inhakingen van karpers onderwater(filmpje)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

29-06-2011 00:42

http://www.youtube.com/watch?v=-Hx4hB7Z ... re=related

Het hoort misschien bij rigperikelen, maar kon de keus niet maken.
Vraag me nu echt af hoevaak je dat nou overkomt op moeilijkere wateren, of gewoon over het algemeen.
Blijkt maar weer hoeveel aanbeten je daadwerkelijk kan krijgen, zonder wat te merken of iets. Hoop dat het zinvol is voor een aantal mensen.
Hoe zou je zelf je rig aanpassen als je iets als dit ziet? zat misschien wel eens te denken om je hair net onder de haakpunt te zetten. Helemaal als je bij 1:36 kijkt. Ik denk dat je haak best vaak naar beneden draait waardoor je de bek volledig mist.
Wel een zeer interessant filmpje in mijn ogen. Had hem wel eens eerder gezien, maar wil het wel graag delen met mijn "soortgenoten" :lol: .

Gr. Sies
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

29-06-2011 10:51

Het mooie om te zien vind ik dat de vis zich totaal niet laat afschrikken door het lijn, lood enz.

Zie zelfs een karper die de ijn op zijn rug heeft, maar gewoon rustig blijft.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Olger Glorie
Berichten: 642
Lid geworden op: 02-10-2009 18:57

29-06-2011 15:28

Als ik in deze situatie de visser was, zou ik snel de hair veranderen.
De maiskorrels zitten namelijk strak tegen de haaksteel voor zover ik kan zien.
Dat heeft tot gevolg dat de haak niet de mogelijkheid heeft om goed te draaien in de bek van de vis...

Maargoed, alsnog mist de visser hier écht veel potentiele aanbeten. Ik vraag me af hoe dat in mijn vissituatie gaat...
SKP Twentekanaal: Meld uw vangsten terug!!
skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

30-06-2011 01:41

onderlijn inkorten, de vis aast wel actief maar zwemt niet echt rond. Bij alle vissen die niet gehaakt worden heeft de onderlijn zich niet kunnen strekken terwijl de haak in de bek zat. Ik denk dat dat het probleem is.
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

30-06-2011 06:30

Hallo,

Stef Jansens schreef:onderlijn inkorten


Of het voer meer verspreiden.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-06-2011 08:34

Het mooie om te zien vind ik dat de vis zich totaal niet laat afschrikken door het lijn, lood enz.

Zie zelfs een karper die de lijn op zijn rug heeft, maar gewoon rustig blijft.


Roep al jaren dat het voor een karper geen reet uitmaakt. Maar ja wie ben ik, je kunt beter met de meute lullen ha,ha.

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-06-2011 09:10

Peter

Ik krijg het idee dat dit vissen zijn die niet eerder bevist zijn, in dat geval zal het geen reet uitmaken. Echter als ze meer bevist worden net strakke lijnen, kunnen ze de associatie maken met gevaar. Heeft niks met meelullen te maken

Mvg nartijn
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

30-06-2011 18:04

@ Pj Otte: Hoe verklaar je het afschrik gedrag met oppervlakte visserij als je haak compleet bedekt is? Denk dat het per vis wel verschillend is, hoeveelheid dat er op gevist wordt. Situatie gebonden.
Soms heb ik wel vrij vaak gezien dat een karper eerst een paar x weigerd, maar het aas later toch wel pakt.

Gr. Sies
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

30-06-2011 18:18

hij heeft geenoeg vis op de stek :o :)
daar zal het nie aan liggen
en de karper maakt het ook nie uit volgens mij dat ze die lijn zien(als ze hem al opmerken )

maare ik denk dat die de hair wat langer moet make
zo dat die haak beter kan draaie
mvg justin
----------------------------------------------------------
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

01-07-2011 08:17

justin,

zou ik end tekkel verkopen zou ik ook hameren op lijn lood en weet ik voor wat voor schuwheid. Ik zou ook lange onderlijnen promoten. Je verkoopt dan het dubbele.

Bijna alle onderwaterbeelden laten zien dat de lijn en het lood geen issue is.

Het kan echter een kwaad en als het 1 op de 12 keer baat heb je winst.

oppervlakte azen. De schuwheid is in mijn oen niet van de lijn of zelfs de controler. wel de grote stukken voer. pas weer getuie eweest van hetzelfde fenomeen als 28 jaar terug. hele boterham 0,0. de eerste aanval van een meeuw en de boterham viel in 4 en. klap met de staart en de kleinste stukken verdwenen eerst...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

01-07-2011 13:13

@Klaas,
Ik moet inderdaad ook meegaan dat vissen met groot aas eerder afschrikt inderdaad. Dat heb ik ook wel ervaren ja.
Maar ik heb ook een keer een iets gehad in frankrijk een aantal jaar geleden met een andere vissoort. lichaam van een kopvoorn, met een baarzenbek een beetje. het was in een stromende rivier, laag water, veel poeltjes waar de vissen zo'n beetje vast zaten. Allemaal brood in het water. en die ene vis pakte alles. Ik net zo groot stukje aan mijn hengel. Hij weigerde het wel 6, 7 keer. maar elke keer wanneer hij het weigerde pakte die wel weer andere korstjes. Uiteindelijk kwam die bij elke poging dichter en dichterbij. na dus 6 of 7 x pakte die de korst uiteindelijk. Ik haakte de vis, en de vis deed echt heeelemaal NIKS!! hij liet zich zo naar de kant slepen. Ik maakte een fototje, en toen begon die te spartelen en zwom die knetter hard weg. Het lijkt me ook helemaal geen slappe vis. Stond echt verbaast te kijken na die tijd.

Deze vis was het
Afbeelding
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

06-07-2011 11:23

Lees de dunne lijn eens... Zelfs onze grote belgische vriend gaf het al aan. Gewoon COMMERCIEEL BELANG, meer niet! MAargoed, er rust wel meer op onzin en verkoop, dan daadwerkelijke toevoeging.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Plaats reactie