02-02-2005 09:49
Mannen,
Hou het aub bij vragen voor het Forum, ik snap best dat er een groep vissers is die de gang van zaken bij de firma Nash in twijfel trekt en het betaalwater afkeurt. Maar de betrokkenheid van Gary Bayes bij deze activiteiten is nog maar zeer de vraag, dit omdat Nash Bait en Tackle aparte bedrijfsonderdelen zijn, en ook het BTW. Op de site staat dat het water gerealiseerd is door Nash Tackle (KN dus). Ik oordeel zelf niet over een persoon voordat ik 100% zeker weet dat de info klopt. Je zou best tijdens de lezing de volgende vragen aan hem voor kunnen leggen hoor, ieder zijn goedrecht:
-Gary, Wat is jouw standpunt aangaande BTW en heb jij enige betrokkenheid bij het Nash resort Chateau Cavagnac?
-(als vervolgvraag), Wat is jouw standpunt dan mbt het overzetten van karper in een BTW, waarbij er een onnatuurlijk bestand ontstaat. Nog buiten het feit of de vissen al dan niet legaal verkregen zijn.
Kijk wacht eerst zijn antwoorden af voordat je verder gaat oordelen, maar buiten deze vragen heb ik dus de volgende vragen tot nu toe:
Aas/Voeren:
>Waar moet een winterboilie aan voldoen en zijn er bij jouw verschillen tussen een zomer en wintermix, zo ja welke?
>Welke voermethode is momenteel erg populair in de UK? En wat adviseer je ons, qua ( afwijkende ) voer en vis methode op Nederlands dressuur water, dus wel mét brasems.
>Komt preocupatie nog vaak voor? soms wordt bijvoorbeeld gezegd dat als je met hennep en boilies voert dat ze meestal eerst alle hennep opeten. Zijn dat ook jullie ervaringen? en waardoor onstaat dit?
>Bestaat er volgens jullie ook zoiets als individuele voorkeur mbt aas. Is dit dmv goed voeren te omzeilen of zal een "partikel" vis meestal een partikel vis blijven bijvoorbeeld?
>Is mbt aas snel verteerbaar per definitie gunstig? op langere termijn zullen er bijvoorbeeld ingredienten zijn die langzamer verteren maar wel beter zijn voor de gezondheid van de vis. Waar kies je voor? (Ulco, ik neem aan dat jij doorlooptijd bedoeld??)
>hoe hou je onze vriend karper, vast op een hard stromende kanaal? ik kan ze niet houden ze trekken altijd verder heb jij met je panel ervaringen ? voer strategie? soort aas, of zijn ze gewoon niet te stoppen! wat zijn jullie ervaringen????
>FW heeft ooit eens een paar artikelen over die plastic maiskorrels geschreven. Mijn vraag is of het ook mogelijk is om met de niet fluoriserende korrels op de hair snachts of in erg troebel water te vangen. En waarom de karper die pakt. Voelt hij ze of zuigt hij ze per ongeluk op als hij aan het stofzuigen is?
Rigs:
>Welke rig ( rigs ) komt er uit de wallet wanneer jij op een onbekend water voor de eerste keer vist? Het water in kwestie wordt druk bevist, dus waarschijnlijk veel dressuur aanwezig. Dus: hoe pakt Vogel (of anderen) uit?
Beleving/Visie karpervisserij:
>Hebben jullie morele bezwaren tegen het wegvangen van (grote) karpers van wateren. Dus ook in relatie tot wateren waar de wet het toelaat? Kortom, hoe zwaar weegt het belang van collega vissers?
>zou aan alle heren wel eens willen vragen wat volgens hun de belangrijkste aspecten zijn van het wel of niet vangen van vis. Waarom vangt de een meer/groter dan de ander?
>Wat zijn jullie redenen en motivatie(s) dat jullie vissen?
>Grootste blunder tijdens een sessie?
Aanpak op onbekend terrein:
>Je komt op een voor jou onbekend water, je weet er niks van af. Hoe probeer je, zo snel mogelijk om erachter te komen of er karper zwemt? (Geen info, geen boot, grotere plas)
hopelijk gaan we allemaal vanaf nu samen constructief verder om het Forum een geslaagde bijeenkomst te maken. Voor de mensen die door willen blijven gaan met de in twijfel trekking van de oprechtheid van enkele forumdeelnemers, open dan een nieuwe topic waarin je de samenstelling van het forum aan de tand voelt.
mvg
Bart van den Hurk