Wie nu nog niet weet waarom hij/zij geen KSN lid wordt...

Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-01-2012 08:55

Peter

Ten eerste: wil je in de (lokale) politiek indruk maken dan geld de macht van het getal. Met 20 verschillende karperclubjes bereik je minder dan met een groot en goed georganiseerde groep.
De KSN is er om de belangen te behartigen van ALLE karpervissers dus ook die van jou. Dat betekent niet dat alles wat de ksn doet/zal doen jou of mijn goedkoering kan weldragen. Ik ben geen liefhebber van wedstrijden of betaalwateren,maar steun wel de KSN puur omdat ik besef dat we ons met zijn allen moeten organiseren. Je kan het misschien zien als sportvisserij nederland, die vertegenwoordigd vele kleine en grotere verenigingen. Ze krijgen meer voor elkaar als al die verenigingen apart
Laatst gewijzigd door Martijn Nederpel op 08-01-2012 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-01-2012 09:07

Martijn ik weet hoe een grote vereniging indruk kan maken bij de politiek jij weet dat ik dat weet.
De macht van het getel ligt bij de vereniging en hoe actiever de karpergroep bij die vereniging is des te meer macht die uit kan voeren.
Dus het is zaak dat de karpervisser zich meer met de vereniging gaat bemoeien in plaats van op een forum.

Bovenstaande telt niet voor jou of jullie de goede weg is ingeslagen heel netjes gedaan.

De KSN op zich maakt met die paar leden landelijk gezien niet zoveel indruk maar juist door de mensen op de juiste plaatsen te zetten werkt het heel goed.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2012 09:31

Beste naamgenoot,

Binnen verenigingen zo ook binnen de KSN heb je gelukkig allerlei stromingen en denkbeelden. Die niet mogen verkondigen lijkt me een kwalijke zaak, zo ook je punt. Ben van mening dat zolang daarmee het algemeen belang niet onderuit gehaald wordt die ruimte er moet zijn.

Dit onderwerp zal eigenlijk over het algemeen belang wat we als karpervissers gezamenlijk hebben moeten gaan. En of de KSN dat algemeen belang instaat is te realiseren. Of het verlenen van hand en spandiensten bij een karperwedstrijd daar onder valt, dacht het niet. Of ik voor of tegenstander ben van dergelijke wedstrijden doet daar niets aan af.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

08-01-2012 18:46

alles overwogen hebbende , ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ik de KSN blijf steunen .
Ik heb mijn contributie al overgemaakt.
Harnold als je echt gaat kijken ,zul je tot de conclusie komen dat er wel degelijk KSN gelden gebruikt worden.
De wedstrijd(en) worden naar ik aanneem op verschillende adressen doorbesproken ,hiervoor moet de ksn reisuren/kosten maken.
en waaruit worden deze kosten bezoldigd ?
idd.
Maar hoewel ik er niet mee eens ben , en zullen er wel meer zaken zijn ,en voor andere zijn het weer andere zaken.
heb ik zeker respect voor de heren van de KSN
nog de beste wensen
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-01-2012 19:18

De reisuren worden niet in rekening gebracht. Allemaal vrijwilligerswerk. Kilometers worden niet door Ksn betaald.
Ik hoop hiermee duidelijkheid te hebben verschaft mbt de finaciële aspecten :wink:

gr Harnold
Laatst gewijzigd door Harnold Kikkert op 08-01-2012 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

08-01-2012 19:38

Kijk zo kan het dus ook! :D
Lang geleden dat ik hier op het forum gewoon een normaal antwoord van iemand heb gekregen!
Natuurlijk respecteer ik andermans mening! Zolang er maar op een gewone manier gereageerd wordt en argumenten goed onderbouwd worden...

Ik denk idd dat de KSN zich niet met wedstrijdjes bezig moet houden, ook niet echt vanuit de schaduw!
De KSN moet belangen behartigen en zich sterk maken voor de karpervisser of die nu wel of geen lid is van de KSN!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2012 19:58

Beetje vreemde opstelling Peter. De KSN is een vereniging die verantwoording aflegt naar de leden. Belangenbehartiging ziet zij als een taak, maar die keuze is een beleidskwestie. Een wijziging van dat beleid kan met instemming van de leden zo gebeuren. Als jij geen lid bent, dan heb je daarover niks te zeggen. Ook niks over eventuele begeleiding bij wedstrijden. Je praat in een dergelijk geval voor je beurt. Of beter nog, je komt helemaal niet aan de beurt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

08-01-2012 20:00

peter smeets schreef:Kijk zo kan het dus ook! :D
Lang geleden dat ik hier op het forum gewoon een normaal antwoord van iemand heb gekregen!
Natuurlijk respecteer ik andermans mening! Zolang er maar op een gewone manier gereageerd wordt en argumenten goed onderbouwd worden...

Ik denk idd dat de KSN zich niet met wedstrijdjes bezig moet houden, ook niet echt vanuit de schaduw!
De KSN moet belangen behartigen en zich sterk maken voor de karpervisser of die nu wel of geen lid is van de KSN!


De KSN zal altijd als belangenbehartiger optreden voor de karpervisser, wel of geen lid, dat vooropgesteld.
Echter zijn wij met het huidige bestuur een andere weg ingeslagen, zeker niet alles uit het oog verloren mbt de 'goeie ouwe tijd'.
Er zijn tegenwoordiger zoveel veranderingen dat wij (proberen) op in te spelen, ons realiserend dat we het nooit iedereen volledig naar de zin kunnen maken.
Hoewel ons streven dat natuurlijk wel zoveel mogelijk is.
Daar wij nu participeren in de TC voor het WK kunnen we ook e.e.a. sturen zodat alles op een zo'n verantwoorde wijze verloopt.

Vr Gr Harnold
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

08-01-2012 22:04

Okee, even goede vrienden, tis ook allemaal niet persoonlijk bedoeld...

Trouwens mijn opmerking over de wedstrijden was ook niet de hoofdreden van mijn reageren, mijn eerste reactie ging over het nachtvissen en het lidmaatchap en het eventuele koppelen daarvan...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2012 22:45

Maak je geen zorg Peter.

Nachtvissen is geregeld door de overkoepelende organisatie Sportvisserij Nederland. Als bijzonder lid heeft de KSN een adviserende rol. Die is goed vervuld, maar niet meer dan dat.

Niet naast de schoenen gaan lopen. Daar heb jij weer gelijk in. :wink:

Overigens denk ik wel dat het goed zou zijn voor de KSN om de leden op plan 1 te zetten. Dat is mijn persoonlijke mening als lid.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
peter smeets
Berichten: 95
Lid geworden op: 11-01-2004 01:26
Locatie: zuid-limburg

08-01-2012 23:02

Tuurlijk, ik snap het ook allemaal wel, begrijp het alleen niet :wink:

Geintje... :D Natuurlijk is de KSN een goede zaak! Ze Zetten zich in voor goede dingen, meestal dan :wink:

Kijk, voor alles valt natuurlijk wel wat te zeggen... Ik kan geen hele goede reden om niet lid te worden... Ik kan er helaas ook geen vinden om wel lid te worden...

Misschien gaat het wel voor een deel om gevoel...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-01-2012 07:29

In tegenstelling met Peter ben ik wel blij dat de KSN zich bemoeid met de wedstrijden.
Dan word dat tenminste ook in de gaten gehouden.
Ik ben ook blij dat de wedstrijden goed geregeld worden ik maakte mij er zorgen over zo jullie weten.
Door de antwoorden is die nu weg.

Zelf heb ik wel een goede reden om geen lid te zijn, ik voel mij er niet goed bij en dat is toch belangrijk is het niet.

Als wedstrijdcontroleur van SVN moet ik ook een keuze maken zou dat nodig zijn.

Ik weet niet of er controleurs nodig zijn uit onze groep maar nu al heb ik een beslissing genomen.
Ik ben tegen wedstrijden op karper of dat nu voor een goed doel is of niet.

Dus indien nodig zal ik niet deelnemen als controleur.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-01-2012 17:44

Kees Ouwehand schreef:
Nachtvissen is geregeld door de overkoepelende organisatie Sportvisserij Nederland. Als bijzonder lid heeft de KSN een adviserende rol. Die is goed vervuld, maar niet meer dan dat.


Groet, Kees


Dat gaat niet overal op Kees,

het nachtvissen in bijv Groningen/Drenthe is geregeld door de Federatie Gr/Dr. (Destijds ontheffing aangevraagd bij LNV en goedgekeurd)Daar heeft zij jaren geleden al ruchtbarheid aangegeven. Gr / Dr heeft de regio KSN Groningen/Drenthe gevraagd toen de WOR werd opgeheven hen hierin te adviseren hoe e.e.a. aan te pakken.
De regio is toen met o.a. R.Schut, H.Kwint, J.Kruller, E. Norder en ondergetekende een aantal malen bij elkaar geweest en een plan neergelegd voor beide provincies en deze is 1 op 1 overgenomen door de gemeenten!
Dus hierin heeft SN geen enkele rol gehad.

We lopen met dit weer echt niet naast onze schoenen :wink:

Met vr gr Harnold
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2012 18:39

Correctie dan Harold. Federatie en Sportvisserij Nederland.

Wat ik bedoel is dat leden van de KSN initiatieven kunnen ontplooien om de verantwoordelijke organisaties te stimuleren. De KSN is echter nooit zelf eindverantwoordelijke voor het verlenen van de rechten. De verantwoordelijke federatie zal nooit slechts een recht verlenen aan wat KSN'ers en haar eigen leden buiten schot houden. Dus nachtvissen alleen voor KSN'ers is een losse flodder. Ik begrijp het wel. Ik krab mij ook wel eens achter de oren als ik de opstelling zie van "de karpervissers" en het idee om je daarvoor in te zetten.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-01-2012 20:37

Kees, duizend uur(waarschijnlijk meer) paar jaar inzet en inderdaad soms vraag je je af.
En inderdaad is de KSN nergens visrechthebbende...

Soms :oops: