Helemaal met je eens Geert,
Wat op sommige wateren de vissen de laatste jaren (zeg maar 5) zijn gegroeid door het vissen voer wat er door de vissers gevoerd wordt is onvoorstelbaar. Het "algemene besef" dat aas zonder conserveringsmiddelen beter voor de karper is dan met heeft ook hieraan bijgedragen. Ik heb alleen maar lof hoor voor de vissers die vroeger hun vissen wisten te vangen en dat nu nog doen! Ik hoop dat wanneer ik die leeftijd heb nog net zoveel plezier aan het vissen mag beleven als dat ik nu doe. Want het wordt voor mij nu na 14 jaar op karper nog elk jaar leuker! Gelukkig maar!
Niettemin mag je vind ik trots zijn op je vangsten, ik heb wat dat betreft ook een hekel aan de Nederlandse geheimhoudingscultuur die er in veel regio's heerst (In Belgie is dit iets minder). Ik heb voor al die vissen gewerkt en zijn voor mij een beloning na jaren in die wateren geinvesteerd te hebben. Buiten de laatste dan, wat meer een geval is van op het goeie moment op de goeie plaats.
Jij vist zelf op 't land van Ghow, nietwaar? Daar is het weer een heel andere prestatie om hetzelfde aantal grote vissen te vangen, puur omdat er veel meer zwemmen dan hier in Nederland! Even goed respect voor je vangsten, daar hoor je mij niet over, maar in mijn ogen blijft het wel een andere prestatie. Over het topwater van Belgie gesproken
Stefan, voor Wil begint het jaar nu pas

, lekker in z'n eentje aan de waterkant wat visjes vangen