Gerben Lievers schreef:Beste Jeffrey,
Ik heb ze al wel gezien, maar nog niet in mijn handen gehad.
Persoonlijk zou ik gewoon voor Shimano gaan, dit merk heeft zich met diverse modellen allang bewezen. Persoonlijk vind ik de Fox molen er niet top uitzien, het zouden..met alle respect.. net zo goed Spro molens kunnen zijn (zoals een andere boarder al aangaf) . Daarbij is het zo dat dit de eerste molen is die Fox ooit uit heeft gebracht, Fox is natuurlijk een enorm gerenomeerd merk in de karpervisserij.. maar de laatste paar jaar degradeert dit merk zichzelf door o.a. de Royale serie eruit te halen, de Stalker serie in te voeren (die naar mijn inzien kwalitatief veel minder is) Denk aan de Warrior serie (goedkope nylon, goedkope piepers). Denk aan de RX3 receiver die nu in de schappen ligt, terwijl er nog geen optonic is die erop past...die zal later komen.Denk aan een geheel verkeerd geproduceerde serie van de Fox Frontier X waar geen Wrap X op past etc. Een optelsom van de hier bovengenoemde aspecten brengt mij tot een conclusie dat Fox haar eigen positie enorm laat wankelen, hetgeen het consumentenvertrouwen zeker niet ten goede zal komen!.
Vandaar dat ik niet echt een hoge pet op heb van deze nieuwe molen, ik weet namelijk niet wat ik er als consument ervan moet/kan verwachten. Conclusie: gewoon voor Shimano gaan of wachten totdat er meer feedback te vinden is over de nieuwe molen van Fox.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Wil nog even iets aanhalen, dat totaal niet met molens te maken heeft, maar mij wel opvalt bij fox en ik niet helemaal snap.
Enkele jaren geleden heeft fox de Ultron X3 en X5 op de markt gebracht, een pieper die volgens mij niet onwijs werd verkocht, dit had mede te maken met de drukknop waarmee je het kon instellen het model sloeg niet aan, en dit instellen ging op microns ook vele malen beter.
Nu anno 2006, probeerd fox het nog een keer met de EOS ook druk knopjes (eigenlijk zelfde eigenschappen als de X3 en 5 en net iets meer)
Add-on covers die naar mijn mening totaal onzin zijn en niks toevoegen, behalve aangeven dat bling bling ook in het karpervissen doorslaat en echt een hype is, maar ook aangeeft hoe graag karpervissers 'mooie' spullen wil ten koste van kwaliteit.
Maar omdat FOX de MMX en RX eruit gooit slaat het ook ineens wel aan....
Ik kan het niet volgen, zal wel marketing zijn hoor.....
Verder hoop ik dat ik hierdoor niet het topic overhoop gooi, maar wilde het graag even erbij vermelden als toevoeging op hetgeen ik gequote heb.
Heb zelf ook veel dingen van fox, en wat ik heb ben ik zeer tevreden over, alleen is het fox vaak niet meer de kwaliteit die fox was.