Fotos van karpertjes in aquarium

Plaats reactie
Hans Golbach
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-01-2006 13:41
Locatie: Rossum(ov)

25-01-2006 22:16

gerrit schippers schreef:
Hans Golbach schreef:ik ben van plan met de trein te gaan (zwolle-oldenzaal) of met mijn ma en vismaat's ma (die dan naar de tuinfaria ofzoiets gaan: dus wat lijkt jullie het beste plan om ze mee te nemen



Hans maak die fiets kar van je waterdicht knoop um achter diej ouwe derbi van je en jaag ma na zwolle :D

Mvg Gerrit
Ps. Opassen bij drempels en hobbeltjes he :lol:


haha gekke gerrit je bent wel lkkr ofnie
en dit is serieus dus ook serieuse opmerking graag :roll:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-01-2006 23:47

Mannen,

Er zijn zeer stevige plastic zakken aanwezig en een grote zuurstoffles. Die visjes kunnen daarin wel 2 dagen overleven, dua aasketeltjes en pompjes zijn in principe niet nodig om mee te nemen. Ik heb wel eens 400 van die mini spiegeltjes in een grote stevige plastic zak (ook zuurstof erbij gevuld) bijna één dag in de auto gehad en die waren allemaal daarna nog springlevend.

Die spiegeltjes zijn vanaf ca. 5 cm tot maximaal 15 cm groot. Maar niet gratis (de exacte prijs weet ik nog niet), maar Viskwekerij Valkenswaard (een particulier bedrijf) kan het zich niet permitteren om gratis spiegeltjes weg te gaan geven.
Hans Golbach
Berichten: 8
Lid geworden op: 19-01-2006 13:41
Locatie: Rossum(ov)

26-01-2006 11:35

mooi :) bedankt voor de informatie ik weet genoeg nu nog even een aqaruim zoeken :wink:
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-01-2006 13:49

waar kun je die zuurstof pompjes op batterijen krijgen eigenlijk?
En die visjes idd niet in een emmer doen zonder zuurstof pompje...
ze overleven het misschien net maar er ontstaat te veel stress = om ziektes vragen!!!!!!!! :o

Ik heb jaren geleden als een van de eerste een zooi van die visjes mee gekregen van Onno op de beurs in grote emmers... de helft uitgezet midden in de winter..(lekker gezond :( ) maar ja kon ze niet kwijt de mooiste in een snel ingedeeld aquarium gepropt etc etc.. een ramp was het... bijna alles legde het loodje na een tijdje :oops: :( :-? (witte stip door stress was waarsch de oorzaak)... ach ik was toen een leek op dat gebied en woonde nog thuis :-? ..visjes in een -te donkere- schuur, achteraf niet zo gek hoor dat het niet goed ging uche uche :oops: .. zielig verhaal gewoon whhheehh.. :(
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

26-01-2006 16:03

Trouwens die spiegeltjes die je op de beurs kunt kopen, zijn die in grote aantallen aanwezig? Want ik kom pas zondags en wil opzich wel een visje meenemen voor mijn aquarium. Of moet je die spiegeltjes bestellen ofzo? Ik hoor het wel.
~~Dreams can be true.~~
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

26-01-2006 18:36

Ik mag hopen dat die spiegeltjes-in-de-bak geen nieuwe rage worden.

Als ik lees dat dat er mensen nog op zoek moeten naar een aqaurium....

Een glazen bak met een slok water erin volstaat helaas niet voor een karpertje (of meerdere) van pakweg 10cm.

Zonder filtering komt al snel het nitraat-nitriet gedoe om de hoek kijken..
Zonder doorstroming wordt er enkel zuurstof opgenomen aan 't oppervlak van 't water, wat dus ruimschoots te kort is voor enkele wildebrassen.

Destijds werden de goudvisjes verboden als 'geschenkje' bij het eendjesvissen op de kermis.... Niet onterecht.

Ik heb geenzins de bedoeling rechter te spelen, wil gewoon ff een lichtje doen branden bij sommigen.

Succes alvast voor de nieuwe Valkenswaard-bezitters.

Groetjes, Filip
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

26-01-2006 19:14

Wie zegt dan dat ze niet een goede bak aanschaffen met goede pomp/filter etc? :roll:
~~Dreams can be true.~~
Matthys Filip
Berichten: 117
Lid geworden op: 16-02-2005 17:45
Locatie: Hertsberge (B)

26-01-2006 19:20

tino beunk schreef:Wie zegt dan dat ze niet een goede bak aanschaffen met goede pomp/filter etc? :roll:


Ik niet.

Je (nee, niet jouw, tino) eerste Valkenswaardertje komt dan al vlug op 200 euro.

Ter info, mijn vorige post was niet negatief bedoeld, eerder informatief. (wat best wel meegenomen kan zijn op een forum, of snap ik het plaatje niet?)

groeten, Filip.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-01-2006 19:31

Dan rest nog steeds de vraag hoeveel er ongeveer te krijgen zijn.

Mijn Koi karpertjes zoeken namelijk nog een echt karpertje
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2006 19:44

In totaal zullen er ca. 400 tot 500 spiegeltjes te koop zijn. De prijs is 3,00 Euro per spiegeltje.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-01-2006 20:18

super

ben al een poosje op zoek naar een spiegeltje en ze zijn hier nergens te krijgen

met spiegelende groet en tot zondag 5 februari
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-01-2006 20:26

Camiel, het is voor jou te hopen dat ze niet allemaal op zaterdag verkocht zijn...
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-01-2006 21:04

mmmmmmm had ik idd nog niet aan gedacht.

kan het alleen maar hopen dan want ik moet zaterdag werken en ga het anders niet redden.

Met een beetje geluk krijg ik mijn ouders zover dat ze op zaterdag even naar de tuinvaria gaan, kunnen ze gelijk een boodschapje voor mij meenemen :D
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-01-2006 21:12

Ik ga morgen kijken of ik een aquarium met pomp en bende kan regelen. Wij hebben een aquarium vereniging in Nunspeet, en op marktplaats staat ook wel het een en ander.

Als ik ze voor de CARP heb kom ik wel even langs.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-01-2006 21:17

ik weet niet hoe groot het aquarium is wat je zoekt peter, maar volgens mij heb ik nog wel een pompje (300 l/u) liggen.

zal even voor je zoeken, als ik hem nog heb mag je hem van mij zo hebben.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

26-01-2006 21:32

Aart Lokhorst schreef:Camiel, het is voor jou te hopen dat ze niet allemaal op zaterdag verkocht zijn...


goed nieuws voor mezelf, ik ben er ook zaterdag ipv zondag. Had me lichtelijk vergist in mijn rooster. Zal er zaterdag snel bij zijn aart ;)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-01-2006 21:40

als je de laatste voor mijn neus weg koopt frank ben je nog niet jarig
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

26-01-2006 21:43

Camiel Driehuis schreef:ik weet niet hoe groot het aquarium is wat je zoekt peter, maar volgens mij heb ik nog wel een pompje (300 l/u) liggen.

zal even voor je zoeken, als ik hem nog heb mag je hem van mij zo hebben.


ik hoor van je!!!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

26-01-2006 22:16

Mannen, denk hier niet te gemakkelijk over, Luuk Schenkelaars kan er over mee praten. Voer je vrij regelmatig is een filtertje veel te weinig om ze op te kweken. Een tweekamer filter heb je minimaal nodig, de eerste moet je liefs een tot twee keer in de week schoonmaken. De vissen gaan anders zeker naar de andere wereld. Elke dag water verversen hoort er ook bij, spreek uitervaring. Heb je weinig tijd begin er dan alstublieft niet aan. Spiegelkarpers opkweken is iets anders dan een paar gupjes in een bak. En die maken het vaak niet lang mee om wat ouder te worden dan een paar maanden. Hier in mijn aquarium zitten spiegels van ruim een jaar die rond de 3 pond wegen zo hard kan het gaan als je alles goed voor elkaar hebt.

Peter
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-01-2006 22:53

peter,

Ik ben reeds sinds 9 maanden in het bezit van een aquarium met daarin 4 koi karpertjes.

En het is idd best veel werk, maar niet zoveel als jij zegt volgens mij.

voor de starters een kleine beschrijving hoe ik het heb staan, en wat voor werk ik er aan heb.

Ik heb een aquarium van 400 liter, met een externe filter/pomp van eheim die 1200 liet in het uur rond pompt.
In de pomp zitten 4 mandjes boven op elkaar gestapeld met daarin de filter materialen.
in de onderste heb ik keramische pijpjes zitten.
daarboven 1 laag grove filterspons en een wat fijnere filterspons.
daarboven heb ik koolstof zitten.
en in de bovenste zit dus watten.

ik spoel 1 keer in de week mijn hele filter schoon en vervang 1 keer in de maand het koolstof en de watten.
1 keer in de 2 maanden de filtersponzen
en de keramische pijpjes als ik denk dat het daar tijd voor is.
tot zover de pomp.

Op de bodem heb ik zwart grind liggen, omdat dit lekker makkelijk is met het stofzuigen doordat je alle poep ziet liggen op het zwarte grind.
In het begin heb ik zand en licht gekleurd grind geprobeerd, maar was er al snel achter dat je dan met het stofzuigen een heleboel in de bak laat liggen.
Om de anderhalve maand ververs ik slechts mijn water, maar wel met 300 liter ter gelijk dan.
Of als het water energsinds troebel begint te worden, en niet meer super helder nadat ik mijn pomp heb verschoond wil ik het tussendoor nog wel eens een keertje doen.
Stofzuigen doe ik ieder morgen voordat ik naar mijn werk ga omdat er s'morgens het meeste poep in het water ligt en ik het niet de hele dag in het water wil laten liggen.
Hoe langer het er in ligt hoe meer troep er in het water komt toch?
Stofzuigen kost me ongeveer een kwartiertje.

Verder heb ik er nog een flinke zuurstofpomp in hangen voor de benodigde lucht natuurlijk.

3 plastic waterplanten en 2 stenen voor de sier en een flink brok hout waar ze een beetje onder kunnen zitten als ze genoeg van mijn aanblik hebben.

verder heb ik nog 2 echte waterplanten erin staan(geen idee wat voor soort)Het zijn lange stelen met grote bladeren die net boven het wateroppervlakte uitkomen.
Dit zijn de enige planten die ze niet stuk weten te krijgen omdat ze alleen maar bij de stelen kunnen.

Nog een voordeel is dat de bladeren een beetje het licht van de tl pijp tegen houden, Om een of andere reden vinden mijn karpertjes het licht van die tl niet zo prettig.

Ik ben dus iets van een kwartier per dag met mijn bak bezig en als ik mijn filter schoonmaak is het een uurtje.

Echter als ik het water ververs trek ik er wel een halve dag voor uit omdat ik dan gelijk de stenen,plastic planten en het houtblok met een afwasborstel helemaal schoonboen.

Je hebt er wel even werk aan maar het is zeker wel de moeite waard.
Het is wel zo als peter zegt denk er goed over na voordat je eraan begint, en er komen aardig wat kosten bij kijken.
Buiten je aquqrium en je pomp en dergelijke moet je ook regelmatig je water testen enz.

succes
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-01-2006 11:46

Camiel Driehuis schreef:als je de laatste voor mijn neus weg koopt frank ben je nog niet jarig


dat klopt wel camiel, ben net jarig geweest ;)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

28-01-2006 12:03

Alsnog gefeliciteerd dan Frank,

Laat ik nou 8 februari jarig zijn, weet al een leuk kado.....

zo een spiegeltje lijkt me wel wat, dus als jij er nou 1 voor mij overlaat komt het helemaal goed :D
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-01-2006 12:15

haha als ik ze op zondag zou krijgen had ik me verjaardagskado een maand later :)

Maar sowieso neem ik vijf vissies mee, dus zal ff de mooiste voor je neus weg grissen :P
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

06-02-2006 18:45

Mannen,

Hier weer een paar fototjes van visjes uit mijn aquarium.

Afbeelding
Valkenswaard spiegeltje van de beurs

Afbeelding
en nog een spiegeltje van Carp 2006

Afbeelding
Een uit kuit opgekweekt polderschubje aan het azen.

Afbeelding

Afbeelding
En nog 2 polderschubjes...

Robin
Gebruikersavatar
louis kanters
Berichten: 130
Lid geworden op: 22-08-2005 20:49
Locatie: someren

11-02-2006 13:04

wie heeft daar in zwolle spiegeltjes gehaalt?
zoja die vent die pak dan een visje uit die bak heeft iemand toen nee gezegt? van ik wil een andere omdat die niet mooi is??
ike tenminste niet omdak ze allemaal mooi vind