samen sta je sterker hoop op een goede opkomst.
groetje,s peet.
Mark Noorman schreef:John,
De grootste groep waren immers de recreatieve vissers, die slechts enkele malen per jaar een hengeltje uitgooien. Lijkt me specifiek genoeg.
Waardoor de geringe betrokkenheid komt weet ik niet. Misschien de aard van het beestje, karpervissen is toch veel individualistischer dan wedstrijdvissen. Misschien komt het doordat de gemiddelde leeftijd van karpervissers veel lager ligt, en men zich daardoor minder voor 'randverschijnselen' interesseert.
Groeten,
Mark
John Pannekoek schreef:Mis Martijn,
We zitten helemaal niet op een lijn. En m'n reply was ook geheel niet vriendelijk bedoeld. Als er voor de zoveelste keer met een belerend vingertje wordt gewezen op wat mijn plichten binnen mijn hobby wel niet zijn maak je me niet vriendelijk. Ik maak zelf wel uit wat me te doen staat.
Al sta ik altijd open voor suggesties. Maar niet voor dwingerij.
En verder wil ik niet blijven kibbelen wie er nou wél of níet objectief is. Ik denk dat ik erg duidelijk ben geweest.
Groet,
John
Aart Lokhorst schreef:John, ik kan je wel wat totale cijfers geven uit het laatstgehouden NIPO onderzoek (is al weer van enige jaren geleden):
- 588.000 recreatievissers (43%)
- 460.000 jeugdige vissers, tot 15 jaar (34%)
- 312.000 overige sportvissers (23%)
Van die 312.000 overige sportvissers is de verdeling als volgt:
- karpervissers 126.000 (9%)
- snoekvissers 72.000 (5%)
- snoekbaarsvissers 63.000 (5%)
- vliegvissers 36.000 (3%)
Daarnaast nog palingvissers, wedstrijdvissers etc.
Aart Lokhorst schreef:Tja Sander, maar zonder die HSV-en zou je dus niet kunnen vissen. Als iedereen er over zou denken zoals jij zouden de mogelijkheden om ergens te kunnen vissen dus veel en veel beperkter zijn.
Het ligt er dus maar net aan hoe je hier tegenaan kijkt, zonder een aantal actieve vrijwilligers gaat dit nu eenmaal niet.