
gr
Hans