Nieuw: Nationale Topcompetitie Karpervissen!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-10-2011 15:51

In 2012 start de Nationale Topcompetitie Karpervissen, georganiseerd door Sportvisserij Nederland en de KarperStudiegroep Nederland (KSN).

Insteek is onder meer dat de drie winnende koppels van deze nieuwe competitie namens Nederland gaan deelnemen aan het officiële WK karpervissen van Wereld hengelsportbond FIPS –CIPS, in 2013.
De eerste editie van de Nationale Topcompetitie karpervissen zal bestaan uit een serie van vier wedstrijden die vervist worden tussen augustus 2012 en juli 2013. Alleen de drie beste wedstrijdresultaten tellen mee voor de eindklassering. Dus als een deelnemend koppel een keer verhinderd is of een slecht resultaat behaalt, heeft dat niet direct gevolgen voor het eindklassement. Bij elke wedstrijd zijn er ook fraaie dagprijzen te winnen.
Aan de Nationale Topcompetitie Karpervissen kunnen maximaal 40 koppels meedoen. Bij een aantal wedstrijden uit de serie is bovendien plaats voor extra dagdeelnemers. Binnenkort worden wedstrijddata, locaties, reglementen en deelnemerskosten bekend gemaakt. De voorbereidingen zijn inmiddels in volle gang. Geïnteresseerden kunnen zich (samen met hun vismaat) als koppel aanmelden via mail, en worden automatisch op de hoogte gehouden.

Topcompetitie

De Nationale Topcompetitie Karpervissen is de derde variant binnen deze door Sportvisserij Nederland georganiseerde competitie. De andere, langer lopende Nationale Topcompetitie – t.w. de Nationale Topcompetitie Zoetwatervissen en de Nationale Topcompetitie Feeder (nieuw sinds 2011) – worden in respectievelijk acht en vier wedstrijden vervist.
De Nationale Topcompetitie Karpervissen wordt georganiseerd door Sportvisserij Nederland en de KarperStudiegroep Nederland, in samenwerking met de volgende partners: Sportvisacademie Nederland, JRC en Carp Connections. In de komende maanden wordt het aantal partners naar verwachting verder uitgebreid.

Bron: Site van de KSN en Sportvisserij Nederland
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

30-10-2011 14:12

hey ik zou graag mee doen maar ik weet niet of ik volwassen moet zijn om met mijn vismaat (ook niet volwassen) mee te mogen doen.
ik heb het ook nog gelezen op sportvisserij nederland.
mijn vraag was dus mogen kinderen van 13/14 ook mee doen.
ik zou graag mee doen maar ik mag van mijn ouders pas mee doen als ik wat meer weet zoals locaties,tijden, enz. waar kan ik dat vinden.
ik weet dat je zij "worden binnekort bekend gemaakt" maar ik ben toch wel erg beniewd. :D

groetjes jasper
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-10-2011 18:43

Hoi Jasper,

Leuk dat je zo enthousiast ben over dit evenement. Hoewel ik niets met de organisatie te maken heb lijk je me toch wat jong op dit moment. Een goed alternatief voor jouw is om op viskamp te gaan die de KSN voor jeugd van jouw leeftijd organiseert. Is er altijd erg gezellig en je steekt er ook nog veel van op. Mogelijk ben je dan over wat jaren zover om de volgende stap te ondernemen. En komen we je naam dan in de topcompetitie voor karpervissers tegen.


Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 06:31

Ik heb ook niets met de organisatie te maken maar weet wel meer van de topcompetitie op zich.
Je bent inderdaad te jong je moet 18 jaar zijn.
Bovendien denk ik dat de competitie zich afspeeld op de karperputjes je weet wel volgeplempt met karpertjes.
Ook zul je dan van de sokken worden gevist omdat er gevist zal worden met de vaste stokken.
Ik denk ook dat het 5 uurs wedstrijden zullen worden.
En als laatste zijn er de kosten voor deelname en licentie.
Tel daarbij op de reiskosten en de tijd die je er moet steken.

Wat ik ook weet dat ik als gecertificeerd controleur voor de wedstrijden van SVN er niet bij zal zijn.
Ik vind de karper niet geschikt om er wedstrijden op te houden.
Hier wordt veel gezeurd over opzakken en onthaakmatten.
Nou bij wedstrijden komen ze in leefnetten en vergeet de onthaakmatten maar.
Er zal een max komen per leefnet, ik denk 20 kilo.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-10-2011 07:03

Bovendien denk ik dat de competitie zich afspeeld op de karperputjes je weet wel volgeplempt met karpertjes.

Meen me te herinneren dat de KSN een tegenstander is van dergelijke putjes. Om er dan als organisatie in te gaan vissen lijkt me sterk.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 07:16

Peter SVN maakt op een bepaald putje die bij verre niet aan de eisen voldoet van hun eigen cursus visstandbeheer dapper filmpjes voor op TV.
En ja ik heb de cursus gedaan en gehaald.

Vissers van de Nationale selecties van SVN trainen daar om te wennen aan wedstrijden in het buitenland.

Zij sponsoren op bepaalde putjes de uitzetting, dus kom niet met dat excuus.

Maar laten we afwachten wat er gebeurd.
Zit ik er naast zal ik dat hier openlijk melden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-10-2011 07:27

Peter SVN maakt op een bepaald putje die niet aan de eisen voldoet aan hun eigen cursus visstandbeheer dapper filmpjes voor op TV.


Dit punt heb ik hier al eens eerder ter discussie gesteld.
Verder wacht ook ik vol vertrouwen rustig af.

Een prettige dag gewenst,
Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 07:29

Peter met alle respect voor jou en dat weet je ik weet vrijwel zeker dat jou vertrouwen niet uit zal komen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 07:45

Peter ik vergeet te motiveren waarom wel op putjes.
Wedstrijden worden bepaald door gewicht en de kans op vangen is het grootst op dergelijke putjes die dan veilig worden verklaard.
Ook kent de TC een cultuur van controleurs en terecht dus langer dan 5 uur zal het niet worden.
In die tijd moet er wel gevangen worden dus wederom de kans is het grootst op de putjes.

Ben benieuwd hoe de KSN dit op zal lossen, SVN kent de schroom niet tegen wedstrijdvissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

31-10-2011 07:50

Ook zul je dan van de sokken worden gevist omdat er gevist zal worden met de vaste stokken.


het is toch een karper competitie met bolies en rodpods?
op het plaatje bij sportvisserijnederland.nl zag ik toch echt karpertenten.
dan denk ik aan molens lood onderlijnen enz niet aan vaste stokken toch?

groetjes jasper
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 08:00

Wat de duur betreft zit ik er naast.

Hier de CIPS rules.
http://www.fishing.lv/teorija/nolkarpen.htm

Jasper er zijn nog geen plaatjes van de wedstrijd dus er staat maar iets lees de CIPS rules maar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-10-2011 08:53

een vrij betrouwbare bron spreekt over hollands diep.

Verder heeft Jasper gelijk en miosschien even met elkaar afstemmen, of we het over het zelfde hebben.

http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... issen.html


De 1e commerciele insteek gaat niet door trouwens. Er werd daar gesproken over eur 1300 plus inschrijfgeld.

En Jasper, in juni mag je meedoen in Hellevoetsluis hoor.

... Carp Challenge Junior


http://www.karperstudiegroep.nl/index.p ... Itemid=381

Later meer info.

Ik Chalenge Douwe om zich als begelieder op te geven :wink:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 09:01

Dus geen CIPS en geen WK anders zit je toch aan die inschrijfgelden vast.

Klaas vergeet dat maar ik blijf tegen wedstrijden op karper.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-10-2011 09:18

Douwe Bijlsma schreef:Wat de duur betreft zit ik er naast.

Hier de CIPS rules.
http://www.fishing.lv/teorija/nolkarpen.htm

Jasper er zijn nog geen plaatjes van de wedstrijd dus er staat maar iets lees de CIPS rules maar.



Douwe,

Dit keer zit je er ver naast. ( behalve dat Jasper te jong zal zijn om te mogen meedoen met de Topcompetetie Karpervissen . )

Het wordt absoluut geen vaste stokken wedstrijdserie op " volgeplempte " karperputjes.


Overige info zal t.z.t. via de normale kanalen ( o.a. persberichten ) van Sportvisserij Nederland en de KarperStudiegroep Nederland worden verstrekt.

En de Carp Challenge Junior in Hellevoetsluis is al helemaal geen wedstrijd, even de link van Klaas openen en lezen wil wel eens helpen. :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 09:33

Michel je weet niet half hoe blij ik ben, ik kan in deze er niet ver genoeg vanaf zitten.
Verder heb ik net gelezen dat floats en Feeder enz. Niet toegestaan zijn.
Ik blijf niet op de handen zitten zo je weet ik probeer alle informatie te krijgen die ik kan vinden.

Kosten blijven echter wel hoog buiten de reiskosten 1300 euro inschrijfgeld, je moet er een week zijn dus al met al een duur reisje voor de winnaars.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-10-2011 09:57

Douwe,

Meen dat je via SVN wordt uitgezonden om deel te nemen. De inschrijfkosten komen dus voor een deel op jouw en mijn rekening te staan. Om je de wind uit de zeilen ten nemen heb ik er geen moeite mee :lol: :lol:

Hier schijnt de zon vandaag :wink: weer volop.

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 10:49

Peter ik weet heel goed dat het leeuwendeel van de kosten naar de wedstrijdvisserij gaat.
Verder laat ik het maar ik ken de wedstrijdcommisie te goed.

De inschrijving en licentiekosten voor de TC echter niet, ook komen de reis en verblijfkosten op eigen rekening.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-10-2011 13:35

Inschrijfgeld van het visweekend voor de jeugd is 0,0. Er is niets te winnen, slechts te leren.

Allicht dat we iemand krijgen Douwe...

Wel eerst lezen btw he... :wink:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

31-10-2011 23:11

Klaas, niets te winnen?, iedereen die deelneemt is winnaar en zal vast en zeker wel het nodige toegestopt krijgen :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-11-2011 09:30

Neem daar bij dat kennis gedeeld wordt. Leert in een groep samen te werken waar voor ego's geen plaats is. Kortom is een verrijking als je er als jeugd open voorstaat. Die winst neem je de rest van je leven mee.


Groet,
Peter
Plaats reactie