Ik heb al een paar mooie berichten gelezen over oppervlakte vissen
 Nu wil ik dat morgen of zondag ook gaan doen met een stuk brood of brokken. Maar als ik nou zonder pen wil vissen, hoe moet ik dit dan doen?
 Nu wil ik dat morgen of zondag ook gaan doen met een stuk brood of brokken. Maar als ik nou zonder pen wil vissen, hoe moet ik dit dan doen?
Alvast bedankt,
Groeten Tommy

maar dan kan je toch niet ver werpen of wel? Hoe gaat dit dan, en kan je zonder pen ook goed vissen met brokken bijvoorbeeld ?
 maar dan kan je toch niet ver werpen of wel? Hoe gaat dit dan, en kan je zonder pen ook goed vissen met brokken bijvoorbeeld ? Maar ik zie niet heel erg veel over haken. Moet je nou een haak gebruiken die je ook gebruikt voor het vissen met boilies op de bodem ( een aardig grote haak dus ) Of juist zo'n klein mogelijke?
 Maar ik zie niet heel erg veel over haken. Moet je nou een haak gebruiken die je ook gebruikt voor het vissen met boilies op de bodem ( een aardig grote haak dus ) Of juist zo'n klein mogelijke? 

Tommy van Wieren schreef:Oke bedankt, ik heb trouwens wel zelf gemaakte drijvende boilies

Pieter Stam schreef:Even in het heel kort. Met de korst vis ik het liefst met gesneden brood. Liefst tijger, anders gewoon wit. Ik pak meestal stuk korst van een cm of 5. Die vouw ik dubbel, en knijp ik in het midden een klein beetje in. Ik haal de haak door de dubbelgevouwen korst. Draai hem een kwartslag en prik hem terug in het de korst. Even kort indopen en vloeiend ingooien. Hiermee kun je best flinke afstanden halen zonder controller. 20 meter is zeker haalbaar.
 Helemaal als het gaat om een flinke torpedoschub, die me zeker 10 minuten heeft bezig gehouden.
 Helemaal als het gaat om een flinke torpedoschub, die me zeker 10 minuten heeft bezig gehouden.
 De waarschuwingen voor Berkeley Vanish als lijn zijn terecht. Je moet extreem goed op de knopen letten. Goed bevochtigen, langzaam aantrekken en daarna controleren. Verder trouwens een heerlijke lijn!
 De waarschuwingen voor Berkeley Vanish als lijn zijn terecht. Je moet extreem goed op de knopen letten. Goed bevochtigen, langzaam aantrekken en daarna controleren. Verder trouwens een heerlijke lijn! 

)
 )
 )
 )