of wachten tot ze paaien,dan kan je het zo uit de planten/oever scheppen

bedenk wel dat het niet eenvoudig is om ze in leven te houden

Frank Avezaat schreef:Jelle,
de vijver lag er al toen mijn moeder destijds (een jaar of 5 gleden) het huis kocht. Het contact met de vroegere eigenaar is verloren dus daar kan ik helaas niet meer achterkomen.
Het viel wel op dat de vijver gedurende de echt warme dagen niet zakte...
Ik kijk het nog even aan en vul twee keer in de week water bij
Frank

.
 .
 en moet zeggen het ziet er al goed uit. Over een week of twee het water laten testen dan wat visjes uitzoeken om uit de kweekbak over te zetten. Het overige aantal gaat naar een aantal watertjes hier in de buurt waar bijna geen vis en zeker geen karper opzit, en nee ik ben geen visrechthebbende of iets anders. Heb ook geen behoefte aan discussies hierover want die zijn er al genoeg net als dat we allemaal wel weten hoe Nederland had moeten voetballen
  en moet zeggen het ziet er al goed uit. Over een week of twee het water laten testen dan wat visjes uitzoeken om uit de kweekbak over te zetten. Het overige aantal gaat naar een aantal watertjes hier in de buurt waar bijna geen vis en zeker geen karper opzit, en nee ik ben geen visrechthebbende of iets anders. Heb ook geen behoefte aan discussies hierover want die zijn er al genoeg net als dat we allemaal wel weten hoe Nederland had moeten voetballen   . En het gaat over karpertjes in een aquarium en niet over visuitzettingen. Als de rest uit de bak groeit gaan ze naar vijvers via een kennis. Mocht iemand toch willen reageren over wat wel en niet mag doe het dan ergens anders of nog beter lees mijn stukje niet. Ik laat wel weten hoe het verloopt.
 . En het gaat over karpertjes in een aquarium en niet over visuitzettingen. Als de rest uit de bak groeit gaan ze naar vijvers via een kennis. Mocht iemand toch willen reageren over wat wel en niet mag doe het dan ergens anders of nog beter lees mijn stukje niet. Ik laat wel weten hoe het verloopt.  

tino beunk schreef:Weet iemand waar ik superkleine karpertjes mee kan voeren? Want de 2mm pellets krijgen ze denk ik moet moeite naar binnen toe.
Philip Du Puy schreef:tino beunk schreef:Weet iemand waar ik superkleine karpertjes mee kan voeren? Want de 2mm pellets krijgen ze denk ik moet moeite naar binnen toe.
Tubifix ( zo heette het vroeger). Zijn ingevroren blokjes rode bloedwormen. Vinden ze heerlijk! gewoon uit de vriezer. Ligt aan het aantal karpers maar gewoon wat blokjes erin. En ze blijven een tijdje drijven. En pas als ze echt ontdooien vallen ze uit elkaar maar dat maakt die vissen ook geen zak uit.
Philip

) rode muggenlarven zijn iets dikker als tubifex, dus minder geschikt voor HELE kleine karpertjes. Als ze groter worden zijn ze er wel helemaal gek van.
 ) rode muggenlarven zijn iets dikker als tubifex, dus minder geschikt voor HELE kleine karpertjes. Als ze groter worden zijn ze er wel helemaal gek van.