welke adsl /telefonie aanbieder is goed
de titel zegt het al
welke aanbieder maakt waar wat ze beloven!
ik ga binnenkort (weer)overstappen maar ben nog niet overtuigd
welke aanbieder heb jij en hoe bevalt deze
en hoe bevalt digitale televisie via adsl/kabel
mvg jacco
welke aanbieder maakt waar wat ze beloven!
ik ga binnenkort (weer)overstappen maar ben nog niet overtuigd
welke aanbieder heb jij en hoe bevalt deze
en hoe bevalt digitale televisie via adsl/kabel
mvg jacco
- Marco Zandvoort
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
- Locatie: Rijssen
- Contacteer:
Ik heb voor Wannadoo gestemd.
Nog nooit geen problemen mee gehad. Altijd verbinding.
Alleen die modems wat je erbij krijgt zijn k*t. Heb er 1 helemaal kapotgeslagen.
M Z
Nog nooit geen problemen mee gehad. Altijd verbinding.
Alleen die modems wat je erbij krijgt zijn k*t. Heb er 1 helemaal kapotgeslagen.
M Z
Laatst gewijzigd door Marco Zandvoort op 11-02-2006 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><
Of
><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Of
><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Kabelfoon ( Caiwestland ) staat er niet tussen
Digitale televisie geeft bij mij vaak foutmeldingen dat de smartcard er niet goed in zit.
Internetten via de kabel gaat echter perfect, en is ook veel belangrijker dan TV !
Digitale televisie geeft bij mij vaak foutmeldingen dat de smartcard er niet goed in zit.
Internetten via de kabel gaat echter perfect, en is ook veel belangrijker dan TV !
CarpeR Diem
- Bert Kruit
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
- Locatie: Hooghalen
- Contacteer:
Ik ben sinds een week over gestapt op het nieuwe internetplusbellen van KPN. Bevalt mij uitstekend en schhelt al gauw 15 -20 euro per maand met een gewone telefoon en een los adsl abonnement
MVG"BK"
- robbin kremer
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
- Locatie: Norg!
Wij hebben kabelinternet & telefonie van @ home..
Je betaald helemaal niks meer aan de KPN, geen abb. kosten enzo..helemaal niks!
Het scheeld dus aanzienlijk in de prijs en het is ook erg goed!
Voor meer info:
http://www.home.nl
Je betaald helemaal niks meer aan de KPN, geen abb. kosten enzo..helemaal niks!
Het scheeld dus aanzienlijk in de prijs en het is ook erg goed!
Voor meer info:
http://www.home.nl
FCG, Trots van het Noorden!
- Marc Schrikkema
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
- Locatie: Heerhugowaard
Robin,
Veel gehoorde klacht is dat jij mensen probeert te bellen ze in gesprek lijken te zijn. Grijp je dan je mobiel dan blijkt van niet.
All ....
De providers zoals ze hier genoemd staan, zijn allemaal even goed (of slecht) als de telecom aanbieder die er achter zit.
We hebben KPN / BabyXL / BBNed als grootste telecom aanbieders (althans in de adsl markt). Hiertussen is de keuze snel gemaakt, aangezien BBNed nooit, KPN heel zelden en BabyXL vaker storingen vertoont.
Maar de prijs loopt dan ook recht evenredig mee <snik>
Dus als jij puur voor de kwaliteit moet gaan, dan zou ik persoonlijk kiezen voor de combinaties:
Demon/BBNed of XS4ALL/KPN zelf bijna 6 jaar gehad en in die 6 jaar maximaal 5 keer platgelegen. Plagelegen omdat ze upgrades aan het uitvoeren zijn die vooraf aangekondigd waren. De werkelijke tijd dat ik geen internet had, was in alle gevallen maximaal de helft van de aangkonidigde tijd.
Nu hebben wij Speedlinq/BabyXL en wat denk je ......
In 4 maanden tijd al ettelijke keren dagen platgelegen.
Nu ben ik een iets ervarener gebruiker en denk bij plat liggen niet meteen alles is stuk en ga eens roethanen. De termen tracert / ping etc zijn mij welbekend waardoor ik dus kon ontdekken dat de problemen een speciale kaart in de centrale behelsden. Als ik dit meld met alle test data aan mijn provider (tegen € 0,70/minuut) doen ze hier niets mee. Sterker nog ze blijven beweren dat mijn modem stuk is
Opvallend dat iedere keer als IK plat lig, een vriend van mij (ook Speedlinq en zelfde centrale) ook plat ligt. Sterker nog ook een buurman die via Tiscali/BabyXL zit ook iedere keer plat ligt.
Speedlinq doet dit af als toeval .....
Lang verhaal heel erg kort, vanaf maandag heb ik 2 lijnen waarvan er 1 bij een echte provider loopt en die &^%*&&%^speedlinq lijn zit ik nog 8 maanden aan vast zoals het er nu uitziet.
Met gefrustreerde groet .....Marc
P.S. Voor ALLE vragen over ADSL, Providers, modem setup etc etc etc zie:
http://www.adslforum.nl/forums.asp
Veel gehoorde klacht is dat jij mensen probeert te bellen ze in gesprek lijken te zijn. Grijp je dan je mobiel dan blijkt van niet.
All ....
De providers zoals ze hier genoemd staan, zijn allemaal even goed (of slecht) als de telecom aanbieder die er achter zit.
We hebben KPN / BabyXL / BBNed als grootste telecom aanbieders (althans in de adsl markt). Hiertussen is de keuze snel gemaakt, aangezien BBNed nooit, KPN heel zelden en BabyXL vaker storingen vertoont.
Maar de prijs loopt dan ook recht evenredig mee <snik>
Dus als jij puur voor de kwaliteit moet gaan, dan zou ik persoonlijk kiezen voor de combinaties:
Demon/BBNed of XS4ALL/KPN zelf bijna 6 jaar gehad en in die 6 jaar maximaal 5 keer platgelegen. Plagelegen omdat ze upgrades aan het uitvoeren zijn die vooraf aangekondigd waren. De werkelijke tijd dat ik geen internet had, was in alle gevallen maximaal de helft van de aangkonidigde tijd.
Nu hebben wij Speedlinq/BabyXL en wat denk je ......
In 4 maanden tijd al ettelijke keren dagen platgelegen.
Nu ben ik een iets ervarener gebruiker en denk bij plat liggen niet meteen alles is stuk en ga eens roethanen. De termen tracert / ping etc zijn mij welbekend waardoor ik dus kon ontdekken dat de problemen een speciale kaart in de centrale behelsden. Als ik dit meld met alle test data aan mijn provider (tegen € 0,70/minuut) doen ze hier niets mee. Sterker nog ze blijven beweren dat mijn modem stuk is
Opvallend dat iedere keer als IK plat lig, een vriend van mij (ook Speedlinq en zelfde centrale) ook plat ligt. Sterker nog ook een buurman die via Tiscali/BabyXL zit ook iedere keer plat ligt.
Speedlinq doet dit af als toeval .....
Lang verhaal heel erg kort, vanaf maandag heb ik 2 lijnen waarvan er 1 bij een echte provider loopt en die &^%*&&%^speedlinq lijn zit ik nog 8 maanden aan vast zoals het er nu uitziet.
Met gefrustreerde groet .....Marc
P.S. Voor ALLE vragen over ADSL, Providers, modem setup etc etc etc zie:
http://www.adslforum.nl/forums.asp
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken
Ik vind zelf dat ik een vrij dure oplossing heb..... maar hij is er wel altijd.... en dat is wel een voordeel.
Ik heb een adsl abbonement afgesloten bij de plaatselijke computerwinkel die dit aanbied als service voor het midden en kleinbedrijf.... (niet dat ik dat heb of ben).
De verbinding loopt via het kpn netwerk.
Ik betaal per 3 maanden 43 euri aan de winkel, en per 2 maanden ook nog een gedeelte via mijn telefoonrekening (kpn).
MIjn telefoon rekening is elke 2 maanden tegen de 85 euri..... hiervan is ongeveer 10 euri belkosten (de rest is abbonement, vastrecht, btw een adsl).
Best wel duur eigenlijk..... en nu hebben we dus in Woerden internet via de kabel... inclusief telefoon voor 30 euri per maand.....
Ik wil eigenlijk overstappen, maar 2 dingen houden me tegen..... de rompslomp, je moet 3 maanden van te voren opzeggen, en de betrouwbaarheid van het netwerk van casema....
Vooral dat laatste zou ik eerst meer info over willen hebben.
Tevens zou het zo moeten zijn dat als je overstapt dat je nieuwe provider de boel afhandeld met je oude provider.... zeg maar als service.
Ik heb een adsl abbonement afgesloten bij de plaatselijke computerwinkel die dit aanbied als service voor het midden en kleinbedrijf.... (niet dat ik dat heb of ben).
De verbinding loopt via het kpn netwerk.
Ik betaal per 3 maanden 43 euri aan de winkel, en per 2 maanden ook nog een gedeelte via mijn telefoonrekening (kpn).
MIjn telefoon rekening is elke 2 maanden tegen de 85 euri..... hiervan is ongeveer 10 euri belkosten (de rest is abbonement, vastrecht, btw een adsl).
Best wel duur eigenlijk..... en nu hebben we dus in Woerden internet via de kabel... inclusief telefoon voor 30 euri per maand.....
Ik wil eigenlijk overstappen, maar 2 dingen houden me tegen..... de rompslomp, je moet 3 maanden van te voren opzeggen, en de betrouwbaarheid van het netwerk van casema....
Vooral dat laatste zou ik eerst meer info over willen hebben.
Tevens zou het zo moeten zijn dat als je overstapt dat je nieuwe provider de boel afhandeld met je oude provider.... zeg maar als service.
rene veel aanbieders regelen de afwerking van je oude abbonnement al
en ik heb reeds mijn abbonnement opgezegd bij scarlet
deze loopt op 5/5 af
dus heb ik nog wel even de tijd om een nieuwe aanbieder te selecteren
en ik heb reeds mijn abbonnement opgezegd bij scarlet
deze loopt op 5/5 af
dus heb ik nog wel even de tijd om een nieuwe aanbieder te selecteren
-
- Berichten: 8585
- Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
- Locatie: Dronten
Jacco, in onafhankelijke consumenten onderzoeken is zowel in 2004 als in 2005 xs4all er als beste provider uitgekomen. Hoe hun prijsstelling ligt weet ik niet, zou je zelf even moeten vragen.
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 03-01-2006 00:43
wij hebben gewoon chello, super snel!
aart dat xs4all de beste was wist ik
nu hebben ze ook telefonie in het pakket hoorde ik vandaag
dus ga ik daar eens naar informeren
nu hebben ze ook telefonie in het pakket hoorde ik vandaag
dus ga ik daar eens naar informeren
- Marc Schrikkema
- Berichten: 3034
- Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
- Locatie: Heerhugowaard
xs4all, de beste .... tsja volgens onderzoek wel ja.
Combinatie BBned/Demon heb ik ook alleen maar lof over. Daarbij is deze combi vaak iets goedkoper met ook altijd werkende lijnen en een goede helpdesk.
Waar voor gewaakt dient te worden is dat 1 slechte ervring tekenend wordt voor een provider. Na een aantal jaren op het adslforum, o.a. als "expert member" weet ik dat de meeste fouten komen door slechte DHZ installaties wat de provider verweten wordt.
M.
Combinatie BBned/Demon heb ik ook alleen maar lof over. Daarbij is deze combi vaak iets goedkoper met ook altijd werkende lijnen en een goede helpdesk.
Waar voor gewaakt dient te worden is dat 1 slechte ervring tekenend wordt voor een provider. Na een aantal jaren op het adslforum, o.a. als "expert member" weet ik dat de meeste fouten komen door slechte DHZ installaties wat de provider verweten wordt.
M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken
- peter postema
- Berichten: 2599
- Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
- Locatie: Westerlee (GN)
Heren,
heb adsl direct via kpn (zonder vaste telefoon) en dit bevalt me prima, enige nadeel voor mensen kan zijn het gebrek van terugvallen op een internet provider en hetzelf regelen van een e-mail account.
Heb dit zelf via een imap provider zodat ik gewoon met outlook kan blijven werken, heb dit onder gebracht bij http://www.imap4all.com en ook dit werkt uitstekend, kosten ca €34 per jaar.
hiervoor een aantal jaren de combi planet/adsl ook prima, in 4 jaar nul keer storing.
Met wanadoo heb ik op het gebied van klachten etc zeer slechte ervaringen en is in dit kader een provider die voor mij afvalt. After-sales is voor mij namelijk ook een zeer belangrijk item.
mvg,
Peter
heb adsl direct via kpn (zonder vaste telefoon) en dit bevalt me prima, enige nadeel voor mensen kan zijn het gebrek van terugvallen op een internet provider en hetzelf regelen van een e-mail account.
Heb dit zelf via een imap provider zodat ik gewoon met outlook kan blijven werken, heb dit onder gebracht bij http://www.imap4all.com en ook dit werkt uitstekend, kosten ca €34 per jaar.
hiervoor een aantal jaren de combi planet/adsl ook prima, in 4 jaar nul keer storing.
Met wanadoo heb ik op het gebied van klachten etc zeer slechte ervaringen en is in dit kader een provider die voor mij afvalt. After-sales is voor mij namelijk ook een zeer belangrijk item.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
- Bert Kruit
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
- Locatie: Hooghalen
- Contacteer:
Peter,
Zoals ik ook al schreef in een eerdere posting betaal ik ook 35,= per maand en heb daarbij ook telefoon via adsl in het weekend vrij bellen.
internetplusbellen heet dit en werkt perfect en ook nog gratis een stuk of wat email adressen en een gratis home page
zie ook : http://www.kpn.com
Zoals ik ook al schreef in een eerdere posting betaal ik ook 35,= per maand en heb daarbij ook telefoon via adsl in het weekend vrij bellen.
internetplusbellen heet dit en werkt perfect en ook nog gratis een stuk of wat email adressen en een gratis home page
zie ook : http://www.kpn.com
MVG"BK"
- peter postema
- Berichten: 2599
- Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
- Locatie: Westerlee (GN)
Hoi Bert,
ik weet dat deze optie er is, helaas was die nog niet aanwezig toen ik overstapte op adsl direct.
groet,
Peter
ik weet dat deze optie er is, helaas was die nog niet aanwezig toen ik overstapte op adsl direct.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
- Bert Kruit
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
- Locatie: Hooghalen
- Contacteer:
Peter,
misschien kan je nog overstappen. Vaak kan dit wel bij dezelfde provider
misschien kan je nog overstappen. Vaak kan dit wel bij dezelfde provider
MVG"BK"
- koos kalkman
- Berichten: 585
- Lid geworden op: 24-05-2004 11:38
planet
k'heb nu wanadoo,maar die ga ik lossen.
zeer slechte service.
samen met de buren kan ook,(router).
scheelt de helft.
koos.
k'heb nu wanadoo,maar die ga ik lossen.
zeer slechte service.
samen met de buren kan ook,(router).
scheelt de helft.
koos.
Ik heb wanadoo . . . ben zeer tevreden.
Lekker snel !!! Voor relatief weinig geld !
Lekker snel !!! Voor relatief weinig geld !
- peter postema
- Berichten: 2599
- Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
- Locatie: Westerlee (GN)
Bert Kruit schreef:Peter,
misschien kan je nog overstappen. Vaak kan dit wel bij dezelfde provider
Bert,
heb even gekeken maar dan kom ik nog 50 euries uit per maand indien de keuze voor onbeperkt bellen + snelle verbinding.
Dus laat het eerst lekker zo kan altijd nog overstappen
groet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Bij wanadoo zit je als ik het goed heb onder de 30 euro !!!
Internet en telefonie bijelkaar !!
Internet en telefonie bijelkaar !!
- peter postema
- Berichten: 2599
- Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
- Locatie: Westerlee (GN)
Reinder,
zoals al door me vermeldt is er geen haar op mijn hoofd dat ik met deze mensen nog een keer zaken wil doen. Kosten is een belangrijk issue maar after sales is een factor die ook meespeelt.
mvg,
Peter
zoals al door me vermeldt is er geen haar op mijn hoofd dat ik met deze mensen nog een keer zaken wil doen. Kosten is een belangrijk issue maar after sales is een factor die ook meespeelt.
mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Ik had de vorige postings niet gelezen . . .
Ik heb geen last met wanadoo . . . perfect . . alles, dus ook de aftersales!
Ik heb geen last met wanadoo . . . perfect . . alles, dus ook de aftersales!
- Marco Mensing
- Berichten: 5504
- Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Ik WAS zeer tevreden met kabelfoon.
Ze hebben nu echter een aanpassing doorgevoerd op hun mailserver, in de MX-servers. MX-servers zijn de mailservers die alle mail gericht aan CAIW-klanten opvangen en (evt via het mailfilter) afleveren in de mailboxen van de klant.
Deze aanpassing heeft als gevolg dat, indien er gebruik gemaakt wordt van een eigen mail server, waarbij geen hostname van de betreffende client in de DNS staat, deze vanaf heden worden geweigerd op de MX-servers. Hierbij krijgt u foutcode "450 : Client host rejected: cannot find your hostname, [IP-adres]."
Kort samengevat,
van bijv Carpboard krijg ik als kabelfoon/caiway géén mails meer...
Een klacht van mijn kant leverde niet meer op dan ;
Deze aanpassing is met name gedaan ter bestrijding van spam. Wij raden u aan te zorgen dat het IP adres van de mailserver in de reverseDNS komt te staan. Neem hiervoor contact op met de systeembeheerder van het bedrijf waarvan u de mail niet kunt ontvangen.
Maw.
ik kan een ieder gaan benaderen met de vraag of zij mij een mailtje gestuurd hebben ?!
Als ik vanaf de zaak een mail stuur, komt hij thuis niet aan.
Ik mis volgens mij nog veel meer mails die gewoon geblokkeerd worden.
Ik ben dus ook rond aan het neuzen om via de kabel een andere provider te vinden. Ik heb nl géén vaste telefoon aansluiting meer.
Een ieder die mij de laatste tijd heeft gemaild en géén antwoord heeft gekregen weet dus nu waar 'm dat in zit.
Ze hebben nu echter een aanpassing doorgevoerd op hun mailserver, in de MX-servers. MX-servers zijn de mailservers die alle mail gericht aan CAIW-klanten opvangen en (evt via het mailfilter) afleveren in de mailboxen van de klant.
Deze aanpassing heeft als gevolg dat, indien er gebruik gemaakt wordt van een eigen mail server, waarbij geen hostname van de betreffende client in de DNS staat, deze vanaf heden worden geweigerd op de MX-servers. Hierbij krijgt u foutcode "450 : Client host rejected: cannot find your hostname, [IP-adres]."
Kort samengevat,
van bijv Carpboard krijg ik als kabelfoon/caiway géén mails meer...
Een klacht van mijn kant leverde niet meer op dan ;
Deze aanpassing is met name gedaan ter bestrijding van spam. Wij raden u aan te zorgen dat het IP adres van de mailserver in de reverseDNS komt te staan. Neem hiervoor contact op met de systeembeheerder van het bedrijf waarvan u de mail niet kunt ontvangen.
Maw.
ik kan een ieder gaan benaderen met de vraag of zij mij een mailtje gestuurd hebben ?!
Als ik vanaf de zaak een mail stuur, komt hij thuis niet aan.
Ik mis volgens mij nog veel meer mails die gewoon geblokkeerd worden.
Ik ben dus ook rond aan het neuzen om via de kabel een andere provider te vinden. Ik heb nl géén vaste telefoon aansluiting meer.
Een ieder die mij de laatste tijd heeft gemaild en géén antwoord heeft gekregen weet dus nu waar 'm dat in zit.
CarpeR Diem
ik ben voor tele2 gegaan (versatel)
goedkoop en redelijk snel
oplevering medio mei
ben benieuwd
goedkoop en redelijk snel
oplevering medio mei
ben benieuwd
-
- Berichten: 553
- Lid geworden op: 03-01-2006 00:43
Marco Mensing schreef:Ik WAS zeer tevreden met kabelfoon.
Ze hebben nu echter een aanpassing doorgevoerd op hun mailserver, in de MX-servers. MX-servers zijn de mailservers die alle mail gericht aan CAIW-klanten opvangen en (evt via het mailfilter) afleveren in de mailboxen van de klant.
Deze aanpassing heeft als gevolg dat, indien er gebruik gemaakt wordt van een eigen mail server, waarbij geen hostname van de betreffende client in de DNS staat, deze vanaf heden worden geweigerd op de MX-servers. Hierbij krijgt u foutcode "450 : Client host rejected: cannot find your hostname, [IP-adres]."
Kort samengevat,
van bijv Carpboard krijg ik als kabelfoon/caiway géén mails meer...
Een klacht van mijn kant leverde niet meer op dan ;
Deze aanpassing is met name gedaan ter bestrijding van spam. Wij raden u aan te zorgen dat het IP adres van de mailserver in de reverseDNS komt te staan. Neem hiervoor contact op met de systeembeheerder van het bedrijf waarvan u de mail niet kunt ontvangen.
Maw.
ik kan een ieder gaan benaderen met de vraag of zij mij een mailtje gestuurd hebben ?!
Als ik vanaf de zaak een mail stuur, komt hij thuis niet aan.
Ik mis volgens mij nog veel meer mails die gewoon geblokkeerd worden.
Ik ben dus ook rond aan het neuzen om via de kabel een andere provider te vinden. Ik heb nl géén vaste telefoon aansluiting meer.
Een ieder die mij de laatste tijd heeft gemaild en géén antwoord heeft gekregen weet dus nu waar 'm dat in zit.
neeem toch chello, razend snel hierzo