KSN regio Groningen-Drenthe krijgt eigen website

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-11-2009 12:31

Prima Simon. Verder een technisch issue. Gewoon gegevens in een centrale database zetten en daaruit ophalen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

13-11-2009 12:38

[quote="Harold Hoekstra
Ziehier de reden om 1 site te willen hebben ;)[/quote]

Voorbeeld:
Als regio Utrecht een Skp heeft op een kanaaltje en ze vragen vrijwilligers om uit te zetten, dan zit iemand hier in Limburg hier niet op te wachten. Met een regionale site ben je echt dichter bij je regio. Daarbij wil het bestuur het plaatsen in eigen beheer houden omdat er wel eens artikelen geplaatst kunnen worden waar het bestuur niet achter staat! (zie verleden) De artikelen worden tegenwoordig zeer snel door bestuurders geplaatst, maar om ze nu ook te belasten met oproepen voor vrijwilligers op regionale site`s? lijkt mij niet.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

13-11-2009 12:42

Ik denk ook niet dat je het moet zien als versnippering van, maar als aanvulling op.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
K. van den Herik

13-11-2009 13:08

Beste Simon,

Dit alles kan nog steeds achter de knop van de regio op de ksn site. Mocht dat niet begrepen worden, ligt dat aan mij.

Ben ik toevallig als limbo in de buurt van utreg zou ik misschien mee willen helpen...?

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-11-2009 13:23

Klaas, er zijn inmiddels geen 11 maar 12 KSN regio's :lol:
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

13-11-2009 13:39

Simon,

Iemand die ergens niet op zit te wachten hoeft het artikel toch niet te openen/lezen, De oproep moet natuurlijk niet pontificaal op de voorpagina te staan.

Voor mij is 5% van alle artikelen/topics hier op KWO interessant, toch kom ik hier dagelijks even rondkijken :) Daarnaast als je alles op 1 site plaatst ben je in ieder geval overzichtelijk bezig, je weet dat je maar op 1 plaats hoeft te zoeken(en nee, ik bedoel niet google ;) )

En een bestuur zou zich niet met de inhoud van de site bezig moeten houden, daar heb je beheerders en moderators voor. Toch? :)

(Nogmaals: ik ben geen ksn lid en verkondig alleen mijn persoonlijke mening :) )
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

13-11-2009 14:34

In het verleden hebben beheerders dit ook gedaan. Het probleem was dat dit vaak te lang duurde. De lijnen kort houden, met een beheerder was er weer een schakel tussen bestuur en site. Om maar niet te spreken over vakantie en ziekte. Tegenwoordig wordt alles aan twee bestuursleden aangeleverd en meestal staat het binnen een dag op de site!
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

13-11-2009 14:53

Maar er zijn nu meerdere sites die allemaal beheerd moeten worden, dat kost toch veel meer man/vrouwkracht dan het (goed) beheren van 1 site? Het bestuur zou deze beheerders natuurlijk wel moeten (kunnen) vertrouwen qua te publiceren content.

Maar goed, ik begrijp dat het niet zo makkelijk ligt binnen de KSN... :)
K. van den Herik

13-11-2009 15:02

Ooit 2 of 3 jaar zelf gedaan. 2 jaar Pascal. Aangeleverde informatie heeft op een heeeel enkele keer na altijd binnen 24 uur op de site gestaan.

Probleem is de kennis "hoe" maar in theorie kan elke cie/afdeling of whatever zijn deel van de site beheren.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-11-2009 15:27

De kern van de zaak is heel simpel. Volgens de KSN statuten is iedere regio autonoom, dat wil dus ook zeggen dat als een regio een eigen site wil beginnen men daar volkomen vrij in is. Leden die daar problemen mee hebben kunnen dat op de ALV aan de orde stellen om desgewenst de statuten op dit punt gewijzigd te krijgen. Gemekker op dit board draagt daar niets aan bij.
K. van den Herik

13-11-2009 15:42

discussieboard, discussie, soms draagt dat ergens toe bij.

Allemaal maar weer afkappen slaat nergens op. Zal wel aan mij leggen te liggen, maar wees eerder blij dat er mensen mee willen denken en ga niet gelijk in de verdediging.

Die flauwe kul met alv werkt ook niet meer, leden hebben daar gewoon geen tijd en zin an. Ook nergens voor nodig.
Vind het allemaal best hoor, doe maar raak danAfbeelding
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-11-2009 16:18

Ik hoef me nergens tegen te verdedigen klaas en stel alleen maar de zaken voor zoals die in werkelijkheid zijn. Als er mensen zijn die dat niet zint is dat jammer maar daar kan ik verder ook niets aan doen.
K. van den Herik

13-11-2009 16:38

volgende keer ik aandrang voel om ergens op te reageren zal ik

a) in een hoekje kruipen en wachten tot de aandrang over gaat
of

b) op een discussieboard mijn mening geven en hopen dat ik met argumenten op andere gedachten wordt gebracht of misschien ik iemand anders op andere gedachten breng.

Vraag was:

Waarom niet 1 ksn site met de mogelijkheid om achter de knoppen van bijv'de regio de site zelf in te vullen ipv http://www.regiovandekarperstudiegroep.nl

Enige fatsoenlijke antwoord kwam van Douwe een niet lid? SVN doet dat ook met de federaties die allemaal hun site hebben met een herkenbaar jasje. Vond ik best een aardig argument.

Antwoord bestuur: omdat het mag. (Is mi hetzelfde antwoord waarom een hond zijn ballen likt. omdat ie het kan.) Tja.


Antwoord a trouwens....
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

13-11-2009 17:00

Klaas het enigste wat ik aan commentaar leverde was een opmerking van jou die fout is.

En dat er dan een discussie ontstaat die naar mijn menig ook niet hoeft, afijn het zij zo.

Vraag me wel eens af wat nu de beeldvorming rond de KSN meer schaad, een paar regionale websites (met de beste bedoelingen opgezet) of het hier bediscussiëren wat wel en niet goed voor de KSN zou zijn.
Lijkt me dat voor het laatste de ALV de enig juiste plaats is.

Maar goed een ieder zijn ideeën, de mijne weet je en ik vind het fijn zo.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

13-11-2009 17:43

AMEN.
K. van den Herik

13-11-2009 17:44

Als alle regio's dit jaar op tijd dacht 15 september hun data voor de meetings hebben ingeleverd: mijn excuses,

openheid heeft nog nooit iemand geschaad
A
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-11-2009 21:37

Klaas,

Dat krijg je als je teveel naar die opblaaspop van je kijkt. Neem je haar ook mee naar de waterkant, veel plezier ermee. :lol: :lol:

Groet,
Peter
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

13-11-2009 23:04

Klaas,

Je moet 'm ook legen af en toe hé! ;)

Op dit moment is Haas zijn woordje in de regio Groningen / Drenthe aan het doen... (de regio waar dit topic over gaat :-))

Dinsdag 1 december zal hij deze presentatie in onze regio Rotterdam doen. Ik ben érg benieuwd.


Groet,
Frank
Jan Peter Teerling

14-11-2009 13:44

Je moet niet zo piepen als je zelf eens van wat repliek bedient wordt Mc Mekker.
Óók dat gebeurd wel eens op een discussieboard! :wink:
K. van den Herik

14-11-2009 14:19

als mcmekker betekent dat ik in dit geval niet alles zomaar aanneem en dat ik soms eens iets meer wil weten van het waarom, dan is het een geuzennaam.

Verder betekent het als iemand ergens commentaar op heeft, dat deze persoon interesse heeft, anders laat ie de boel waaien zeg maar. Dat is ook precies de insteek van af heden/ gister eigenlijk.

En de inbreng van PJ Otte is? Lucht?
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

14-11-2009 18:59

Of het nu door de website komt of aan dit topic ligt weet ik niet maar gisteravond was wel een erg geslaagde avond. Het is sowieso goed voor zowel de bezoekersaantallen van de website als van de regioavond...Ha ha..

Groetjes Martin
Gebruikersavatar
stefan oving
Berichten: 85
Lid geworden op: 20-09-2009 14:59
Locatie: buinen

15-11-2009 12:33

ja mooie presentatie martin :wink: veel van geleerd
groeten stefan