Fotos van karpertjes in aquarium

Plaats reactie
jacco noordermeer

23-05-2006 15:43

door heel goed te zoeken
of wachten tot ze paaien,dan kan je het zo uit de planten/oever scheppen :wink:

bedenk wel dat het niet eenvoudig is om ze in leven te houden
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

23-05-2006 19:17

Jacco bedankt voor de tip

de zon ligt VOL op onze vijver, dus wanneer het zonnetje gaat doorbreken (de vooruitzichten worden gelukkig beter) dan zal het hopelijk snel overgaan :)

de tweede dosering is vanmiddag iig toegevoegd.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-05-2006 09:34

Ik heb gisteren drie van de grootste visjes overgezet naar de vijver + twee kleine kois welke tijdelijk in mijn aquarium zwommen.

Daarnaast heb ik vrijdag vijf kleinere kois gekocht (tot 35cm) dus ben weer druk met de vijver bezig. Er komt nu geen vis meer bij want er zwemt reeds genoeg in (ookal is het gros ongeveer 10cm).
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

14-06-2006 23:40

Hey Frank,

Hoe gaat het met de vijver?? Was ik ff benieuwd naar..

Mazzelszz!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

15-06-2006 06:11

tja, probleemgevalletje.

de kleur van het water is niet meer bijgetrokken en daarom heb ik begin deze week de hele vijver leeggehaald, de vis in het zwembad en de vijver compleet gevuld met leidingwater (laten besterven etc)

vis zit sinds gisteren terug in de vijver en qua water gaat het nu wel goed

enkel, het waterniveau zakt weer hard en ik vraag me echt af waar het lek nu zit (ik dacht dat ik er van af was).

we zijn hier nog aan het brainstormen over een oplossing
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

15-06-2006 23:03

Niet geheel volgens planning dusz... :(
Suc6!!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-06-2006 06:27

nee jammer genoeg niet. Heb gisteren weer 1000 liter water moeten toevoegen wat was "weggelekt"

en dat rotgat kan ik maar nergens vinden
Jelle Bijker
Berichten: 51
Lid geworden op: 24-09-2004 16:40
Locatie: Zuidhorn (Groningen)

16-06-2006 12:03

Frank... hoe oud is dat folie wat er inlicht.

voornamelijk ouder folie van mindere kwaliteit heeft soms de neiging om poreus te worden. dan kun je dus zoeken naar een lek tot je een ons weegt... dan is het 1 groot lek.

overigens voor eenieder dit dit interressant vind, of simpelweg nog meer plaatjes van gave vijvers of koi etc wil bewonderen, kijk eens op http://www.nishikigoi-online.com

dan het forum en dan onder "de vijver van" eens lekker rondneuzen.

groet
Jelle
zomaar een vismoment:

Ik geniet van de serene rust die heerst tussen de langzaam wegtrekkende dampen van de ochtendschemering. Op een meter van mijn korst zie ik af en toe een karper door het wateroppervlak breken. De tijd lijkt stil te staan.
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

16-06-2006 12:25

dat is wel een bekend verhaal. Rubberfolie schijnt weer beter te zijn geloof ik..
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

16-06-2006 17:02

Jelle,

de vijver lag er al toen mijn moeder destijds (een jaar of 5 gleden) het huis kocht. Het contact met de vroegere eigenaar is verloren dus daar kan ik helaas niet meer achterkomen.

Het viel wel op dat de vijver gedurende de echt warme dagen niet zakte...

Ik kijk het nog even aan en vul twee keer in de week water bij

Frank
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

16-06-2006 17:06

Frank Avezaat schreef:Jelle,

de vijver lag er al toen mijn moeder destijds (een jaar of 5 gleden) het huis kocht. Het contact met de vroegere eigenaar is verloren dus daar kan ik helaas niet meer achterkomen.

Het viel wel op dat de vijver gedurende de echt warme dagen niet zakte...

Ik kijk het nog even aan en vul twee keer in de week water bij

Frank


Waarom niet een nieuw zeil?Kost dat nou?Beter dan al die ellende.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

16-06-2006 22:23

Het gaat dus lekker overal in vijver land.

Kleine beschrijving van de PROBLEEMpjes die ik had de laatste 2 weken en die nog gaan komen de eerste paar maanden.

Ik heb een afstrijkje laten maken van mijn koi en ze hadden dus last van huidwormen.
Niet heel veel en hadden geen last (schuren, springen deden ze niet)
Ik dacht ik laat het maar even gaan.

Toen vond ik ineens steeds wat witbrood met sambal in de vijver.
Kwajongensstreek dacht ik, en het net er maar weer op gehangen

Paar dagen later weer brood met sambal dus weer de hele filter verschoont.

Palen en dergelijke gehaalt om een dak boven de vijver te maken.
1ste pinksterdag het frame voor het dak geplaatst en niets aan de hand.
2 de pinksterdag zit ik op mijn knieen naast de vijver en voel spetters in mijn nek, leuk zo een vriendin.
Niet dus
Die @#$%^&^%%$##$%%%$$ van een bovenbuurman stond even gezellig zeepsop over mij heen de vijver in te spuiten.
Die l#l zag me niet zitten dus.
Na wat schelden snel in de auto naar de koi dealer, extra pomp gehaald en wat zakken om mijn vissen in te stoppen.
Vijver leegpompen spoelen vullen leegpompen spoelen vullen enz enz.
Kleine 40.000 liter water verder en een litertje nite out was het ergste leed geleden kwa sop dan

Vijver weer vol en de vissen vanuit hun benarde positie weer in het kraanwater wat ooit vijverwater was.
Veel te koud natuurlijk maar nood breekt wet.

De vissen leven nog (bovenbuurman trouwens ook)
aangifte gedaan bij de politie en een schade rapport laten maken door de koi dealer die vervolgens door justitie weer op de bovenbuurman word verhaalt.

Nu dus de werkelijke uitbraak van de huidwormen en witte stip er over heen.

Wat word het volgende???????
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-06-2006 11:59

goed dat je aangifte hebt gedaan camiel, je snapt werkelijk niet dat er dat soort eikels bestaan!

mijn vijver is in 24 uur weer 10cm gedaalt dus het zit er inderdaad dik in dat we op nieuw folie over moeten gaan.

Dat wordt geklooot...
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

24-06-2006 14:00

Dit zijn mijn visjes, Kon me volschup niet op de foto krijgen, wou niet luisteren.
Me leder is een tijdje terug overleden dat is ook wel jammer..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Arjan Meijer
Berichten: 72
Lid geworden op: 14-01-2004 15:34

27-06-2006 21:55

Nou een nieuwe poging, het andere verhaal is verdwenen :roll: :o .

Ik heb de knoop inmiddels doorgehakt en ja hoor een aquarium voor kleine karpertjes. Ik wou de ontwikkeling wel eens van dichtbij mee maken. Heb van iemand een kweekbak met pomp geleend en gevuld. Op een plek waar karper had gepaaid te water en scheppen. Dit viel erg tegen er was weinig van over. Maar toch wat larvjes en eitjes gevonden en samen met wat waterplanten in de kweekbak en deze volledig gevuld met slootwater. Er zaten al gauw 70 larvjes in de bak waar nu zo'n 35 echte mini visjes van over zijn. Er is een mooi tweedehands aquarium aangeschaft van 100 breed en 50 hoog en 40 diep compleet met toebehoren en onderkast. Alles staat nu een week en morgen gaan er wat planten in de achterkant is met schoolbord verf aan de buitenkant zwart gemaakt op advies van een kennis er is 25 kg speelzand schoongespoeld erg leuk werk :roll: en moet zeggen het ziet er al goed uit. Over een week of twee het water laten testen dan wat visjes uitzoeken om uit de kweekbak over te zetten. Het overige aantal gaat naar een aantal watertjes hier in de buurt waar bijna geen vis en zeker geen karper opzit, en nee ik ben geen visrechthebbende of iets anders. Heb ook geen behoefte aan discussies hierover want die zijn er al genoeg net als dat we allemaal wel weten hoe Nederland had moeten voetballen :wink: . En het gaat over karpertjes in een aquarium en niet over visuitzettingen. Als de rest uit de bak groeit gaan ze naar vijvers via een kennis. Mocht iemand toch willen reageren over wat wel en niet mag doe het dan ergens anders of nog beter lees mijn stukje niet. Ik laat wel weten hoe het verloopt. :D

Misschien een optie een topic hierover en ja ik weet het het is Karperwereld en niet Aquariumwereld. :P

Mocht mijn verhaal weer verdwijnen schrijf ik hem niet voor een derde keer. 8)

Groeten Arjan met een nieuwe hobby :wink:
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

01-07-2006 14:33

Ik hoop dat het je gaat lukken.

Hier weer feest in de vijver

Costia party

Net voor midden nacht de koi dealer nog op bezoek laten komen omdat het ineens helemaal fout ging
De hele dag werkelijk niets aan de hand en om half elf sávond breekt de hel los.

Inmiddels zitten ze dus op een mix van formalin en malagiet groen.
Rollen nog wel een beetje maar spelen in ieder geval niet meer voor flipper
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

01-07-2006 15:56

mischien een dome vraag hoor maar kan je van uit een aqarium ook t aas gedraag goed bekijken die ze in de natuur ook gebruiken

of kan je er weinig informatie uit ha
len?
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-07-2006 18:23

Weet iemand waar ik superkleine karpertjes mee kan voeren? Want de 2mm pellets krijgen ze denk ik moet moeite naar binnen toe.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

19-07-2006 18:25

Tino, wat dacht je van faunaland 0,1 mill pellets voor sluierstaartvissen, zo heb ik die van mij ook groot gebracht.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

19-07-2006 18:55

Ik zou het eens proberen.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

25-07-2006 00:25

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo wat duidelijker foto's van me visjes..
Wesley Dubbc
Berichten: 97
Lid geworden op: 22-05-2006 13:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

08-08-2006 23:02

laat mar :P
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

09-08-2006 16:33

?
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

09-08-2006 20:37

tino beunk schreef:Weet iemand waar ik superkleine karpertjes mee kan voeren? Want de 2mm pellets krijgen ze denk ik moet moeite naar binnen toe.


Tubifix ( zo heette het vroeger). Zijn ingevroren blokjes rode bloedwormen. Vinden ze heerlijk! gewoon uit de vriezer. Ligt aan het aantal karpers maar gewoon wat blokjes erin. En ze blijven een tijdje drijven. En pas als ze echt ontdooien vallen ze uit elkaar maar dat maakt die vissen ook geen zak uit.

Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

09-08-2006 23:07

Philip Du Puy schreef:
tino beunk schreef:Weet iemand waar ik superkleine karpertjes mee kan voeren? Want de 2mm pellets krijgen ze denk ik moet moeite naar binnen toe.


Tubifix ( zo heette het vroeger). Zijn ingevroren blokjes rode bloedwormen. Vinden ze heerlijk! gewoon uit de vriezer. Ligt aan het aantal karpers maar gewoon wat blokjes erin. En ze blijven een tijdje drijven. En pas als ze echt ontdooien vallen ze uit elkaar maar dat maakt die vissen ook geen zak uit.

Philip


Fout :wink:
Tubifex zijn hele kleine rode wormpjes die in de bodem leven, je kan ze levend kopen bij de beter dierenspeciaalzaak/aquarium shop.

De blokjes die jij waarschijnlijk bedoeld zijn rode muggenlarven (bloodworms in het engels :wink: ) rode muggenlarven zijn iets dikker als tubifex, dus minder geschikt voor HELE kleine karpertjes. Als ze groter worden zijn ze er wel helemaal gek van.

Robin