meetings, ook voor niet leden?

Plaats reactie
K. van den Herik

30-08-2010 19:26

Kees Ouwendijk schreef:Ik gun iedereen zijn verzetje maar ik ben van mening dat het wel eens afgelopen moet zijn met al die meetings van de ksn waar iedereen maar naar toe kan wat heeft het voor zin om lid te zijn als iedereen welkom is?
heeft dit met commercie te maken? Of is het pure radeloosheid !



Ik vind dat Kees een punt heeft.

Zo 1 keer eens iets organiseren voor niet leden om te laten zien wie en wat de KSN is ok. Jaarlijks terugkerend evenement van maken ben ik niet voor. Zelf vind ik dat dat juist een speerpunt van een regio zou moeten zijn.


Dat dan een karpercluppie zogenaamd geëvalueerd is, vind ik eerder een verlies....
MVG

Klaas
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

30-08-2010 21:49

Hmm ik denk dat ik Kees verkeerd heb begrepen in dat andere topic. Ik vind het ene moeilijk punt, enerzijds wil je een soort open karakter creëren en het elitaie imago afschudden. Anderzijds vind ik het begrijpelijk en verdedigbaar om niet leden niet meer toe te laten.
Wellicht een gulden middenweg, op de regio meetings niet leden 1 a 2 maal toestaan en op de landelijke niet. Door het kleinere karakter van de regio meetings is er beter overzicht op wie er wel of niet komt.

mvg martijn
K. van den Herik

31-08-2010 08:27

Martijn,

Was zo ongeveer mijn laatste daad om ksn leden de regio meetings gratis of voor zo weinig mogelijk te laten bezoeken. ( eur 2 zoveel per lid direkt naar de regio's ) en deze al dan niet tegen betaling, sommige of alle, openstellen voor niet-leden.
Introducees waren btw altijd al welkom. Zelfs bij John van Eck in Dordt. Tering, wat was die streng hahahaha. Geweldige avonden.

Ja, maar....

werd zomaar 4 uur.
Peter Dijk
Berichten: 6
Lid geworden op: 31-08-2010 11:02

31-08-2010 11:19

Lijkt me dat degelijke zaken binnen een vereniging in stemming worden gebracht tijdens algemene ledenvergaderingen. Ga je er niet na toe is het een verspeelde kans van je stemrecht gebruik te maken. Een mailtje richting bestuur als lid van de KSN is meer op zijn plaats dan het hier aan te kaarten.
K. van den Herik

31-08-2010 15:13

Beste Peter,

Misschien is het opgevallen dat de wijze van communiceren de laatste 100 jaar is gewijzigd via tamtam, naar telefoon en internet. Als de KSN zelf een door een KSN bestuurslid gemodereerde afdeling binnen het board heeft, kan daar ook over, voor, door, bij, met, en weet ik veel wat meer, van gedachten gewisseld worden.

Helaas getuigd het niet meer van deze wereld om ALLEEN af te gaan wat een ALV beslist. Een ALV is niet meer dan een plek waar het bestuur verantwoording aflegt over haar wijze van bestuur en waar een aantal zaken, waar het bestuur niet de direkte bevoegdheid voor heeft, ter stemming te brengen. Daarnaast kunnen er in noodgevallen wat dingen plaats vinden. Daar is dus zeker geen sprake van.

Ik zou als bestuurslid juist blij zijn met leden die een mening hebben, betekent in elk geval een vorm van betrokkenheid.

En ga maar van uit dat Kees zo ongeveer elke meeting wel wat vragen heeft en had en ik hoop, blijft houden....

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-09-2010 16:34

Bij wijze van proef was dit voorjaar besloten voor een keer ook niet-leden toe te laten tot de landelijke meeting en vergeleken bij de laatste landelijke meetings daarvoor was dit qua bezoekers duidelijk een succes.
Gezien de nieuwe locatie (voor het eerst sinds decennia) in Bunnik is bij wijze van uitzondering besloten om ook op de a.s. najaarsmeeting nog een keer niet-leden toe te laten.
Beide keren ook om de opkomst op de landelijke meetings weer positief om te buigen. Trouwens, niet-leden krijgen geen consumptiebonnetjes en ook niet het clubblad, dus is er wat dat betreft wel degelijk verschil.
En hierbij wil ik het laten.
K. van den Herik

01-09-2010 17:02

Meer hoeft het ook niet te zijn Aart.

Dit heet modern: transparantie

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-09-2010 23:02

Duidelijk antwoord Aart, ik verbaasde me er ook al over. Bedankt!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie